ראשי חדשות פוטוקינה בים האדום

פוטוקינה בים האדום

2
0

אנו ממשיכים בסיקור שלנו אודות התרחשויות מעניינות במסגרת תערוכת פוטוקינה 2010 שנסגרה בסוף חודש ספטמבר. הפעם על הכוונת אירוע ייחודי שהתרחש במקביל בשתי נקודות המרוחקות זו מזו למעלה מ-3000 קילומטרים.

מזה מספר שנים מתקיימת בעיר אילת תחרות צילום תת מימי בינלאומית בחסות חברת אפסון. השנה בפעם הראשונה החליטה חברת אפסון בשיתוף מארגני התחרות לקיים תערוכה תת מימית באילת ולשדרה בשידור ישיר ברזולוציה גבוהה ישירות אל ביתן מיוחד שהוקם למטרה זו בתערוכת פוטוקינה שבגרמניה. צוות MegaPixel יצא לסקר את האירוע משני קצותיו וחזר עם רשמים.

אילת (מיכה לובטון):

מאורע ראשון מסוגו התקיים בין התאריכים 19-21.9.10 בתערוכת EPSON RED SEA באילת. בפעם הראשונה בעולם התבצע שידור ישיר של צילום תת ימי בין יבשתי ברזולוציה גבוהה (מלאה). השידור החי הועבר במשך שלושת ימי האירוע ממספר אתרי צלילה בים האדום ישירות לתערוכת פוטוקינה 2010, אשר התקיימה בעיר קלן שבגרמניה.

הכנות לצלילה (צילום: מיכה לובטון):

Eilat underwater Epson 3

השידור הייחודי התאפשר הודות לפיתוח של החברה הגרמנית BS-KINETICS המפתחת מארזים תת מימיים למצלמות סטילס וודיאו. החברה פיתחה מארז צילום תת מיימי ייחודי המיועד למצלמות HD. בשיחה עם מפתח המארז, כריסטיאן שלאטגר, מתברר כי החברה עובדת על המוצר משנת 2004, וכי הוא מסוגל לרדת לעומק של 85 מ’, ובהזמנה מיוחדת אף לעומק של 115 מטרים מתחת לפני המים. המארז יכול לשמש למספר סוגי מצלמות, אך במקרה זה נעשה שימוש ב-AG-HPX171E של פנסוניק.

הקריקטוריסט שלמה כהן (צילום: מיכה לובטון):

Eilat underwater Epson 5

השידור הראשון בוצע ביום ג’ (19.9) ב 11:00 בבוקר מריף הדולפינים, בנוכחות ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי ונמשך כחצי שעה. במהלכו דיברו הצוללנים עם אורחי תערוכת פוטוקינה באמצעות מסיכות צלילה סגורות בעלות מיקרופון ואוזניות. מהצד השני נהנו הצופים בתערוכה מהשידור על מסכי ענק (באמצעות, איך לא, מקרניי HD של חברת EPSON).

איורים תת מימיים (צילום: מיכה לובטון):

Eilat underwater Epson 6

לאחר הצלילה שוחחנו עם הצוללן ואחד המשתתפים באירוע דניאל ווטס על החוויה. לדבריו האירוע כולו עבר ללא תקלות, למעט בעיית סאונד. במהלך השידור עברה מעבורת בסמוך לאתר דבר שיצר רעש רב מתחת למים והקשה על השידור. למרות הציוד המשוכלל הרב, ותחום העניין הספציפי של אורחי התערוכה, מרבית השאלות התמקדו דווקא בדולפינים ששחו כל העת מסביב (לדוגמה: “איך אפשר להבדיל בין דולפין לדולפינה?”).

דולפין או דולפינה? (צילום: מיכה לובטון):

Eilat underwater Epson 8

השידור השני באותו היום התקיים אחר הצהריים מחוף אלמוג. באתר הצלילה, בעומק 3 מ’ הוצבה תערוכת קריקטורות בנושא צלילה, של הקריקטוריסט שלמה כהן. מזה שנים מספר מצייר כהן באמצעות לוח גראפי של WACOM (דגם INTUOS4). הציורים הודפסו על ניירות מיוחדים עמידים למים של חברת אפסון (מסוג STYLUS PRO GS6000), באמצעות דיו עמידה במים (גם היא של החברה).

שרון ריניס משדרת מאילת לפוטוקינה (צילום: מיכה לובטון):

Eilat underwater Epson 7

כהן עצמו הוא צוללן ותיק, המתפקד בין השאר כשופט קבוע בתחרות הצילומים EPSON RED SEA, המתקיימת באילת מדי שנה. אלא שהפעם הוזמן כהן על ידי מארגן התחרות דוד פילוסוף (פילו) לא לשפוט אלא להציג את איוריו המשעשעים.

במסגרת השידורים מאילת שרון רייניס, צלמת, צוללנית ומגישת האירוע הציגה דוגמנים ודוגמניות בתצוגת אופנה תת מימית – כפי שניתן לראות בסרטון הוידאו הבא:

ובסרטון הבא:

באחת הצלילות הוצג מגוון מארזי צלילה המיועדים למצלמות סטילס שונות, על ידי הצלם התת-מימי וזוכה פרס ראשון לצילום בודד בתחרות EPSON RED SEA לשנת 2008, דני וינברג.

האירוע מתוך חדר הבקרה (צילום: מיכה לובטון):

Eilat underwater Epson 2

 

פוטוקינה 2010, קלן, גרמניה (עידו גנוט)

הרחק באירופה הקרה הוצג לו השידור הישיר מאילת בביתן מיוחד אשר ניבנה במיוחד למטרה זו באחד האולמות התחתונים של התערוכה. רבים הגיעו לצפות בשידור והביתן עצמו אשר עוצב וקושט עם מגוון מוטיבים תת מימיים בלט בין דוכני חברות הצילום באולם.

שרון רייניס על המסך בתערוכת פוטוקינה (צילום: אופיר אילוז)

1pic

אחת האטרקציות בביתן מלבד השידור החי היה אקווריום עצום אליו הוכנסו דוגמן ודוגמנית בחליפות צלילה אשר ביצעו תצוגה לעיני המצלמות.

צוות MegaPixel יסקר גם את תחרות הצילום EPSON RED SEA אשר תתקיים באילת בחודש נובמבר.

Avatarמיכה לובטון , עידו גנוט
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    צולל

    20/10/2010 ב 3:37 AM

    סיקור נחמד מאוד
    קצת עברית , אומרים צולל ולא צוללן

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    20/10/2010 ב 9:24 AM

    תודה. אם כי זאת מילה בעייתית – מה תגיד על צולל בנקבה – צוללת?

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *