ראשי חדשות הכרזות מוצרים IFA 2011: חברת JVC מכריזה על מצלמה היברידית

IFA 2011: חברת JVC מכריזה על מצלמה היברידית

0
0

בתערוכת CES השנה הפתיעה חברת JVC והכריזה על מצלמה היברידית המשלבת וידאו מתקדם עם יכולות סטילס. חצי שנה מאוחר יותר בתערוכת IFA 2011 החליטה החברה להשיק דור שני של המצלמה בעל חיישן ברזולוציה משופרת.

בינואר השנה חשפה JVC, המוכרת לרבים כחברה מובילה מתחום הוידאו, מצלמה היברידית. אף שחברות רבות עושות שימוש בכינוי זה (סמסונג לדוגמא משתמשת בו לעיתים בכדי להתייחס לליין ה-NX שלה) כוונתה של JVC ברורה למדי –  שילוב של מצלמת וידאו עם מצלמת סטילס.

ה-JVC GC-PX10 – שילוב של סטילס ווידאו מתקדם

JVC GC PX10 side black

כידוע בשנים האחרונות נכנס הוידאו ברזולוציה גבוהה אל תחום מצלמות הרפלקס (ובהדרגה גם אל המצלמות הקומפקטיות ומצלמות האולטרה זום), אלא שלמרות ההתקדמות הגדולה בתחום, הרוב המוחלט של המצלמות בשוק נותרו בבסיסן מצלמות סטילס עם יכולות וידאו. מן הצד השני ניתן למצוא בשוק מצלמות וידאו ייעודיות בעלות יכולות צילום וידאו (ולעיתים סטילס) ברזולוציה גבוהה (הן מצלמות ברמת הצרכן והן מצלמות prosumer ברמה גבוהה יותר). ההבדל בין שתי הגישות לשילוב הוידאו קשור בעיקר בדגש – מצלמות רפלקס הן בראש ובראשונה מצלמות סטילס (דבר המתבטא גם במבנה ובארגונומיה שלהן) ואילו מצלמות וידאו מדגישות בעיקר את יכולת צילום הוידאו ובעדיפות משנית בלבד את יכולת צילום הסטילס.

JVC החליטה כאמור לצאת בגישה מעט שונה עם דגם ה-GC-PX1 אשר הוכרז בראשית השנה. המצלמה משלבת גוף המזכיר מצלמת אולטרה זום אשר “הוכלאה” עם מצלמת וידאו קומפקטית (חיבורים וחוגות מצד לעדשה). למצלמה יכולת צילום סטילס המקבילה פחות או יותר לזו של מצלמת אולטרה זום טיפוסית (חיישן בגודל דומה) ומשלבת יכולת וידאו מתקדמות במיוחד. בעוד הדגם הקודם היה מיועד לשוק היפני בלבד (מעין השקת ניסוי), הדגם החדש צפוי להיות משווק במדינות נוספות (אנו מנסים לברר כעת באילו, באיזה מחיר והאם יש סיכוי לראותו במחוזותינו).

JVC GC-PX10 – שליטה – בדומה למצלמת וידאו

JVC GC PX10 controls

JVC השקיעה לא מעט בהשקת הדגם החדש המכונה GC-PX10 (כולל אתר ייעודי) ועל הנייר הוא מציג מספר יכולות מרשימות – בעיקר (כצפוי) בתחום הוידאו, אך גם בכל הנוגע לצילום רצף וצילום במהירות גבוהה. להלן כמה מן התכונות העיקריות של הדגם החדש:

  • חיישן CMOS חדש בעל טכנולוגיית הארה אחורית ברזולוציה של 12.75 מגה פיקסל (גודל החיישן – “1/2.3 – בדומה למרבית המצלמות הקומפקטיות כיום).
  • עדשת זום 10X מיוצבת של חברת KONICA MINOLTA.
  • מסך מגע 3 אינצ’ מפרקי חלקי (ברזולוציה סטנדרטית – 230k פיקסלים).
  • צילום וידאו ברזולוציה גבוהה מלאה (1080p) ב-60 פריימים לשנייה (עד לקצב של 36Mb/s).
  • צילום וידאו ברזולוציה נמוכה (VGA) עד לקצב של 300 תמונות לשנייה.
  • יכולת צילום רצף מהיר של תמונות סטילס – ברזולוציה מלאה עד 30 תמונות בשנייה (עד 100 תמונות) וברזולוציה של 8.3 מגה פיקסל עד 60 פריימים לשנייה (עד 130 תמונות).
  • יכולת צילום וידאו עד שעתיים רצופות על סוללה אחת.
  • כניסת סאונד (3.5 מ”מ) ויציאה לאוזניות (אשר לא קיימת כיום בשום מצלמת סטילס אחרת).
  • מעבד תמונה מתקדם מסוג FALCONBRID (המאפשר את קצב הצילום המהיר במיוחד).
  • זיכרון פנימי מובנה – 32GB ותמיכה בכרטיסי SDXC.

סרטון שיווקי של JVC המתאר כמה מיכולותיה של המצלמה החדשה בצילום וידאו וצילום רצף מהיר במיוחד (הסרטון כולו צולם באמצעות המצלמה):

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LsPEP6p7BYU[/youtube]

המפרט המלא של ה-JVC GC-PX10 ותמונות נוספות נמצאים במערכת המפרטים של MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *