ראשי חדשות Astroscope 9350: ראיית לילה עם ה-D800

Astroscope 9350: ראיית לילה עם ה-D800

0
0

חברת Electrophysics האמריקנית מציעה למכירה מערכת ראיית לילה המתאימה גם למצלמות רפלקס של קנון וניקון. המערכת אשר נועדה לגורמי ביטחון, משטרה, חוקרים פרטיים אך גם לצלמים מן השורה מאפשרת לצלם גם בתנאי חושך מוחלט (כמעט) והוצגה לאחרונה בסרטון כשהיא מורכבת על ה-D800 של ניקון.

זאת היא ממש לא הפעם הראשונה בה אנו עוסקים באמצעי ראיית לילה המיועדים לשימוש על מצלמות רפלקס רגילות. בדצמבר 2011 פרסמנו כתבה נרחבת אשר כותרתה: “צלמים צבאיים: לוחמי תקשורת” ובה סקרנו חלק מעבודתם של יחידות צילום צבאיות בצבא האמריקני ואמצעים שונים בהן הן עושות שימוש דוגמת ה-Nightstalker II night vision system – שפופרת ראיית לילה המתחברת באופן ישיר למצלמות רפלקס ומאפשרת למשתמש לראות ולצלם גם בתנאי תאורה קשים במיוחד.

ה-Astroscope 9350 על ה-D700 של ניקון

Night vision D700 with Astroscope 9350

הפתרון של חברת Electrophysics לראיית לילה לצלמים שונה למדי. ה-Astroscope 9350 אותו פיתחה החברה הוא התקן המתחבר בין המצלמה לעדשה וכולל מגבר אור דור III, אופטיקה איכותית (בעלת צמצם f/1.2) ועל פי נתוני הייצרן אמור לספק שיפור ברגישות קליטת האור שבין 10 ל-12 סטופים (אתם מוזמנים לנסות ולחשב מה זה אומר ביחס למצלמה כמו ה-D800 או ה-D4). גם מעבר למגבר ולאופטיקה, ל-Astroscope 9350 יתרון מאד משמעותי על פני התקנים דומים – הוא מאפשר להעביר מידע מלא בין העדשה למצלמה כולל מידע למערכת הייצוב, הפוקוס ומידע על הצמצם – כולם אמורים לעבור מן העדשה למצלמה וחזרה ללא כל קושי (בהנחה שהגוון הירוק לא מפריע לתמונות שלכם). יתרון נוסף – המערכת לא דורשת סוללות והיא מנצלת כמות קטנה של חשמל מן הסוללה של המצלמה. אגב Electrophysics מסבירה באופן ברור מאד בעמוד השאלות והתשובות שלה כי מערכת הפוקוס האוטומטית במצלמות רפלקס לא נועדה לצילום בתנאי תאורה נמוכים מאד ולכן מתקשה לפקס ותתקשה לעשות זאת גם עם עזרים חיצוניים דוגמת ה-Astroscope 9350.

ה-Astroscope 9350 גם רגיש לאור בתחום האינפרה אדום (למעשה Near Infra Red) ומי שמעוניין לצלם בתחום זה (ראה מדריך שלנו על צילום באינפרה אדום) יכול לנסות את ההתקן אם כי ספק כמה אנשים ירכשו את ההתקן אשר מחירו לא פחות מ-6500 דולר רק למטרה זו כשישנם בשוק פתרונות זולים באופן משמעותי. אגב אם חשבתם לייבא את ה-Astroscope 9350 תשקלו זאת שוב – מערכות ראיית לילה (במיוחד מערכות מתקדמות כמו ה-Astroscope 9350 בעלת מגבר דור III) נמצאות תחת פיקוח ייצוא בארה”ב וייבוא בישראל.

הדגמה רשמית של ה-Astroscope 9350 עם ה-D800 של ניקון

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Yd1rh9uzLA8[/youtube]

למי שמעוניין במידע נוסף בנוגע לאופן בו פועלים מודולים לראיית לילה, חברת Electrophysics  הכינה סקירה מעניינת מאד אשר בוחנת בין השאר סוגים שונים של ראיית לילה ואת היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *