ראשי חדשות Kickstarter OmniCharge – סוללת העל שתטעין (כמעט) כל מכשיר אפשרי

OmniCharge – סוללת העל שתטעין (כמעט) כל מכשיר אפשרי

0
0

כל מי שמצלם לא מעט בחוץ, בטיולים, בנסיעות או סתם בשטח, מודע בוודאי לבעיה שרק הולכת ומחריפה ככל שעוברות השנים. אנו נושאים איתנו אין ספור מוצרים חשמליים ודיגיטליים – פלפונים, טאבלטים, מחשבים ניידים וכמובן מצלמות, אך לא את כולם ניתן להטעין באופן נייד ומאותו מקור. ה-OmniCharge, פרויקט מימון המונים חדש ומצליח מנסה לספק פיתרון מתקדם שיאפשר לכם להטעין (כמעט) כל מוצר נייד שתחפצו בו.

בעוד שפלפונים וטאבלטים קל יחסית להטעין גם בדרכים עם שלל סוללות ניידות בעלות חיבור USB, מחשבים ניידים, סוללות (AA/AAA וכו’) ובעיקר מצלמות (פרט לאלו של סוני וסמסונג ז”ל הנטענות מ-USB) לא ניתן להטעין בקלות בדרכים ללא חיבור (שקע) זמין. היו בעבר מספר נסיונות לספק סוללות בעלות חיבורים מתקדמים יותר (ראו לדוגמא את הביקורת באתר הבת שלנו על סוללת ה-PowerAdd Pilot Pro 32000mAh המסוגלת להטעין את מרבית המחשבים הניידים), אך מרבית הסוללות הללו אינן מסוגלות להוות תחליף מלא לשקע חשמלי המסוגל להטעין גם מצלמות וסוללות שונות באמצעות מטענים סטנדרטיים – עניין הכרחי עבור כל צלם.

סרטון האינדיגוגו של הפרויקט

OmniCharge הוא פרויקט אינדיגוגו מצליח במיוחד שכבר גייס למעלה מ-2 מליון דולר (!) עבור סוללה חכמה הכוללת מלבד שני חיבורי USB מתקדמים (הראשון 5V@3A והשני 5V/4.8A עם תמיכה בהטענה מהירה בטכנולוגיית QC3.0) גם חיבור AC/DC. החיבור הנ”ל מגיע באחת משתי גרסאות – אמריקנית (AC 120V and 150V DC) או כזו המתאימה יותר עבורנו כאן בארץ – אירופאית (220V AC/300V DC).

גם הסוללות בתוך המכשיר מגיעות בשתי גרסאות אותן ניתן לבחור: גרסת – standard 13600mAh/65W או גרסת pro 20400mAh/100W (השנייה מותאמת להטענת מרבית המחשבים הניידים בשוק – כולל צרכנים כבדים יותר).

ה-OmniCharge – תחליף לשקע בדרכים?

Power-Management-Battery_grxl3x

מה שחכם ומתקדם במיוחד (וגם שונה מרוב המכשירים האחרים המתיימרים להטעין מוצרים ניידים מגוונים הקיימים כבר בשוק) הוא יחידת העיבוד והאלגוריתמים שפיתח הצוות מקליפורניה שאחראי ל-OmniCharge. לפי ההסבר בעמוד המיזם הסוללה יודעת לחוש בעצמה את הצרכים של המכשירים המחוברים אליה ולספק להם רק את מה שהם זקוקים לו – לא יותר ולא פחות בכדי לא לפגוע בסוללה עצמה או במכשירים – וכל זאת באופן אוטומטי וללא ידע מקדים של המשתמש (מרבית הסוללות המתקדמות הקיימות דורשות שינוי מתגים או בחירה אקטיבית של המשתמש אשר זקוק לפחות לידע בסיסי בנוגע למכשיר אותו הוא מטעין – דבר שעשוי ליצור בעיות או טעויות).

סרטון הסבר נוסף של המפתחים על המוצר

ה-OmniCharge משלב שורה ארוכה מאד של מנגנוני הגנה שיימנעו תקלות בשלב ההטענה ויספקו רק את מה שנדרש למכשירים המחוברים. בנוסף ישנה אפשרות למי שרוצה לרכוש התקן עזר נוסף שיאפשר לסוללה גם הטענה אלחוטית של מוצרים – במידה ואלו תומכים בתקן האלחוטי כמובן (תמורת כ-16 דולר).

עלותה של הסוללה נראית משתלמת למדי – 110 דולרים לדגם הרגיל ו-140 דולרים לדגם הפרו שאמורים להגיע לידי הרוכשים עוד לפני סוף השנה (ניתן להזמין בעמוד האינדיגוגו של הפרויקט). אנו מקווים שייזדמן לנו לבחון את הסוללה בעצמנו בעתיד הלא רחוק.

עוד פרויקטי מימון המונים מגניבים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter ב-MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *