ראשי חדשות Active Diffusion – משנים אטימות בלחיצת כפתור

Active Diffusion – משנים אטימות בלחיצת כפתור

0
0

בימים אלו מתקיימת בלאס ואגס תערוכת הוידאו והקולנוע NAB 2017 התערוכה מזמנת אליה כבכול שנה את מיטב החידושים בתחום והשנה הוצגו בה לא מעט תאורות חדשות מסכים ומקליטים מסוגים שונים כמו גם עזרים רבים לצלמי וידאו וקולנוע. את עיננו בתערוכה צדה דווקא טכנולוגיה חדשה שזכתה למעט פחות סיקור אבל יש לה לדעתנו פוטנציאל גדול – הן בתחום הוידאו והן לסטילס והיא מכונה  Active Diffusion.

הרעיון מאחורי ה-Active Diffusion של חברת Chimera הוא פשוט יחסית. חברת Chimera לקחה פנל פלסטי שקוף והוסיפה עליו ג’ל מיוחד עם פיסות מתכת זעירות. במצב סטטי הג’ל שקוף ומעביר אור דרכו. כאשר מעבירים זרם חשמלי דרך הג’ל הוא אופך ללבן אטום (בהדרגה – באמצעות דימר) עד לרמה של אטימה של 1.5 סטופים ביחס למצב השקוף.

שקוף יותר, שקוף פחות – Active Diffusion

3

מדובר לטעמנו בקונספט מדהים שיכול לשנות את האופן שבו עובדים עם הסט ולחסוך זמן והתעסקות במציאת ה-Diffusion המתאים, להרחיק, לקרב ובאופן כללי להשיג בדיוק את המראה שרוצים בצורה מהירה. הרבה חברות פנו מסתבר ל-Chimera בכדי שזאת תייצר עבורם דיפיוזרים שיתאימו לתאורות שלהם. עזרים כאלו יכולים להתחבר בנפרד או אולי בעתיד גם ישירות למקור הכוח של תאורות ואולי אפילו לעבוד ישירות מהתאורה עצמה (כאשר בנוסף לכפתור עוצמת התאורה ושינוי הצבע יהיה כפתור למשחק בעוצמת הדיפיוזר). אב הטיפוס שהודגם בתערוכה הוא עדיין ראשוני יחסית והמוצר המוגמר יהיה מוכן כנראה בעוד מספר חודשים (גם מחירים אין כרגע). הוא מופעל על ידי חיבור לחשמל או סוללת 9V. אנחנו בהחלט נמתין לתוצאות הפיתוח ואולי נוכל להביא לכם הדגמה של מוצר המבוסס על הטכנולוגיה בהמשך.

אם אתם מתעניינים בעוד דברים שקורים ב-NAB השנה – אנו ממליצים לכם לעקוב אחר העדכונים שלנו באתר הבת שלנו LensVid המסקר את התערוכה מקרוב.

סרטון של האתר newsshooter המציג את ה-Active Diffusion

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *