ראשי מגזין Michelle Vandy: גרפיקה “ללא ידיים”

Michelle Vandy: גרפיקה “ללא ידיים”

0
0

הסיפור אותו אנו מביאים בפניכם היום הוא דוגמא לכוח רצון ונחישות ואולי גם אות אזהרה קטן למי שעובד קצת יותר מידי שעות אל מול המחשב.

לעיתים אנו נתקלים בסיפור אנושי שפשוט לא ניתן לדלג עליו. Michelle Vandy הייתה גרפיקאית צעירה שבגיל 20 החליטה להתמחות במשרד אדריכלים. היא עבדה 10-15 שעות ביום במשך חודשים והכל בכדי להרשים את הבוסים במשרד. במקביל לקחה על עצמה גם עבודות גרפיקה פרטיות ומתחה את עצמה עוד ועוד עד שיום אחד החלה לחוש תחושות מוזרות בידיה.

בתחילה וונדי לא התייחסה לנושא ברצינות ואפילו התבדחה בנוגע לעניין, אך המצב הפך חמור יותר ויותר ולבסוף היא עברה סדרת בדיקות שאיבחנו בשתי ידיה מצב המכונה Repetitive strain injury (או RSI). אף שלא מדובר בשיתוק מוחלט של הידיים המצב החדש הגביל אותה בצורה משמעותית והקשה עליה מאד.

Michelle-Vandy

מה עושה גרפיקאית צעירה שמתקשה להניע את ידיה? מוצאת פתרונות כמובן. הפיתרון שמצאה וונדי אולי נשמע בתחילה הזוי אבל כפי שתראו בסרטון מיד – הוא עובד (עבודה) נהדר. וונדי יצרה באמצעות חצובה שולחנית, פלטת מתכת ומשטח מגע של אפל אמצעי קלט באמצעותו היא מציירת ועובדת באמצעות… האף!

מישל וונדי – ממשק אף-מחשב

[youtube]https://youtu.be/RAokWwilHGk[/youtube]

וונדי מודה כי אפילו באמצעות השיטה שפיתחה (לה נדרשה לא מעט עבודת תרגול מן הסתם), היא עדיין משתמשת כמחצית מן הזמן בידיים, אבל אפילו הפחתה כזאת מסייעת לה להתגבר על מצבה הלא פשוט.

בתחילה בחרה וונדי שלה לספר על צורת העבודה המוזרה שלה לחבריה לעבודה (היא הייתה משתתפת בפגישות עבודה אבל את העבודה עצמה הייתה עושה בבית לבד), אלא שלבסוף עזרה אומץ וסיפרה לבוס בחברת הסטארט-אפ בו היא עובדת ומאז היא “יצאה מן הארון” ואיננה מתביישת עוד בשיטת העבודה ייחודית שלה והיא אף מספרת כי צורת העבודה גרמה לה להפוך יצירתית יותר ופחות פגיעה לביקורת.

מהסיפור של וונדי אנו לוקחים את נצחון הרצון על הגוף. אנו מכירים לא מעט צלמים ו(וגרפיקאים) בעלי מוגבלויות פיזיות אשר הצליחו למצוא דרכים להתגבר על מוגבלותם ולעיתים אפילו לנצלה לטובתם ואנו מקווים שהסיפור של וונדי יעורר גם השראה דומה גם בכם.

ניתן לקרוא עוד על הסיפור האישי המיוחד של וונדי באתר האינטרנט שפתחה לטובת הנושא (מומלץ גם להציץ בעבודותיה הגרפיות – כולן נעשו בשיטה שראיתם בסרטון).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
  • חברת Wacom משיקה דור שני ל-Cintiq 21UX

    חברת Wacom היפנית השולטת מזה כמעט שלושה עשורים בתחום הלוחות הגרפיים הציגה לאחרונה גרסה חדש…
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *