ראשי חדשות טרור לייב: המחבלים בצרפת רכשו מצלמות GoPro

טרור לייב: המחבלים בצרפת רכשו מצלמות GoPro

0
0

המגזין businessinsider מדווח כי שניים מן המפגעים בצרפת רכשו ככל הנראה מצלמות גו-פרו בכדי לתעד את מסע ההרג שלהם בבירת צרפת (אם כי לא השתמשו בהן בסופו של דבר מסיבה לא ידועה). מומחים מעריכים כי בעתיד ינסו מחבלים להיעזר בטכנולוגיה בכדי לצלם מסעות הרג ופיגועים ולהעבירם בשידור חי לרשת.

במלחמה בסוריה מצלמות האקסטרים (והמצלמות הסלולאריות) הן כבר מזמן כלי תעמולה רב עוצמה, אבל פיגועים בשידור חי באינטרנט מנקודת המבט של המחבל עוד לא ראינו – בטח לא בלב אחת ממדינות המערב. מצלמות סלולאריות אמנם מאפשרות לבצע זאת גם כיום אבל הן לא נוחות לשימוש בזמן מסעות הרג ולכן מחבלים אינם נוהגים להשתמש בהן. מצלמות אקסטרים לעומת זאת כמו אלו שרכשו המחבלים מצרפת, מתאימות כנראה הרבה יותר אבל הן לא מאפשרות העברה של שידורים בזמן אמת.

שידור בזמן אמת באיכות גבוה הוא נושא בעייתי. רוחב הפס של האינטרנט האלחוטי לרוב אינו מאפשר זאת וכל מי שניסה לערוך שיחת וידאו בסקייפ מן הסלולארי יעיד כי האיכות, לרוב (בטח בתנועה מהירה) רחוקה מלהשביע רצון. אבל המעבר לדור הסלולארי הרביעי עשוי לאפשר בתוך שנים ספורות (בוודאי בחלק מהמדינות המפותחות באירופה אך בהמשך כנראה גם בארץ – במיוחד עם פרסום המכרזים למפעילי הדור הרביעי לאחרונה) להעביר וידאו בזמן אמת מהתקנים ניידים באיכות טובה.

לא השתמשו בגופרו – הפעם…

paris-gopro

עד כה כאמור לא היה תמריץ לחברות כמו GoPro ואחרות לשלב יכולות שידור בזמן אמת בשל איכות השידור הירודה – אבל מצב זה כאמור צפוי כנראה להשתנות בעתיד. מן הצד החיובי, ניתן יהיה להעביר בקלות ובזול הרצאות ושידורים לגיטימיים לגמרי ישירות לאינטרנט. מן הצד הפחות חיובי פושעים וטרורוסטים ימצאו בוודאי דרכים לעשות שימוש בטכנולוגיה בכדי לתעד את פעילותם – וכל זאת מבלי שהתחלנו לדבר בכלל על מה שיקרה כשישולבו גם רחפנים עם מצלמות דומות ויכולת מעקב אוטומטית.

כמו תמיד, הטכנולוגיה איננה טובה או רעה – אלו בני האדם.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *