ראשי חדשות הכרזות מוצרים יום ההכרזות של קנון: 5D S ו-5D R וכל השאר

יום ההכרזות של קנון: 5D S ו-5D R וכל השאר

0
0

חברת קנון השיקה הבוקר שורה ארוכה של מוצרים חדשים ובניהם לא פחות מחמש מצלמות מתקדמות בעלות עדשות מתחלפות (ארבע מצלמות רפלקס ומצלמה חסרת מראה אחת), עדשת זום אולטרה רחבה מקצועית ועוד כמה הפתעות.

זה היה צפוי. כל כך צפוי שכל המידע כבר דלף בימים האחרונים לרשת ואנו הבאנו את רובו בפניכם מוקדם יותר השבוע ובכל זאת רבים התקשו להאמין כי קנון באמת תביא לשוק מצלמה ברזולוציה כה גבוהה (ועוד יותר מכך – שתי מצלמות זהות כמעט לחלוטין שכאלו). אבלהכל היה נכון. קנון השיקה הבוקר זוג מצלמות ברזולוציה חסרת תקדים (לפחות בשוק ה-35 מ”מ) – ה-5D S ודגם זהה לחלוטין בשם 5D R אשר אינו כולל פילטר AA (קונספט דומה לגמרי ראינו מניקון בעת השקת ה-D800 וה-D800E לפני מספר שנים – ניקון אגב ירדה מהרעיון עם ה-D810 ואיחדה מחדש את הליין).

מפלצות התהילה – שתי ה-5D החדשות של קנון

Canon5D-R5D-S-1

אז מה אנו יודעים לספר לכם על “מפלצת המגה פיקסל” החדשה של קנון? לא מעט יש לאמר – הינה כמה מן התכונות המרכזיות – שימו לב אגב לדמיון החיצוני ל-5D MK III הנוכחית:

  • חיישן 50.6 מגה פיקסל (עם או בלי פילטר AA כאמור בהתאם לדגם).
  • מעבד DIGIC 6 כפול.
  • רגישות – 100-6400 ISO.
  • מערכת פוקוס בעלת 61 נקודות (עם 41 נקודות מוצלבות).
  • מהירות צילום רצף – 5 פריימים לשנייה.
  • מד אור מתקדם עם 150 אלף נקודות בדומה לזה המצוי ב-7D MKII.
  • מסך 3.2 אינצ’ עם 1.04 מליון נקודות.
  • עינית משודרגת עם יכולת הצגדת נתונים.
  • מצב “אנטי flicker (למניעת ריצודי תאורה – בדומה ל-7D MKII).
  • אחסון: זוג כרטיסים – SD/CF – כרטיס ה-SD כולל תמיכה ב-UHS-I.
  • תמיכה ב-USB 3.0 (הכרחי עבור הקבצים העצומים שהמצלמה מייצרת).
  • מצב SRAW ליצירת קבצי RAW קטנים יותר (כולל שתי אפשרויות 28 ו-12 מגה פיקסל).
  • גוף עשוי מגנזיום אטום לאבק ומים.
  • מגוון מצבי קרופ עם “קווים מנחים” כולל בעינית – 1.6X/1.3X וכן יחסי תמונה שונים 2:3, 3:2, 4:3, 1:1 (מישהו אמר אינסטגרם) ו-16:9.
  • יכולות וידאו דומות מאד ל-5D MKIII (עם מעט שיפורי תוכנה – בגדול זאת איננה מצלמה ייעודית לצלמי וידאו – לכך כנראה נמתין ל-5D MK IV בהמשך השנה).
  • למצלמה חיבור למיקרופון חיצוני אך היא איננה כוללת יציאה לאוזניות (אם כי כיום רבים מבצעים את הניטור באמצעות המקליט החיצוני בכל מקרה).
  • טיימר למצב bulb.
  • פלס תלת מימדי.
  • מחיר: 3700 דולר לדגם ה-5D S ו-3900 דולר לדגם ה-5D R – שימו לב (!) המצלמות יגיעו לשוק רק במחצית השנייה של 2015.

סרטון רשמי של קנון המציג את שני הדגמים החדשים

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Hl6AKRadEsw[/youtube]

שני הדגמים המתקדמים החדשים של קנון מקרבים אותה לראשונה לאיכות התמונה של מצלמות פורמט בינוני (לפחות בכל הנוגע לרזולוציה). מעניין לציין שבשנה שעברה עולם הפורמט הבינוני עצמו עבר מהפכה והתקרב לתחום ה-DSLR בעודו מאמץ את חיישן ה-CMOS של סוני המספק רזולוציה דומה. הבעיה כמובן קשורה להפרש במחיר – בעוד הקנון מספקת רזולוציה דומה היא נמכרת תמורת 1/3 עד 1/10 מן המחיר של מצלמות הפורמט הבינוני מהדור החדש (שלא לדבר על נושא העדשות). כמובן שגודלו של חיישן הפורמט הבינוני יבטיח כי זה יספק יכולות שמצלמות 35 מ”מ יתקשו לספק ובכל זאת – הפער מצטמצם משמעותית עם הצגתן של שתי המצלמות החדשות של קנון המביאות עימן ליין עדשות עצום שלא קיים בפורמט בינוני ויכולות אחרות דוגמת קצב צילום גבוה (5 פריימים לשנייה אינם אפשריים כיום בתחום הפורמט הבינוני) ובאופן כללי פלטפורמה גמישה ונפוצה הרבה יותר (הן מבחינת עזרים והן כאמור מבחינת עדשות ומתאמים).

בכל הנוגע לוידאו המצלמות החדשות לא מביאות בשורות גדולות – ישנם כמה עדכונים קלים אבל בסופו של דבר מדובר במצלמות שפותחו בראש ובראשונה לצלמי סטילס בדגש על צלמי טבע/נוף, ארכיטקטורה וסטודיו. קנון השכילה לשלב מצבי קרופ מגוונים ושני מצבי SRAW אשר יאפשרו גם למי שלא רוצה את הנפח האדיר של קבצי ה-50 מגה פיקסל אך מעוניין בגמישות של קבצי ה-RAW לעבוד (כולל עם תמונות SRAW בגודל 28 מגה פיקסל – יותר מכל מצלמה אחרת של קנון כיום – יכולת מרשימה מאד).

בראיון שערכו במגזין DPR עם צ’ק וויסטפול מקנון ארה”ב (המומחה הטכני של החברה בארה”ב – איתו גם אנו שוחחנו מספר פעמים) עלו שורה של נקודות מעניינות – הינה הסרטון:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RSQTKM3nQ5U[/youtube]

  • קנון פיתחה ויצרה את החיישן המצוי במצלמה בעצמה (כן כן זאת היא הכחשה רשמית של כל השמועות על שת”פ עם סוני בתחום החיישן).
  • פועל יוצא של האמור למעלה – הטווח הדינאמי של החיישן דומה מאד לזה של ה-5D MKIII (מאכזב?).
  • נתון מעניין אחר – הרגישות צפויה להיות דומה לזו של ה-7D MKII (לא רע, אבל רחוק למדי מהשורה הראשונה של מצלמות FF מבית ניקון/סוני).
  • דגם ה-R מיועד בעיקר לצלמי נוף/ארכיטקטורה דגם ה-S מיועד לשימוש כללי ושימוש סטודיו (במצבים בהם יש סיכוי ל-moiré/aliasing).
  • מצב ה-sRAW נועד במידה רבה לצלמי אירועים (אך יש להניח ששיש גם רבים אחרים שישמחו לנצל אותו).
  • מנגנון המראה תוכנן מחדש לצמצום רעידות ביחס לקיים ב-5D MK III.

סרטון רשמי קצר העוסק במנגנון מניעת הרעידות של ה-5D החדשות ועוד

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uiKD2spGWk8[/youtube]

למי שמעוניין בפירוט טכני רב מאד אנו ממליצים בחום להציץ בסקירה של בריאן מהאתר The-Digital-Picture.

מלבד שתי המצלמות המקצועיות הכריזה קנון גם על שתי מצלמות רפלקס בסיסיות יותר – ה-EOS 750D וה-EOS 760D (שימו לב כי בשוק האמריקני השמות יהיו T6s ו-T6i). בשונה מה-5D S/R החדשות כאן ההבדלים בין שני הדגמים מעט יותר גדולים אם כי שתי המצלמות פונות לקהלי יעד דומים למדי (דגם ה-760D כפי שנראה מייד מעט יותר מתקדם).

פירוט תכונות קצר לדגמי ה-ה-EOS 750D וה-EOS 760D:

  • חיישן 24 מגה פיקסל.
  • מעבד DIGIC 6.
  • רגישות – 100-12,800 ISO (הרחבה עד 25,600 ISO).
  • מערכת פוקוס בעלת 19 נקודות. מערכת Hybrid CMOS AF III חדשה עבור שימוש ב-Live View.
  • מהירות צילום רצף – 5 פריימים לשנייה.
  • כיסוי עינית – 95% (הגדלה של 0.82x). עינית מבוססת מראה.
  • מסך מגע 3 אינצ’ עם 1.04 מליון נקודות בר הטיה.
  • מהירות תריס – עד 1/4000 שנייה.
  • עינית משודרגת עם יכולת הצגדת נתונים.
  • מצב “אנטי flicker (למניעת ריצודי תאורה – בדומה ל-7D MKII).
  • אחסון: כרטיס ה-SD כולל תמיכה ב-UHS-I.
  • מהירות סנכרון פלאש – 1/200 שנייה.
  • מסך נתונים עליון (בדגם ה-760D).
  • עוד כפתורי שליטה/פלס דיגיטלי (דגם ה-760D).
  • צילום וידאו עד 1080p 30p עם כניסה למיקרופון חיצוני (אך ללא חיבור אוזניות). בדגם ה-760D תוספת מצב HDR בצילום וידאו.
  • WIFI ו-NFC.
  • משקל 565 גרם ( משקל מעט נמוך יותר בדגם ה-750D).
  • מחיר: 850 דולר עבור הגוף לדגם ה-760D ו-750 דולר לדגם ה-750D.

סרטון קצר של CNET המציג את שתי מצלמות הכניסה המתקדמות

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UTso1-R0T5s[/youtube]

שדרוג החיישן בדגמים החדשים מעניין והיה מסקרן לראות כיצד הם יתפקדו מול הדגמים החדשים של ניקון מבחינת רגישות וטווח דינאמי (תחומים בהם מצלמות הכניסה של קנון נותרו מאחור בשנים האחרונות). התוספת של מסך נתונם עילי בדגם ה-760D מעניין במיוחד (מצלמה זאת מתחרה למעשה באופן ישיר בדגם ה-D5500 של ניקון לא אין מסך כזה – וחבל). מעבר לשדרוגים המתחייבים כמעט של חיישן/מעבד ותוספת ה-WIFI אין יותר מידי הפתעות בדגמים החדשים וקנון בחרה שלא ללכת רחוק מידי בתחום הוידאו (אין 4K ואפילו 1080p 60p לא תראו כאן וחבל).

לסיום תחום המצלמות הכרזה הנוכחית כמה מילים על ה-M3 – המצלמה חסרת המראה החדשה של קנון שהוכרזה גם היא היום.

  • חיישן 24 מגה פיקסל (דומה או זהה לזה המצוי בדגמי ה-DSLR החדשים שהוצגו היום).
  • ל-M3 מערכת פוקוס Hybrid CMOS AF III AF system חדשה (לטענת קנון מהירה פי 6 מזו הקודמת).
  • ל-M3 מסך מגע מתהפך ברזולוציה גבוהה (מעל מליון נקודות).
  • לM3 אין עינית מובנית אך ניתן לחבר לה עינית חיצונית של קנון.
  • מהירות צילום רצף: 4.2 פריימים לשנייה.
  • למצלמה מבזק קופץ בצד שמאל.
  • WIFI/NFC.
  • חיי סוללה רשמיים – 250 תמונות (נתון רשמי נמוך מאד).
  • עדשות: כרגע ישנן רק 4 עדשות תואמות עבור ליין ה-EOS M אבל ניתן כמובן באמצעות מתאם לחבר את כל עדשות החברה הקיימות.
  • המחיר באריופה יעמוד על 770 יורו (בארה”ב המצלמה לא מיועדת למכירה בשלב זה).

סרטון קצר המציג את ה-M3 החדשה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HExnTh6TL-U[/youtube]

ברור לגמרי כי עדיין לא מדובר במצלמה חסרת המראה המקצועית עליה היו שמועות מזה זמן רב ולפחות נכון לעכשיו קנון איננה משיקה. יחד עם זאת הדגם החדש בכל זאת נועד לשדרג את הדגם הראשון בסדרה (והשני שהוצג ביפן בלבד) בעיקר בתחום הפוקוס והוידאו (כולל פוקוס פיקינג). אם לומר את האמת – על הנייר לפחות מדובר במצלמה בעלת נתונים חלשים יחסית ביחס ללא מעט מן המתחרות מהזמן האחרון (המצלמה עצמה תגיע לשוק באפריל 2015).

ההכרזה (המשמעותית) האחרונה להיום מבית קנון היא על עדשה, ולא סתם עדשה אלא עדשת הזום הרחבה ביותר שקיימת כיום בשוק עבור מצלמות Full Frame. העדשה – EF 11-24mm f/4L USM מציגה זווית אולטרה (אולטרה) רחבה (אפילו מעבר לדגם ה-12-24 מ”מ הייחודי של סיגמא), היא כוללת 16 אלמנטים המסודרים ב-11 קבוצות כולל לא פחות מ-4 אלמנטים אספריים וציפוי Fluorine למניעת לכלוכים בחלק הקדמי. לעדשה 9 להבי צמצם, מרחק פוקוס מינימאלי של 28 ס”מ, משקלה 1180 גרם והיא לא מאפשרת שימוש בפילטרים רגילים (מפאת צורתו של האלמנט הקדמי). מחירה של העדשה שתגיע לשוק כבר החודש יעמוד על לא פחות מ-3000 דולר בארה”ב.

ה-EF 11-24mm f/4L US – הרחבה ביותר אי פעם

EF-11-24mm-f4L-US-1

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *