ראשי מאמרים Wee Planets – מדריך

Wee Planets – מדריך

3
0

המדריך אותו אנו מביאים היום נועד ללמד כיצד להפוך בפוטושופ תמונת פנוראמה לכוכב לכת קטן. אפקט זה מכונה באנגלית Wee Planets. מאחורי האפקט עומד הרעיון לעשות שימוש בתמונת פנוראמה עליה יבוצעו שורה של מניפולציות במטרה לעגל אותה על ידי חיבור קצותיה.

המדריך הנוכחי לא יעסוק ביצירת תמונת פנוראמה (טיפ קצר בנושא בכל זאת, בסוף המאמר) אלא בהפיכת תמונת פנוראמה לתמונה בעלת אפקט Wee Planets. לפניכם התמונה איתה נעבוד.

photo1

מכיוון שהאפקט בו ברצוננו לעשות שימוש מחבר בין הקצוות הנגדיים של התמונה חשוב לשים לב למספר דברים: בשני הקצוות צריך להיות רקע דומה (כך לדוגמא תמונה שבצד אחד שלה ישנו רקע הררי ובצד השני ים לא תתאים מכיוון שהחיבור של שניהם לא יצליח). כמו כן חשוב ששני הקצוות יהיו בגובה זהה בתמונה, זה על מנת למנוע אי התאמה לאחר החיבור. כפי שניתן לראות בתמונה הבאה.

photo2

על מנת למנוע זאת ניצור שכבה חדשה על ידי לחיצה על layer -> new -> layer בשכבה החדשה שזה אתה יצרנו נבחר בכלי המברשת ונייצר קו אופקי לאורך כל התמונה. נעשה את זה על ידי ציור הקו בזמן שאנחנו מחזיקים את לחצן ה shift לחוץ. באופן זה נגרום לקו להיות ישר ומקביל למסגרת התמונה.

photo31

לאחר מכן נבחר את השכבה של התמונה שלנו ועל ידי לחיצה על הכפתור הימני בעכבר ובחירה בפונקצית ה-free transform אשר תאפשר לנו לסובב וליישר את שתי קצוות התמונה על פי הקו שציירנו. לאחר שנסיים לעשות זאת אפשר למחוק את השכבה שיצרנו למען הקו.

השלב הבא יהיה להפוך את התמונה על פניה. נעשה את זה על ידי לחיצה על image->image rotation -> flip canvas vertical

photo41

לאחר מכן עלינו לשנות את התמונה כך שהיחס בין האורך לרוחב יהיה 1:1 כלומר להפוך את התמונה ממלבן לריבוע. נעשה את זה באמצעות לחיצה על image->image size פעולה אשר תפתח בפנינו את חלון שינוי גודל התמונה. חשוב לשים לב שפונקצית השמירה על פרופורציות ( constrain proportions) לא תהיה מסומנת. בכל תמונת פנוראמה רוחב התמונה גדול מאורכה. לכן אנחנו נבדוק מה גובה (height) התמונה ונכתוב אותו במשבצת הרוחב (width ) לאחר מכן נאשר.

photo5

מה שנקבל יהיה התמונה הבאה. תמונה מרובעת והפוכה מהפנורמה שלנו.

photo6

לאחר מכן נפעיל את האפקט עצמו. נעשה זאת על ידי לחיצה על filter->distort->polar coordinates אפקט זה לוקח את שני קצוות התמונה ומחבר אותן.

photo7

לפנינו יפתח החלון של הפונקציה. חשוב לשים לב שמסומנת האופציה rectangular to polar.

photo8

ומה שנקבל יהיה:

photo9

כעת חשוב לשים לב למספר פרטים: הראשון והחשוב ביותר הוא שקו החיבור אינו מושלם וניתן לראות הבדל בצבעים. ניתן לפתור זאת במספר דרכים. הפשוטה היא לבחור בכלי הנקרא spot healing המופיע בצורת פלסתר בסרגל הכלים. חשוב לשים לב שבתפריט העליון מסומנת הפונקציה  content aware. הכלי נותן לנו לבחור איזה שטח אנו מעוניינים לשנות ומחשב את האזור המסומן והאזור סביבו ובאופן זה בוחר מה לשים באזור אותו סימנו (כלי יעיל מאד אשר עושה לרוב את העבודה בצורה טובה).

עוד דבר שניתן לעשות על מנת לגרום לקו החיבור לבלוט פחות הוא פשוט לסובב את התמונה, כך שקו החיבור לא יבלוט במרכז התמונה. שיטה זו מאפשרת לנו הזדמנות לשחק עם הקומפוזיציה של התמונה, את הסיבוב מבצעים על ידי קליק ימני ובחירת פונקציית ה-free transform ומשם סיבוב התמונה לפי הצורך.

עוד משהו שחשוב לדעת על האפקט הוא שהוא יוצר מעגל מתמונת הפנורמה ואת השאר הוא מותח, תופעה היוצרת קווי מתיחה בתמונה.

photo10

במקרה הספציפי שלנו הדבר אינו בולט משום שהתמונה ברובה כחולה, אבל מומלץ לטפל באזור באותה טכניקה בה טיפלנו בקו החיבור. את התוצאה המתקבלת לבסוף ניתן לראות כאן:

photo11

נשמח לראות דוגמאות ל- Wee Planets שלכם בגלריה שלנו (בקטגוריית אומנות הדיגיטלית).

לפני סיום טיפ קצר ליצירת פנוראמה בתוכנת הפוטושופ

ישנן דרכים רבות ליצור תמונות פנוראמה – אחת השיטות המועדפות על כותב שורות אלו נוגעת לחיבור מספר תמונות באמצעות תוכנת הפוטושופ. פותחים פוטושופ לוחצים על file->automate->photomerge. בוחרים את הקבצים שרוצים לחבר ולוחצים OK הפעולה עשויה לקחת זמן מה (הדבר תלוי בין השאר במספר התמונות). במרבית המקרים תוכנת הפוטושופ תעשה עבודה טובה. אנחנו נעסוק בהיבטים שונים של תמונות פנוראמה באחד המאמרים הבאים באתר.

הכותב: גיא וינר, צלם, בן 25 תושב כרמיאל. לבלוג של גיא.

Avatarגיא וינר
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מאמרים

3 תגובות

  1. Avatar

    טל

    17/08/2011 ב 7:14 PM

    טיפ מנסיון אישי – אם יוצרים פנורמה של 360 מעלות בדיוק אז מונעים מראש את קו החיבור וגם התוצאה הסופית נראית טבעית יותר.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    17/08/2011 ב 8:38 PM

    זה טיפ הגיוני אבל אני מניח שרוב האנשים לא מצלמים פנורמות 360 ועדיין היו רוצים לנסות את האפקט. מי שמתכוון להשקיע ספציפית ביצירת כוכב אולי באמת ראוי שיצלם מראש ב-360.

    השב

  3. Avatar

    אריאל

    31/08/2011 ב 2:55 PM

    יופי של כתבה

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *