ראשי זווית אישית סיפורי ספסל

סיפורי ספסל

4
0

מקור המילה ספסל הוא בלטינית Subsellium  המורכבת מ-Sub  שפירושו למטה ו-Sella – מושב.

אנו מכירים את המושגים “ספסל הלימודים” שבו אנו מבלים את מרבית שנות חיינו הצעירות. “ספסל האוהבים” בפארק, “ספסל הנאשמים” ועוד ועוד… יש כל כך הרבה ספסלים, על חלקם ישבנו ועל חלקם לעולם לא נשב.

1

ובכן, מידי יום אנחנו חולפים על פני עשרות ספסלים ואין אנו מקדישים תשומת לב יתרה אליהם (מתנצלת מראש בפני אלו שכן מקדישים תשומת לב לספסלים). אנו עוברים לידם, נשענים עליהם, מניחים עליהם את חפצינו, מתיישבים עליהם כלאחר יד (או כלאחר עכוז) בכדי להמתין, לנוח, ומכל מיני סיבות אחרות.

2

כצלמת שאוהבת מאוד לעסוק בתחום צילומי הרחוב ותפיסת הרגע, ובעיקר צילום אנשים לסוגיהם, אני מוצאת עצמי פעמים רבות מביטה, כמעט בוהה בעוברי, בטיפוסים הישובים להם על ספסלים. בחיי שלא אגזים כשאומר שיש לעיתים במפגש הזה עבורי מן רגע שבו אני, הולכת הרגל הפשוטה לכאורה, והם, יושבי הספסלים גדושי האתנחתא וחסרי הדאגות (שוב, לכאורה) מצטלבים והתחושה שלי היא של “גם אני רוצה לרגע פשוט לשבת”…

3

-בשלב זה בכתיבה יצאתי החוצה לטייל עם פנדה (מלך הכלבים הבלתי מעורער בעליל). ואמנם חומו של אוגוסט שוב בלתי נסבל, אך ניצלתי את הרגעים להביט שוב במן מבט בוחן ומעמיק יותר ב”יושבי הספסל” (נשמע לרגע כמו שם של איזה גדוד) והבחנתי אצל כולם במן ארשת רוגע שלא ניתן לבקע. מעניין היה לראות אצל כולם ללא יוצא מן הכלל, כמו מעין ניתוק טוטאלי וסוג של חלום בהקיץ משולב עם בחינה דקדקנית מצידם של איש איש החולף על פניהם.

4

מצאתי שיש לי כמות בלתי מבוטלת של צילומי שבהם מתועדים אנשים (ולא רק!) שונים ישובים על ספסל. אחשוף אותם כאן, מגישה לכם אותם ובאותה נשימה מגישה גם את עצמי, שכן בכל צילום ישנו מעט מן הצלם…

5

הוא יושב על הספסל כי נמאס לו להיות בבית והוא רוצה לנשום אויר. הוא יושב על הספסל כי זה המקום הקבוע שלו מידי יום, והוא תמיד יושב בצד על הקצה ומניח את יד ימין על המשענת. הוא אוהב בעלי חיים ומדבר איתם לעיתים, הוא מוצא בכך נחמה. לפעמים הוא נרדם אך מתעורר תמיד לפני ארוחת הערב. היא יושבת על הכסא הקבוע שלה, במקום הקבוע שלה ומביטה על כל הנערות הצעירות הללו, וחושבת לעצמה שגם היא פעם הייתה כזו. כולן ממהרות כל כך. אוחזות בתיקיהן הצבעוניים ומדלגות על עקביהן הדקיקים. אבל היא, כבר אין לה בשביל מה למהר ועכשיו היא יכולה באמת לנוח. הוא יושב על הספסל כי בוקר אחד הוא החליט שנמאס לו. הקירות סוגרים עליו, הוא נעל את הדלת והוא כבר לא יודע היכן הניח את המפתח. זה גם לא עניין אותו. כיפת השמיים היא שמיכתו בלילות והספסל נמצא שם כדי שהוא לא ייפול. טוב לו, הוא אומר, וקורא לעצמו “ילד רחוב”.

6

אני יושבת על ספסל כשאני מחכה לאוטובוס, כשאני ממתינה מול המכבסה שהבגדים ייצאו מהמייבש, כשאני רוצה לנוח מהליכה ממושכת או כשאני ממתינה על הספסל, כי זה המקום שבו קבענו להיפגש.

7

אני יושבת על ספסל כי הוא שם, והוא כנראה קרא לי לשבת עליו, אחרת לא הייתי אפילו שוקלת…

8

נטלי שור (Natalie Schor): בת 27, בעלת תואר בתולדות האמנות ותיאטרון מטעם אוניברסיטת תל אביב. צלמת אמנותית, זוכת פרס”Niram art” ופרס “חיים ושרה ינקולוביץ לתרבות ואמנות” בקטגוריית צילום. הציגה בגלריה שלוש מטר, גלריה קסטיאל ובמוזיאון יפו לעתיקות. עוד מצילומיה ניתן למצוא בקישור הבא.

Avatarנטלי שור
  • natalieschor main

    ארץ הכרוב הסגול

    את השבוע הנהדר הזה בסלובניה, ביליתי בחברתה של אמא שלי. אישה נהדרת, נמרצת והרפתקנית. זו היי…
  • ramat main

    רמת הלב

    אתה ילד. שום דבר לא נוגע בך מלבד מה שאתה נחשף אליו. אם אינך נחשף, אתה לא תדע. ואז אתה גדל.…
  • Main kineret

    ההיית או חלמתי חלום?

    מילות שירה של רחל אודות הכנרת מאז ומתמיד כיווצו את ליבי. אולם, רק כשעליתי על “מצפה א…
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב זווית אישית

4 תגובות

  1. Avatar

    Milu vaserman

    07/08/2011 ב 3:17 PM

    Superbtalent si intuitie fotografica.

    השב

  2. Avatar

    קארין שטיינפלד

    08/08/2011 ב 12:09 AM

    אמירה חברתית ומבט חודר , את תמיד ” תופסת את הרגע המיוחד הזה שלא חוזר…”

    השב

  3. Avatar

    mirel brate

    08/08/2011 ב 9:06 AM

    chapeau bas!!

    השב

  4. Avatar

    martha

    31/10/2011 ב 5:30 PM

    חמוד

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *