ראשי חדשות הכרזות מוצרים ניקון משיקה את עדשת הזום הרחבה בעולם למצלמות Full Frame עם תמיכה בפילטרים

ניקון משיקה את עדשת הזום הרחבה בעולם למצלמות Full Frame עם תמיכה בפילטרים

0
0

תערוכת CES 2019 נפתחה בלאס ואגס ועד כה לא זכינו ליותר מידי הכרזות הנוגעות לתחום הצילום (סוני למשל דוחה כנראה את ההכרזות הגדולות שלה לשבועות הקרובים לאחר התערוכה) אבל דווקא בניקון בחרו להשיק עדשה חדשה ומעניינת לליין מצלמות ה-Z וגם להודיע על כמה שיפורים חשובים למצלמות עצמן – הינה הפרטים.

נפתח בעדשה החדשה שהשיקה חברת ניקון – NIKKOR Z 14-30mm f/4 S אליה מתייחסת ניקון באופן רשמי כעדשת הזום הרחבה ביותר למצלמות Full Frame בשוק עם תמיכה בפילטרים – בהחלט תכונה שימושית שתקרוץ כנראה ללא מעט צלמי נוף, ארכיטקטורה ואולי גם אירועים.

עדשת ה-14-30 מ”מ החדשה – קומפקטית במיוחד ומקבלת פילטרים

NIKKOR Z 14 30mm f4 S

קצת פרטים על העדשה החדשה:

  • אורך מוקד – 14-30 מ”מ כיסוי Full Frame (מיועדת לתושבת Z בלבד) עם צמצם f/4.
  • מבנה אופטי הכולל 14 אלמנטים ב-12 קבוצות מתוכם לא פחות מ-4 אלמנטים מסוג ED ואלמנטים אספריים.
  • ציפוי ננו למניעת החזרים.
  • מערכת פוקוס מבוססת Stepping Motor (או STM המוכר גם מעדשות קנון), לפוקוס רציף חלק ושקט יותר (כוללת כפתור AF/MF).
  • תכנון המונע focus breathing (ראינו זאת גם בעדשות אחרות לתושבת ה-Z והדבר אכן עבד בצורה מרשימה מאד בבדיקה שלנו וקשור כנראה גם לגוף המצלמה).
  • 7 להבי צמצם.
  • גודל ומשקל – תושבת ה-Z החדשה של ניקון מאפשרת לחברה לייצר מעתה עדשות קטנות וקלות משמעותית – העדשה החדשה שוקל פחות מחצי ק”ג ואורכה פחות מ-9 ס”מ (סגורה – העדשה מתארכת).
  • תמיכה בפילטרים – כן זאת לא טעות זאת היא אולי עדשת ה-14 מ”מ הראשונה שאנו מודעים אליה המאפשרת שימוש בפילטרים – במקרה הזה – 82 מ”מ.
  • מחיר צפוי – 1300 דולר בארה”ב (החל מסוף חודש אפריל 2019).

בכל הנוגע לשיפורים לליין מצלמות ה-Z (כרגע Z6/Z7) ניקון הודיעה כי לאחר שקיבלה פידבק ממשתמשים היא מתכננת להוסיף את התכונות  הבאות למצלמות:

  • תמיכה ב-CFexpress – פרוטוקול זה אשר יתמוך כמובן בכרטיסי ה-XQD של המצלמות יאפשר שימוש ב-PCIe בכדי להגיע לקצבי קריאה/כתיבה מהירים במיוחד – עד קרוב ל-2000MB/s (רק בכדי לסבר את האוזן מרבית כרטיסי ה-SD המהירים הנמכרים כיום מגיעים לקצבי קריאה/כתיבה של עד 100MB/s והדגמים המהירים ביותר מגיעים עד כ-300MB/s. מדובר בשדרוג משמעותי גם ביחס לכרטיסי XQD שמסוגלים להגיע לקצב מקסימאלי תיאורטי של כ-1000MB/s אבל רובם מספקים בערך כמחצית).
  • Eye AF – תכונה שקיימת במרבית מצלמות סוני ובאופן חלקי גם בדור החדש של מצלמות קנון (EOS-R) ונחשבת שימושית מאד.
  • תמיכה בוידאו RAW – ניקון ממשיכה בשיתוף הפעולה שלה עם חברת ATOMOS ותוסיף תמיכה ב-ProRes RAW codec בעת הקלטה למקליט ה-Ninja V.

בפועל אף אחד משלושת אלו איננו בגדר “חידוש” ושמענו את ניקון מזכירה את התכונות הללו כבר בתערוכת פוטוקינה 2018 ועדיין מדובר בשיפורים מבורכים – מה שלא ברור כרגע זה בדיוק מתי הם יושקו בפועל (אפשר להעריך בזהירות שהמועד כבר קרוב – אולי מספר שבועות ספורים).

סרטון רשמי של ניקון אירופה העוסק בעדשת ה-NIKKOR Z 14-30mm f/4 S

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *