ראשי מגזין Timelapse Tom Ryaboi: לצלם מהקומה ה-60

Tom Ryaboi: לצלם מהקומה ה-60

1
0

רובנו כצלמים חווים את העולם שסביבנו בגובה הקרקע. צלם קנדי חובב ריגושים אחד בשם Tom Ryaboi החל לפני מספר שנים סדרת תמונות תחת הכותרת Rooftopping – צילום מזווית גבוהה – מאד גבוהה. הכתבה הבאה והתמונות אינם מומלצים לבעלי פחד גבהים!

הצלם Tom Ryaboi אוהב גבהים. הדבר מוטבע אצלנו עמוק בדם כבר מגיל צעיר כפי שסיפר לא אחת בראיונות. הדרך שלו להעביר לנו את החוויה כצלם היא לנסות ליצור תמונות המשלבות נקודת מבט ייחודית. כך למשל ניתן למצוא בין עבודותיו תמונה של מצולם אשר רק רגליו מבצבצות מקצה גורד שחקים, או נערה יושבת על מעקה בגובה עשרות מטרים או אפילו רגליים של בחור צעיר העומד מעל פיגום גבוה גבוה מעל הקרקע כשכל העיר פרוסה לפניו.

Tom Ryaboi 10

Ryaboi החל לצלם rooftopping עוד ב-2007. בתחילה הוא לא ידע כלל כי לתחביב המוזר שלו – צילום אקסטרים מן המגדלים הגבוהים ביותר – יש בכלל שם וכי שותפים לו עוד כמה “משוגעים” ברחבי העולם. מאז אותה התחלה צנועה תנועת ה-rooftopping הפכה לפעילה מאד – במיוחד בטורונטו – עיר מוצאו של Ryaboi אך גם במקומות אחרים בעולם (לא מעט הודות לתמונות המדהימות של Ryaboi – אם כי הוא עצמו מודה כמובן שהוא לא היה הראשון להתחיל עם “התחביב הביזארי”). כיום ישנן קבוצות של צלמים וצלמות בערים רבות בעולם שמטרתן הבלעדית היא לנסות ולצלם מן הנקודות הגבוהות ביותר בעיר והן נודדות לעיתים לערים נוספות בחיפוש אחר ריגושים ורטיקליים חדשים.

Tom Ryaboi 9

בראיון אותו נתן Ryaboi לאתר mymodernmet לפני כשנתיים סיפר כי נושא הגובה איננו הבעיה היחידה בכל הנוגע ל-rooftopping וכי לעיתים קרובות יש סכנות בלתי צפויות. דוגמא אחת ממקרה שקרה בעת שהוא ומספר חברים העפילו לראש אחד מגורדי השחקים של טורנטו סיפר Ryaboi התרחשה כשהגיעו לגג. לפתע החלו יצורים לא מזוהים לתקוף אותם. עד מהרה התברר כי אלו זוג ניצים אשר קיבעו את מקום מושבם על גג גורד השחקים ולא ראו בעין יפה את Ryaboi וחבורתו אשר פלשו לטריטוריה שלהם ולכן החלו לצלול לכיוונם במהירות פעם אחר פעם. Ryaboi והחבורה צילמו מספר תמונות והסתלקו מן המקום במהירות.

Tom Ryaboi 2

אם אהבתם את תמונותיו של Ryaboi אתם מוזמנים לאתר האינרנט שלו בו תוכלו למצוא עוד מעבודותיו.

Tom Ryaboi 8

סרטון טיימלפס של Tom Ryaboi מטורונטו בגובה רב

[vimeo]https://vimeo.com/51137834[/vimeo]

תמונות נוספות של Tom Ryaboi

Tom Ryaboi 1

Tom Ryaboi 3

Tom Ryaboi 4

Tom Ryaboi 5

Tom Ryaboi 6

Tom Ryaboi 7

אתם יכולים למצוא עוד צלמים מדהימים בערוץ “הצלמים” של MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Timelapse

תגובה אחת

  1. Avatar

    אדי

    22/11/2013 ב 11:17 AM

    טום ריאבוי הוא צלם אורבני נפלא.

    הוא אמן מיומן ורגיש שיודע להביע אוירה באמצעות אור וצל, ויש לו חוש שישי לתפוס את הרגע.

    את הצילומים שקרובים לליבו הוא מציג דווקא בבלוג שלו. השהית העכבר על תמונה תציג פיתקית עם שם הכותר, וקליק על תמונה תציג את התמונה הבאה :

    https://www.blursurfing.com/index.php?showimage=1276

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *