ראשי חדשות הכרזות מוצרים אולימפוס מכריזה: OM-D E-M5, עדשות וקומפקטיות

אולימפוס מכריזה: OM-D E-M5, עדשות וקומפקטיות

0
0

לאחר שנחשפה באופן כמעט מלא ברשת בתקופה האחרונה הכריזה הבוקר חברת אולימפוס באופן רשמי על מצלמת ה-E-M5 מסדרת ה-OM-D החדשה. בנוסף הכריזה החברה על זוג עדשות מסקרנות הנמצאות בפיתוח, מגוון רחב של אביזרים וארבע מצלמות קומפקטיות.

כצפוי הכריזה הבוקר אולימפוס על דגם חדש של מצלמה, הראשון מסדרה חדשה אשר תמוצב מעתה בין סדרת מצלמות ה-PEN חסרות המראה הקטנות לסדרת מצלמות ה-E הרפלקסיות של החברה. הסדרה החדשה היא חידוש דיגיטלי לסדרת המצלמות ההיסטורית של חברת אולימפוס (סדרת ה-OM) והיא תכלול מצד אחד תכונות מתקדמות עם עיצוב רטרו ושליטה ברמה גבוהה (כולל חוגות וכפתורים רבים) ומצד שני גוף קומפקטי של מצלמה חסרת מראה.

Olympus OM D EM 5 silver frontהמפרט של ה-E-M5 כולל מספר תכונות מתקדמות למדי בניהן:

  • עיצוב רטרו המזכיר את דגם ה-OM הקלאסי של אולימפוס מלפני 40 שנה.
  • גוף עשוי מגנזיום ואטום לאבק ומים.
  • חיישן חדש בן 16.1 מגה פיקסל (בעל טווח דינאמי משופר).
  • רגישות מקסימאלית: 25,600 ISO.
  • עינית מובנית בת 1.44 מליון נקודות (דומה מאד לעינית ה-VF-2 החיצונית של ליין ה-PEN).
  • מעבד תמונה TruePic VI.
  • מסך מגע OLED בן 3 אינצ’ הכולל מפרק חלקי ברזולוציה של 614 אלף נקודות עם זוויות צפייה רחבות במיוחד.
  • מהירות צילום מקסימאלית – עד 9 תמונות בשנייה.
  • מערכת ייצוב חדשה ומתקדמת הפועלת ב-5 צירים בתוך גוף המצלמה.
  • מערכת פוקוס מהירה במיוחד (משפרת את המערכת המהירה בפני עצמה של ה-E-P3).
  • לא כוללת פלאש מובנה (פלאש חיצוני קטן מגיע עם המצלמה).
  • משקל: 373 גרם (גוף בלבד).
  • המצלמה תהיה זמינה בשחור וצבע כסוף החל מראשית אפריל.
  • מחיר – 1000 דולר – גוף בלבד, 1100 דולר עם עדשת הקיט 14-42 מ”מ ו-1300 עם עדשת ה-12-50 מ”מ.

סרטון אותו הכינו ב-CNET עם המצלמה החדשה (הסרטון הופץ בטעות לפני ההכרזה הרשמית והוסר וכעת חזר לרשת)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NS3mBLB1dB4[/youtube]

ה-E-M5 גרסה שחורה

 

Olympus OM D EM 5 black front

ה-E-M5 היא כאמור נצר למשפחת ה-OM האנלוגית של אולימפוס אבל במובנים רבים היא מהווה שילוב בין מאפיינים מליין ה-E ומליין ה-PEN הנוכחיים של החברה. העיצוב והשליטה מזכירים במידת מה את ה-E-620 בעוד שתכונות כגון עמידות לאבק ולמים קרובים יותר ל-E5. אלא שבליבה של ה-E-M5 חיישן מיקרו 4/3 בדומה לזה המצוי במצלמות ה-PEN של החברה. בניגוד לליין ה-PEN כוללת ה-E-M5 עינית מובנית אלא שזאת איננה עינית אופטית כמו בליין ה-E אלא עינית דיגיטלית (ברזולוציה גבוהה) כפי שניתן לצפות ממצלמה חסרת מראה. החיישן המשמש ב-E-M5 הוא חיישן חדש עבור אולימפוס בן 16 מגה פיקסל (המשמש כפי הנראה גם את פנסוניק בדגמי ה-G3/GX-1).

Olympus OM D EM 5 bacl lcdל-E-M5 שתי גלגלות בחלקה העליון ועוד מספר כפתורי שליטה בחלקה העליון והאחורי. היא מצויידת במסך מגע בן 3 אינצ’ המסוגל להטות את עצמו בזווית חדה כלפי מעלה (כ-80 מעלות) או כלפי מטה (50 מעלות). המסך מבוסס על פאנל בטכנולוגיית OLED ברזולוציה של 610 אלף נקודות ובעל שליטה באמצעות מגע (בדומה לאולימפוס E-P3). אחת המערכות אשר עברה שינוי יסודי ב-E-M5 היא מערכת הייצוב במובנית (אולימפוס היא אחת החברות הבודדות העושות שימוש במייצב תמונה מובנה במצלמה חסרת מראה). המייצב מסוגל לפעול על פני 5 “צירי” תנועה שונים (כפי שניתן לראות באיור למטה) והוא אמור לשפר את הייצוב בין היתר גם בעת צילום מאקרו.

איור המציג את מערכת הייצוב החדשה הפועל בחמישה צירים ומותקנת ב-E-M5 (מימין)

OM D E M5 IMAGE STABILIZATION CHART

 

מערכת נוספת אשר עברה שיפור יסודי בדגם החדש היא מערכת הפוקוס ב-E-M5. אף שכבר ב-EP3 לקחה אולימפוס צעד גדול קדימה ביחס לדור הראשון והשני של המצלמות חסרות המראה (אשר היו איטיות מאד בראשית דרכן) בדגם החדש חלה קפיצה נוספת. המערכת הפועלת ב-120Hz היא לטענת אולימפוס המהירה ביותר מסוגה (אפשר להניח שהכוונה היא ביחס למערכות פוקוס מבוססת קונטרסט). שיפור מעניין נוסף נוגע בנקודת חולשה מיוחדת של מצלמות חסרות מראה – פוקוס רציף. עד היום התקשו מאד מערכות אלו לתפקד ביעילות ומסיבה זו בין השאר מצלמות חסרות מראה (ומצלמות רפלקס במצב Live View) סיפקו ביצועים נחותים בצילום ספורט ותנועה ביחס למערכות פוקוס מבוססות פאזה. ב-E-M5 עשתה אולימפוס נסיון לצמצם את הפער על ידי הכפלת תדר העברת הנתונים של המעבד ל-240Hz (רק במצב continuous AF mode) דבר אשר עשוי להפחית את רזולוציית ה-Live View המוצגת למשתמש אך בתמורה תאפשר את ביצועי הפוקוס – בהחלט פיתרון שיהיה מעניין לבדוק כשהמצלמה תגיע לידינו.

Olympus OM D EM 5 back

בנוסף למהירות הפוקוס גם מהירות הצילום של ה-E-M5 שופרה ביחס לדגמים קודמים של אולימפוס. המצלמה מסוגלת לצלם עד 4.2 פריימים לשנייה עם פוקוס משתנה (30% יותר מן ה-E-P3) ועד 9 תמונות לשנייה כאשר הפוקוס נותר קבוע לאחר הצילום הראשון. לא מעט שינויים נעשו גם בתחום הוידאו בדגם החדש. אולימפוס עברה לפורמט קבצי MOV. אשר אמור להקל על המשתמשים (פורמט ה-AVCHD בו נעשה שימוש בדגמי ה-PEN היה בעל מבנה תיקיות מסובך), גם המעבד החדש (TruePic VI) אמור לתרום לצמצום אפקט ה-rolling shutter אשר היה בולט למדי בדגמי ה-PEN. בין התכונות החדשות הנוספות ניתן למנות גם פילטרים שונים ואפקטים ובסך הכל כמעט כל אספקט מרכזי זכה להתייחסות ב-E-M5 ואנו מקווים לבחון אותה ברגע שהיא תגיע ארצה.

Olympus OM D E M5 5 grip

המפרט המלא של ה-OM-D E-M5 נמצא כעת במערכת המפרטים של האתר.

נוסף ל-OM-D E-M5 הכריזה אולימפוס על זוג עדשות מעניינות במיוחד הנמצאות בפיתוח:

  • M.Zuiko Digital ED 75mm 1:1.8 – עדשת טלפוטו מהירה במיוחד. העדשה בעלת אורך מוקד של 75 מ”מ (אקוויולנטי ב-35 מ”מ ל-150 מ”מ על מצלמת הE-M5 וליין מצלמות ה-PEN) היא בעלת צמצם f/1.8 וגוף מתכתי עמיד לאבק ולמים תוצג בתערוכת +CP ובשלב זה לא ידוע מתי תהיה זמינה ובאיזה מחיר.

M.ZUIKO DIGITAL ED 75mm 11.8

  • M.Zuiko Digital ED 60mm f/2.8 Macro – עדשת טלה-מאקרו מתקדמת בעלת עיצוב יוצא דופן. העדשה בעלת אורך מוקד של 60 מ”מ צמצם f/2.8 גוף עמיד לאבק ולמים ועיצוב הכולל מגביל טווח בעל מספר מצבים (המוצג באופן שונה מכל עדשה מוכרת). גם עדשה זו תוצג כאבטיפוס בתערוכת +CP ואין בשלב זה אינדיקציה באשר לזמינותה או מחירה.

M.Zuiko Digital ED 60mm f2.8 Macro

בנוסף לעדשות הנמצאות בפיתוח עבור ה-E-M5 (וליין ה-PEN) הכריזה אולימפוס על סדרה של עזרים עבור המצלמה החדשה הכוללים:

  • מתאם עמיד למים ואבק המאפשר חיבור עדשות 4/3 (מליין ה-E של החברה) למצלמות PEN/OM-D – שמו של המתאם החדש – Olympus MMF-3. מחירו של המתאם כ-180 דולר בארה”ב.

Olympus MMF 3

  • מבזק משופר הנושא את השם – FL-600R וכולל טווח הארה של 36 מ’ (ב-ISO 100) ו-50 מ’ (ב-ISO 200), זמן טעינה משופר, שליטה אלחוטית ושיפורים עבור צילום וידאו (הפלאש כולל תאורת LED מובנית). מחירו של המבזק החדש כ-300 דולר בארה”ב.

FL 600R

  • גריפ HLD-6 עבור ה-E-M5 המורכב משני חלקים נפרדים. הגריפ עמיד למים ואבק ומאפשר שימוש כחלק יחיד לאחיזה נוחה יותר בצילום אופקי או לצילום אנכי הכולל את כל הכפתורים היעודיים (וחוגה). במצב צילום אנכי כולל הגריפ גם מקום לשתי סוללות המאריכות את משך חיי הסוללה עד ל-650 תמונות בין הטענות. מחירו של הגריפ עומד על כ-150 דולר בארה”ב.

Olympus HLD 6

בנוסף “לחגיגה” סביב ליין ה-OM-D החדש ושלל המוצרים הנלווים שלו הכריזה אולימפוס גם זוג מצלמות אולטרה זום וזוג מצלמות עמידות:

  • SZ-31MR iHS – מצלמת אולטרה זום קומפקטית מתקדמת בעלת חיישן 16 מגה פיקסל עם הארה אחורית בטכנולוגיית CMOS, עדשת זום 24X מיוצבת (אורך מוקד אקוויולנטי ב-35 מ”מ ל-25-600 מ”מ), מסך 3 אינצ’ ברזולוציה גבוהה (920k נקודות), צילום וידאו ברזולוציה גבוהה מלאה (1080p) ומחיר אשר צפוי לעמוד בארה”ב על כ-400 דולר.

SZ 31MR

  • SH-25MR – מצלמת אולטרה זום קומפקטית מתקדמת בעלת חיישן 16 מגה פיקסל עם הארה אחורית בטכנולוגיית CMOS, עדשת זום 12.5X מיוצבת (אורך מוקד אקוויולנטי ב-35 מ”מ ל-24-300 מ”מ), מסך 3 אינצ’ ברזולוציה גבוהה (460k נקודות), צילום וידאו ברזולוציה גבוהה מלאה (1080p) ו-GPS מובנה ומצפן דיגיטלי. המחיר אשר צפוי לעמוד בארה”ב על כ-270 דולר.

SH 25MR front

  • TG-620 – מצלמה עמידה למים ( עד 5 מ’) וזעזועים (עד 1.5 מ’), בעלת חיישן CMOS בעל הארה אחורית (BSI) בן 12 מגה פיקסל, מסך 3 אינצ’ ברזולוציה גבוהה (460k נקודות), עדשה מיוצבת 5X (אורך מוקד אקוויולנטי ב-35 מ”מ ל-28-140 מ”מ). מחירה בארה”ב צפוי לעמוד על 250 דולר.

TG 620 side

סרטון רשמי של אולימפוס המציג את ה-TG-620

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JglJ6ZkFeRo[/youtube]

  • TG-820 – מצלמה עמידה למים ( עד 10 מ’) וזעזועים (עד 2 מ’), בעלת חיישן CMOS בעל הארה אחורית (BSI) בן 12 מגה פיקסל, מסך 3 אינצ’ ברזולוציה גבוהה במיוחד (1030k נקודות), עדשה מיוצבת 5X (אורך מוקד אקוויולנטי ב-35 מ”מ ל-28-140 מ”מ). מחירה בארה”ב צפוי לעמוד עלכ-300 דולרים.

TG 820 side

המפרטים המלאים של ה-OM-D E-M5, המבזק וארבעת המצלמות הקומפקטיות יועלו לאתר בהמשך.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *