ראשי מגזין Anthea Pokroy: חמישים גוונים של כתום

Anthea Pokroy: חמישים גוונים של כתום

4
0

את הפרויקט הבא יכלה לעשות כנראה רק צלמת עם ראש “אדום”. בשלוש השנים האחרונות מצלמת Anthea Pokroy מדרום אפריקה ג’ינגים וג’ינגיות מכל רחבי העולם. עד כה היא הספיקה לתעד יותר מ-500 אדומי שיער בסטודיו שלה ואף ערכה תערוכה המציגה את עבודתיה. כתבה ברוח אדום עולה.

ג’ינג’ים וג’ינג’יות מהווים כ-1-2% לערך מאוכלוסיית העולם ויש הטוענים שאף פחות. הגן הג’ינג’י הוא רצסיבי (והורים לילדים ג’ינג’יים אינם חייבים להיות ג’ינג’ים בעצמם) והכמות היחסית של הג’ינג’ים בעולם נמצאת בירידה מתמדת (זאת בין השאר משום שהולכים ומתמעטים הזוגות הג’ינג’יים). יש מדענים הטוענים אפילו כי במהלך המאה הקרובה יעלמו הג’ינג’ים לחלוטין (אחרים שוללים זאת בטענה כי הגנים יוכלו להישאר באוכלוסיה עוד שנים רבות, אך ברור כי מדובר בתופעה שהופכת נדירה יותר ויותר עם השנים).

הג’ינג’ים – הולכים ונכחדים (צילום: Anthea Pokroy)

Gingers 1

הצלמת הדרום אפריקנית הצעירה Anthea Pokroy (ג’ינג’ית בעצמה – איך לא), החליטה לתעד בדרך מיוחדת את אוכלוסיית הג’ינג’ים באמצעות פרויקט מתמשך בשם “I collect gingers”. מאז אוגוסט 2010 היא מצלמת בסטודיו על רקע לבן עם בגדים לבנים וממרחק אחיד עוד ועוד ג’ינג’ים וג’ינג’יות מכל רחבי העולם. ילדים, מבוגרים וקשישים, בעלי שיער חלק או גלי, בעלי גוון שיער בהיר מאד או כתום עז. הצילום הראשון אשר התניע את הפרויקט בוצע לאחר ש-Pokroy הצליחה לרכז יום אחד במקום אחד לא פחות מ-7 אדומי שיער.

זן נדיר (צילום: Anthea Pokroy)

Gingers 2

Pokroy היא אגב יהודיה ולפרט ביוגרפי זה יש כנראה משמעות עבורה כמי שחיה בדרום אפריקה (שתי חברות אשר סבלו לא מעט מסטראוטיפים גזעיים וגזעניים) כפי שהיא מסבירה בבלוג שלה.

50 גוונים של כתום (צילום: Anthea Pokroy)

Gingers 3

היא עצמה ממשיכה לחפש אדומי שיער ואם אתם רוצים להצטלם עבורה אתם מוזמנים לפנות אליה (אולי היא תמצא בעתיד את דרכה גם לישראל).

Pokroy בסטודיו (צילום: Charles Heiman)

Gingers 4

Pokroy ניסתה בשנה שעברה (ללא הצלחה) לגייס כסף לספר המתעד את הפרויקט – אנו מקווים כי היא תצליח למצוא בכל זאת מימון לפרויקט האנתרופולוגי-צילומי המעניין שלה.

סרטון בו מסבירה Pokroy על הפרויקט ונועד לגיוס כספים למען ספר

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=X4rT0ORq4es[/youtube]

ראיון קצר עם Pokroy אותו ערכו סדנדיסק דרום אפריקה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vY5caI72jCI[/youtube]

לעמוד הפרויקט – I collect gingers המציג את כל אדומי השיער אותם צילמה Pokroy עד כה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

4 תגובות

  1. Avatar

    ר

    31/03/2013 ב 5:36 PM

    דיי דבילי (באותה מידה אפשר לתעד בני אדם עם סנטר כפול) אבל בכל זאת מעניין.
    תודה.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    31/03/2013 ב 5:52 PM

    ג’ינג’ים לא יאהבו את האנלוגיה הזאת.

    השב

  3. Avatar

    ג'ינג'יר

    31/03/2013 ב 8:18 PM

    אנחנו לא אוהבים את האנלוגיה הזו…

    אנחנו נכחדים, כפולי הסנטר לא (לצערנו)

    השב

  4. Avatar

    יוסי וונש

    03/04/2013 ב 5:52 AM

    כל אחד/ת והז’אנר שלו…

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *