ראשי חדשות הסינים באים: ראש בראש קנון 50 מ”מ f/1.8 מול Yongnuo

הסינים באים: ראש בראש קנון 50 מ”מ f/1.8 מול Yongnuo

0
0

החברה הסינית Yongnuo השיקה בחודש ספטמבר השנה עדשת חיקוי לעדשת ה-50 מ”מ f/1.8 של קנון. כעת מגיע המבחן הראשון המשווה את החיקוי למקור ואתם הולכים להיות מופתעים מהתוצאות.

הצלם Jay Leavitt ערך בדיקה (לא מעבדתית) בכדי לבחון לראשונה כיצד מתפקדת עדשת ה-Yongnuo (החברה הסינית המוכרת לרבים מתחום המבזקים) המהווה – לכאורה לפחות, העתק של העדשה הפופולארית של קנון.

התוצאות אליהן הגיע Leavitt (כפי שפורסמו בהמשך גם באתר petapixel) הפתיעו אותנו מאד. כפי שזה נראה (ואנו עדיין ממתינים למבחני מעבדה מכמה מהאתרים המרכזיים ברשת בכדי לאשש את הממצאים), Yongnuo לא רק שהצליחו להעתיק את העדשה המקורית ברמה גבוהה, אלא הצליחו לייצר עדשה בעלת ביצועים טובים יותר מן המקור (!).

בדיקת ה-flare של Leavitt – קנון מול Yongnuo

YongNuo-50mm-f1-8

תזכורת קלה למפרט של העדשה של Yongnuo (הזהה כמעט לחלוטין לעדשה המקורית של קנון):

  • אורך מוקד: 50 מ”מ, צמצם f/1.8 (זהה לקנון).
  • מבנה אופטי: 7 אלמנטים ב-6 קבוצות (זהה)
  • להבים: 8 (זהה).
  • מרחק פוקוס מינימאלי: 45 ס”מ (זהה).
  • הגדלה: 1:6.66 (זהה).
  • פילטר: 58 מ”מ (זהה)
  • משקל: 239 גרם (קל יותר).
  • מחיר – כ-40 דולרים בלבד (!).

הקנון 50 מ”מ f/1.8 מול ה-Yongnuo

YONGNUO-LENS-EF-compare

עדשת ה-50 מ”מ f/1.8 הוותיקה של קנון לא נחשבה אף פעם לפאר היצירה של היצרנית היפנית, ואפשר להניח כי היא תוחלף בעתיד הלא רחוק בדגם חדש ומשופר על ידי קנון עצמה. ובכל זאת בתור עדשה ראשונה של חברה סינית שעד כה לא היה לה נסיון ידוע כלשהו בייצור עדשות, מדובר לדעתנו לפחות בהישג מרשים למדי. חשוב לזכור כי מזה שנים רבות לא נכנסו שחקניות חדשות לשוק עדשות המיינסטרים (עדשות בעלות מנגנון AF. עדשות ידניות חדשות דווקא ראינו ממספר יצרניות סיניות).

השאלה הגדולה היא מה יקרה כעת. האם Yongnuo יחליטו כי הם מעוניינים להיכנס בצורה רצינית יותר לשוק העדשות (שמועות עקשניות מדברות על כך כי העדשה הבאה של החברה תהיה העתק של הקנון 35 מ”מ f/2) או שהחברה תישאר עם מוצר אחד בלבד בתחום האופטיקה. אחת הסיבות שעשויות לעצור את Yongnuo הוא נושא הפטנטים. החברות היפניות ידועות כאכזריות במיוחד כשהדבר נוגע לפגיעה בזכויות הפטנטים שלהן (כך לדוגמא ניקון תבעה – וזכתה – בתביעה גדולה מול סיגמא ואילצה אותה לשלם לה תמלוגים על סך 15 מליון דולר על הפרת פטנט הקשור לתחום המייצבים מוקדם יותר השנה – אין ספק שקנון תפעיל את כל עורכי הדין שלה אם תוכל בכדי להתמודד עם איום חדש מכיוונה של יצרנית סינית המנסה להעתיק פטנטים מוגנים שלה ולשווקם במחיר מוזל). ימים יגידו…

את ההשוואה של Leavitt תוכלו למצוא בבלוג שלו.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *