ראשי מגזין Yongnuo: העתק לעדשת ה-EF 50mm f/1.4 של קנון

Yongnuo: העתק לעדשת ה-EF 50mm f/1.4 של קנון

0
0

הודעה קטנה ושולית לכאורה שהתפרסמה לפני מספר ימים עשויה לבשר על תחילתו של עידן חדש בשוק הצילום. חברה סינית ראשונה הכריזה כי הצליחה לייצר עדשת 50 מ”מ f/1.4 בעלת פוקוס אוטומטי הזהה במאפייניה לזו של חברת קנון.

חברת Yongnuo הסינית מוכרת ללא מעט צלמים אשר עושים שימוש במבזקים המצויינים של החברה אשר מתומחרים בעלות נמוכה משמעותית ממתחריהם מחברת קנון וניקון אך מגיעים באיכות בנייה קרובה למדי למקור והם בעלי ביצועים שאינם נופלים מחלק מן הדגמים המקוריים.

העדשה עליה הכריזה החברה היא YONGNUO LENS EF – הינה מפרט:

  • אורך מוקד: 50 מ”מ, צמצם f/1.4 (זהה לקנון).
  • מבנה אופטי: 7 אלמנטים ב-6 קבוצות (זהה)
  • להבים: 8 (זהה).
  • מרחק פוקוס מינימאלי: 45 ס”מ (זהה).
  • הגדלה: 1:6.66 (זהה).
  • פילטר: 58 מ”מ (זהה)
  • משקל: 239 גרם (קל יותר).

מצאו את ההבדלים

YONGNUO-LENS-EF-compare

מחירה של העדשה החדשה אינו ידוע בשלב זה אך אנו יכולים לשער בסבירות גבוהה כי הוא יהיה נמוך (כנראה משמעותית) ממחירה של הקנון המקבילה (400 דולר בחו”ל). יהיה מעניין לנסות את העדשה החדשה כשזו תגיע לשוק ולהשוותה לדגם המקורי של קנון. בשלב זה לא ברור האם החברה תשיק גם גרסה מקבילה עבור מצלמות ניקון כפי שנעשה בתחום המבזקים (אנו משערים שהדבר ייקח זמן משום שלא מדובר בשינוי טריוואלי).

כמובן שמבזקים ועדשות הם שני תחומים שונים לגמרי, ומה שהצליחה Yongnuo לעשות בהצלחה בתחום אחד לא בטוח כלל שתצליח לבצע בתחום השני. לא פחות חשוב, בתחום העדשות ישנם פטנטים רבים של כל היצרניות ואנו רואים לא מעט תביעות המסתיימות בתשלום פיצויים של חברה אחת לשנייה (הדבר קרה לא מזמן עם חברת סיגמא), ניתן לשער רק באיזה אגרסיביות יפעלו חברות ענק יפניות מול חברה סינית שתנסה להיכנס לתוך ליבת הפעילות שלהן.

אנו כצרכנים צריכים כמובן לשמוח – כל תחרות בשוק העדשות היא מבורכת וכל שחקנית חדשה בתחום – בוודאי אחת אשר מסוגלת לייצר עדשות בעלות פוקוס אוטומטי היא ברכה כפולה (כדאי לזכור שאפילו שחקניות וותיקות ואיכותיות בתחום דוגמת סאמיאנג טרם עשו קפיצה למים עמוקים אלו למרות שמועות עקשניות בתקופה האחרונה).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *