ראשי חדשות jaasta – מקלדת מותאמת אישית

jaasta – מקלדת מותאמת אישית

0
0

רובנו רגילים כבר לעבוד עם מקלדות וירטואליות בסלולארי ובאייפד אבל במחשב אנו ממשיכים לעבוד בדרך כלל עם מקלדות רגילות. מקלדת חדשה בשם jaasta הצפויה לצאת בקרוב מביאה עימה מהפכה באופן שבו אנו צפויים להקליד.

עולם המקלדות מתקדם לאט. פה ושם ישנם חידושים כמו תאורה אחורית, הוספה של כפתורים ייעודיים ועוד, אבל בסך הכל כמות השיפורים והשינויים שנעשו בתחום בשנים האחרונות היא זניחה. jaasta – פרויקט חדש אשר צפוי לצאת כפרויקט מימון המונים בקרוב מאד מעוניין להמציא מחדש את המקלדת באמצעות שילוב טכנולוגיית E-ink (אותה טכנולוגיה המשמשת במסכים של חלק מן הקוראים הדיגיטליים של חברת אמזון) בכל אחד מן המקשים. בדרך זו ניתן לשנות את המקש באופן דינאמי בהתאם לבחירת המשתמש או האפליקציה/תוכנה בה נעשה שימוש.

ל-jaasta שורה של תכונות מעניינות למדי:

  • היא כוללת מקשים שקטים במיוחד ועליהם מסך E-ink זעיר המאפשר להם להציג כל אות, כפתור או איור בכל שפה ומכל תוכנה תואמת.
  • למקלדת אפשרות חיבור אלמנט הכולל מקשי חיצים או במקומו אלמנט הכולל טאצ’פד בן 3.5 אינצ’ – בהתאם לצורך.
  • היא מותאמת לעבודה עם מכשירי טלויזיה (מכשירי מדיה סנטר) באמצעות חיבור BT.
  • מחירה של ה-jaasta  יעמוד על כ-300 דולרים – לא זול למקלדת ובכל זאת יכולותיה לא דומות לשום מוצר מקביל בשוק.

ה-jaasta היא מקלדת ייחודית – היא תאפשר יכולות שלא קיימות כיום.כך למשל ניתן יהיה להטעין עבורה מערך כפתורים ייחודי עבור תוכנות כמו פוטושופ, לייטרום, פרמייר וכו’. בנוסף ניתן להטעין עד 50 שפות (לא ידוע האם עברית תהיה כלולה בשלב זה).

ה-jaasta בגרסה שחורה עם מקשי חיצים – תוכל להתאים את עצמה ליישומים שונים

jaasta-1

מלבד המקלדת החברה המפתחת הציגה גם את ה-jaasta mouse עכבר ייחודי שקט במיוחד (לחיצה על הכפתורים איננה יוצרת קול), העכבר כולל חיבור USB 3.0 המאפשר חיבור זיכרון נייד (המתקשר עם המחשב באופן אלחוטי), לעכבר זיכרון פנימי מובנה בן 8 ג’יגה בייט, סוללה המחזיקה לדברי החברה כשנתיים של עבודה ואפשרות לביצוע גלילה קדימה לאחור ולצדדים (כמו מספר עכברים מתקדמים נוספים).

ה-jaasta בגרסה עם כפתורים לבנים וטאצ’פד

jaasta-2

בשלב זה נראה שכל הפרויקט עוד לא יצא לגמרי לדרך (אנו ממתינים להשקה של פרויקט מימון ההמונים בראשית השנה הקרובה) אבל נראה כי בהחלט יש פוטנציאל מעניין ל-jaasta הן לצלמים וגרפיקאים והן לקהל הרחב.

פרטים נוספים ניתן למצוא בעמוד המוצר.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *