ראשי מאמרים סיכום פוטוקינה 2016 חלק א’ – תלאות בדרך (airberlinneveragain#)

סיכום פוטוקינה 2016 חלק א’ – תלאות בדרך (airberlinneveragain#)

0
0

הפוסט הנוכחי נכתב כשילוב של זעם וחוסר אונים כשנושא הצילום עומד בו בעיקר ברקע. אם אתם מחפשים מה התרחש בפוטוקינה עצמה דלגו עליו והמתינו לפוסט הבא בקרוב (אבל אנחנו בכל זאת ממליצים לכם לקרוא – בעיקר בשביל ללמוד ולהפיק לקחים).

לגרמניה היינו אמורים לטוס לפני כשבוע בטיסה סדירה של חברת איר ברלין מתל אביב לברלין ומשם לקלן בה מתקיימת התערוכה. הטיסה הייתה אמורה להמריא בשעות הלילה של יום שבת. הגענו לשדה התעופה ולהפתעתנו התברר לנו כי למרות שביצענו check in והיה לנו מושב על הטיסה, החברה ביצעה over booking (עניין נפוץ לצערנו בקרב חברות התעופה – בעיקר חברות ה-low cost), אלא שבמקרה זה מדובר ב-over booking שגרם למעל 30 נוסעים – ובכללם אנחנו, להיות מורדים מהטיסה.

לעולם לא עוד – Air Berlin (בהמתנה בשדה התעופה; צילום ענן זאבי)

p9180014

החברה – לה אין כלל נציג בארץ – סרבה למצוא לנו טיסה חלופית באותו יום (פרט לטורקיש שהיא טיסה זולה יותר מזו שהזמנו וליעד שדרכנו אנו מסרבים לטוס מסיבות ביטחוניות ועקרוניות) ולבסוף נאלצנו להמריא כמעט ביום שלם של איחור (לאחר לא מעט צעקות ודי הרבה עזרה מכמה נציגים מאד נחמדים בשדה התעופה – לא של החברה עצמה כמובן – כמה טוב שיש גם ישראלים נחמדים שמוכנים לעזור באמת). הטיסה החלופית הייתה באמצעות חברת לופטהנזה ושם הכל עבר חלק לחלוטין (איר ברלין אגב סירבה מכל וכל לאפשר לנו טיסה עם לופטהנזה באותו הלילה לעיר סמוכה והמשך ברכבת – אפילו אם אנו היינו חותמים על ויתור תביעות ומשלמים בעצמנו על הנסיעה ברכבת…), לאחר כל זאת נאלצנו לשוב הביתה לכ-10 שעות וכמובן לשלם בעצמנו על הנסיעות.

אם חשבתם שכאן שכאן הסתיימו צרותנו אתם טועים. כאן רק התחילו הבעיות – בטיסת הקונשין של חברת לופטהנזה עברנו בידוק ביטחוני. אנו מיהרנו מאד בגלל לחץ הזמן בטיסות אלו וכשהתבקשנו לתת את המחשב הנייד בבידוק הביטחוני (המחשב והדיסקים הקשיחים שלנו נלקחו פיזית לסריקה בחדר אחר בשדה בניגוד לבדיקות הרגילות שנעשות בדרך כלל והן שטחיות למדי), אנו מסתבר שכחנו לדרוש אותם חזרה (טעות שלנו, אך גם של המאבטחים בשדה שלא עצרו אותנו והחזירו לנו את המחשב שלקחו). טעות זאת עלתה לנו באיבוד המחשב למשך שלושה וחצי ימיים קריטיים מאד של התערוכה (למעשה זהו הפוסט הראשון באתר מאז יצאנו לגרמניה מסיבה זו). המחשב הגיע אלינו בסופו של דבר לאחר שעירבנו את המשטרה ומחלקת האבדות והמציאות בשדה התעופה במינכן הוציאה משלוח (בתשלום שלנו) למלון שלנו.

אלא שכל אלו הן כאין וכאפס לעומת החוויה המזעזעת שנכונה לנו בטיסה חזרה (שעודנה בעיצומה בזמן כתיבת שורות אלו). לאחר איחור של כשעה בטיסה של איר ברלין מקלן לברלין (צפוי, כבר למדנו) הגענו לשדה התעופה בברלין בכדי לגלות עשרות ישראלים צובאים על דלפק הקבלה.

עד מהרבה התברר כי החברה דוחה את הטיסה בשעה ומחפשת עשרות ישראלים שיסכימו מרצונם לוותר ולטוס יום אחרי. מעטים הסכימו, לאחר שניסינו לצלם את המהומה קפצה אחת הדיילות הגרמניות וקראה לאיש הביטחון שדרש שנמחק את התמונות משום שלפי חוקי גרמניה אסור לצלם בשל צנעת הפרט (חוק מטופש ואנטי צרכני כשמדובר בנותנת שירות שמתנהגת בגסות אל מול טענות מוצדקות של לקוחות). בכל מקרה מחקנו את התמונות אבל רבים אחרים צילמו ושמרו אותן בהמשך.

תוספת: לכל מי שחושב שמדובר במקרה ייחודי עם חברת התעופה המדוברת – מומלץ לקרוא את הנ”ל כולל התגובות.

כולם ממתינים בשדה (צילום: ענן זאבי)

p9180017

לבסוף הצלחנו לעלות על האוטובוסים המובילים למטוס (בחלק משדה התעופה טיגל בברלין אין שרוולים). לאחר אין סוף סיבובים בשדה שהפכו לקומיים ממש כשהאוטובוס עוצר ליד מטוס ואז ממשיך בנסיעה כאילו הוא מחפש טיסה פנויה, השיב אותנו הנהג לטרמינל והוריד את הנוסעים (לא לפני שעצר בטרמינל אחר ושנייה לאחר שירדנו ממנו מכונית של שדה התעופה נעצרה בחריקת בלמים לפניו ודרשה מהנהג המבולבל לנסוע אחריו). בשלב זה הורדו כאמור שוב הנוסעים ואיתם גם אנחנו והחוזרו לטרמינל שם כבר התפתחה מהומת אלוהים. כ-200 נוסעים ישראלים (וכמה תיירים שהתנהגו בנימוס גרמני שלא התאים לסיטואציה) שהבינו שהטיסה בוטלה (שוב ככל הנראה בשל over booking מסיבי – החברה טוענת כמובן מצידה לתקלה או שקר אחר כלשהו) התנפלו על צוות הקרקע לו כמובן לא היו תשובות (שום נציג בכיר יותר של החברה לא היה בשדה).

בסופו של דבר ולאחר שעות של ויכוחים כולל עם אנשי האבטחה המקומיים שלא הניבו דבר (הטיסות בשדה התעופה מסתיימות ב-11 בלילה בכל מקרה כך שאין דרך לטוס בדרך אחרת מהנמל) נשלחנו למלון בברלין. לרבים מהנוסעים לא שולמה מונית למלון ומלבד ארוחת בוקר לא זכינו לאכול (בלילה או בצהריים שלמחרת), או לשום תשלום, שוברים או אפילו לאפשרות להישאר בחדרים במלון עד לטיסה (המלון ממוקם באזור תעשייה המרוחק ממרכז ברלין אגב). לפני זמן קצר אף הובהר לנו כי מוניות חזרה לנמל לא ישולמו על ידי איר ברלין ואנו נצטרך לשלם על כך מכיסנו (וכל זאת מבלי שנזכיר את מספר אנשים חולים שאזלו להם התרופות ולא קיבלו שום מענה והרבה אנשים שהמזומנים בכיסם אזלו וכמובן אין סוף מחויבויות של אנשים שבוטלו).

בזמן כתיבת שורות אלו אנו ממתינים לראות האם הטיסה הלילה תצליח להמריא בשלום (מדובר בטיסה כפולה שכן בכל מקרה הייתה מתוכננתת טיסה של איר ברלין במוצ”ש לתל אביב) ונעדכן בהמשך עם פרטים.

כמה לקחים בהמשך.

אם אתם נהנים לבלות שעות מיותרות בשדות תעופה ובביטולי טיסות עם יחס מחפיר – Air Berlin

p9180019

כמה לקחים:

  1. לעולם אל תזמינו טיסה בחברת Air Berlin (לא מדובר במקרה יחיד – שוחחנו עם עובדי נמל התעופה בן גוריון ונמל התעופה טיגל כמו גם עובדי המלון בו אנו ממתנים כעת – כולם מאשרים בחצי פה שזאת היא מדיניות קבועה של החברה – שיטת מצליח לחיסכון בטיסות על חשבון הנוסעים מבלי שום התחשבות בטיב השירות).
  2. ביצוע check in ושמירת מקום בטיסה אינם ערובה לטיסה.
  3. נסיעה על האוטובוס (או אפילו עליה לטיסה עצמה) אינם ערובה לטיסה.
  4. אם מציעים לכם כסף בתמורה לויתור על הטיסה קחו מזומן בלבד (כל תמורה אחרת עשויה להיות הבטחת שווא שלא תקוים).
  5. כשמבטיחים לכם דברים אחרי שביטלו לכם טיסה – אל תאמינו (לנו הובטחו שתי ארוחות ונסיעות על חשבון חברת התעופה – בפועל קיבלנו נסיעה אחת וארוחה אחת ופינוי מוקדם מהחדר – ואחרים לא זכו אפילו לכך בנוסף נסו לקבל טלפון ושם של איש קשר – ל-Air Berlin לא היה אף איש קשר במלון).
  6. וודאו לפני העליה למונית עם נהג המונית כי הנסיעה היא על חשבון החברה – אחרת סרבו לעלות.
  7. ושוב – מנסיוננו – אפילו אם מציעים לכם טיסה חינם – אל תטוסו עם חברת Air Berlin (או פשוט AirBerlinneveragain#).

טיפים כלליים (לצלמים ובכלל):

  • תרופות – אם אתם זקוקים לתרופות – קחו איתכם מספיק אקסטרה לכמה ימים נוספים (נוסעים בטיסה נותרו ללא תרופות חיוניות והדבר עשוי להפוך למסכן חיים ממש).
  • אקסטרה כסף – לכולנו נטיה מוצדקת לבזבז ו\או להמיר את שארית הכסף בתום הנסיעה\טיול – מסתבר שמדובר בסיכון במקרה של ביטול טיסה בו תאלצו לבזבז כסף שלא תיכננתם – קחו זאת בחשבון.
  • תמיד תדאגו למספיק סוללות גיבוי לטלפון הסלולארי (בשדה התעופה בן גוריון לא הודיעו למשל על ביטול הטיסה במשך זמן רב ואנשים נותרו ללא יכולות להודיע לקרוביהם שלא יגיעו). לא פחות חשוב השאירו לכם SIM מקומי עם מספיק DATA\Voice לשיחות חירום (אם אתם לא טסים עם שירות של ספק תקשורת מישראל כמובן).
  • בכל הנוגע למשקלי נשיאה למטוס – יש הבדלים גדולים בגישות בין חברות, שדות תעופה ולעיתים צריך גם קצת מזל. מבחינה חוקית מותר (ומומלץ) למי שנושא מצלמה לשאת אותה עליו בעת בדיקת משקל הכבודה (לא כל חברות התעופה בודקות את משקל תיק הנשיאה למטוס אבל יש כאלו שכן ואם אתם נושאים הרבה ציוד זה משמעותי). תמיד הרכיבו את העדשה הכבדה ביותר על המצלמה ושימו עליכם אם יש לכם ז’קט או מעיל – אתם יכולים לשים  בכיסים עדשות כבדות רק לזמן הבידוק אחרי זה תוכלו להחזירן לתיק ולא יקרה לכם דבר (רק מומלץ להחזיר את הציוד לתיק לפני הבידוק הביטחוני אחרת רק תסבכו את עצמכם עם ציוד מיותר על הגוף).
  • שימו לב למחשב הנייד (ושאר החפצים שמבקשים מכם להוריד בביטחון בעיקר בטיסות קונקשין). כאב ראש שנגרם לנו כתוצאה מרגע אחד של חוסר תשומת לב (יחד עם כשל של אנשי האבטחה בשדה) היה עצום.

לסיכום – AirBerlinneveragain#.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מאמרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *