ראשי חדשות הכרזות מוצרים דור ההמשך – אולימפוס מכריזה על ה-PEN E-P2

דור ההמשך – אולימפוס מכריזה על ה-PEN E-P2

0
0

כצפוי ולאחר שורה ארוכה של הדלפות ממגוון מקורות, הכריזה היום חברת אולימפוס על השקת גרסה חדשה למצלמת הרפלקס הקומפקטית שלה שתקרא PEN E-P2. המצלמה החדשה מהווה למעשה שדרוג לדגם ה-PEN E-P1 אשר הושק על ידי אולימפוס ביוני השנה וככל הנראה לא צפויה להחליף את הדגם הנוכחי אלא להתקיים לצידו ברמת מחיר גבוהה יותר.

ה- PEN E-P2 מביאה עימה שורה של חידושים בניהם:

  • כניסה/מתאם קבוע (Accessory port) בחלק העליון של המצלמה לצורך חיבור אביזרים דוגמת עינית דיגיטלית (עוד על כך בהמשך), מיקרופונים וכו’.
  • צילום וידאו ברזולוציה גבוהה (720P) במצב ידני.
  • שליטה בהצגת תמונות מהמצלמה על גבי טלוויזיה באמצעות שלט הטלוויזיה בחיבור HDMI (פרוטוקול CEC).
  • שמירה על אובייקט נע בפוקוס (AF tracking) – המנגנון שומר על האובייקט בפוקוס גם אם הוא יוצא וחוזר לתמונה.
  • פונקציית i-Enhance האמורה לשפר את דיוק הצבע של תמונות.
  • שני פילטרים “אומנותיים” חדשים (Diorama ו-Cross Process).

למרות השיפורים ישנן מספר נקודות שלא טופלו גם ב-PEN E-P2. הנקודה הבולטת ביותר אולי קשורה בהיעדר פלאש מובנה. כששוחררה ה-PEN E-P1 הופיעו תלונות רבות על היעדרו של הפלאש המובנה ותגובתה של אולימפוס הייתה כי בשל גודלה של המצלמה היה קושי להתאים לה פלאש מובנה ובמקומו ניתן לחבר פלאש חיצוני. אלא שהפלאש החיצוני בא על חשבון העינית (ה-PEN E-P1 הוגבלה לעינית אופטית שהותאמה לעדשת הקיט) ולא ניתן היה להשתמש בשניהם יחד. כאשר הופיעה ה-LUMIX DMC-GF1 של פנסוניק בספטמבר 2009 כשהיא מצויידת בפלאש מובנה זעיר הובהר כי גם בגוף קטן ניתן לדחוס פלאש מובנה והועלו תקוות כי גם חברת אולימפוס תשלב פלאש מובנה בדגם הבא. כאמור הדבר לא קרה וגם ה- PEN E-P2 נסמכת על פלאש חיצוני. למעשה במידה מסויימת הבעיה אף הוחמרה. בעוד שב-PEN E-P1 העינית הותאמה לעדשה מסוימת ולכן הייתה שימושית רק עבור חלק ממצבי הצילום, ה- PEN E-P2 מגיעה עם עינית דיגיטלית חיצונית המתאימה לכל עדשה ולפיכך השימוש בה עשוי להיות תדיר בהרבה ולמנוע את השימוש בפלאש החיצוני.

העינית הדיגיטלית (EVF) שפותחה על ידי פנסוניק עבור ה-GF1 הייתה פריצת דרך מבחינת גודלה ואיכותה אך כפי שדיווחנו היא עדיין נפלה מזו המצויה בדגמי ה-G1 וה-GH1 של החברה (שנחשבות כיום לעיניות הדיגיטליות הטובות בשוק). מהנדסי החברה לא הצליחו באותו הזמן ליצור עינית “ניידת” באותה האיכות כמו זו המצויה באופן קבוע במצלמות האחרות. העינית החדשה אשר תשווק עם ה- PEN E-P2 צפויה להיות פורצת דרך ומבחינה זו חשובה לא פחות מהמצלמה עצמה. ב-GF1 הצליחו מהנדסי פנסוניק ל”דחוס” 202 אלף פיקסלים לתוך העינית. העינית החדשה של אולימפוס כוללת לא פחות מ- 1,440,000 פיקסלים – זהה לרזולוציה של העינית ב-G1 וב-GH1. זהות זו מרמזת כי אפשר ומהנדסי פנסוניק פתרו בזמן שעבר מאז שחרור ה-GF1 את הבעיות ההנדסיות הנוגעות להתאמת העינית הדיגיטלית לגרסה ניידת ואיפשרו לאולימפוס לעשות שימוש בטכנולוגיה (שתי החברות משתפות פעולה למרות התחרות לכאורה). אם השערה זו נכונה יש להניח שפנסוניק תשחרר בעתיד גרסה משודרגת של העינית הדיגטלית שלה עבור ה-GF1. בנוסף העינית החדשה של אולימפוס היא בעלת יכולת שינוי זווית, דבר שיאפשר לה לעזור לצלם אובייקטים בניצב בלי שהצלם ימצא מול האובייקט המצולם.

מדיווחים שונים ברשת עולה כי אפשר ובעיות הפוקוס והתריס (shutter lag) שהיו מנת חלקה של ה-PEN E-P1 לא טופלו גם ב-PEN E-P2 מה שמעלה תהיות לגבי הצלחתו הצפויה של הדגם החדש. יחד עם זאת עד שהמצלמה בגרסתה הסופית לא תעבור מבחן מסודר קשה לשפוט כיצד היא תתפקד בפועל.

ה-PEN E-P2 תימכר בחו”ל החל מחודש דצמבר בקיט הכולל עדשות 14-42 מ”מ או 17 מ”מ (פנקייק). קיט זה זהה לקיט עימו נמכרת ה-PEN E-P1 כיום, אלא שהקיט יכלול גם את העינית הדיגיטלית החדשה אשר איננה מתאימה לדגם הקודם. כמובן שהמצלמה החדשה והעינית החדשה מייקרות מאד את הערכה אשר מחירה צפוי לעמוד עם ההשקה על כ-1100 דולר (מחיר גבוה ב-100 דולרים בלבד בארה”ב ממחירה של ניקון D90 עם עדשת 18-105 מ”מ’ גבוה ב-300 דולר ממחירה הנוכחי של ה-PEN E-P1, ו-200 דולרים יותר מה-GF1, עם זאת כדאי להזכיר שה-GF1 מגיעה ללא עינית שמחירה כ-200 דולרים והיא נחותה משמעותית מהעינית שתגיע עם ה-PEN E-P2). בניגוד לדגם הקודם שהגיע בצבע כסף ולבן, המצלמה החדשה תגיע בצבע שחור בלבד.

המפרט המלא של ה-PEN E-P2 מצוי במערכת המפרטים של האתר. השוואה בין המצלמה החדשה ל-PEN E-P1 ול-GF1 של פנסוניק ניתן למצוא בקישור הבא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *