ראשי מגזין מקפיאים את הזמן על הגלשן

מקפיאים את הזמן על הגלשן

0
0

אפקט “הקפאת הזמן” המוכר לרבים כ-Bullet time מסדרת סרטי המטריקס מאפשר להציג תמונה רגעית קפואה מכיוונים רבים. מאז נחשף לקהל הרחב בסרט הראשון בסדרת המטריקס אשר יצא לאקרנים ב-1999 השתפרה הטכנולוגיה וכיום נעשה שימוש באפקטים דומים בסרטים ובפרסומות רבות ברחבי העולם.

חברת Time Slice Films מארה”ב אשר אחד ממקימיה היה חלוץ טכנולוגיית הקפאת הזמן (עשור ויותר לפני שצולם סרט המטריקס הראשון) מתמחה מזה שנים בשימוש במספר רב של מצלמות לצורך הקפאת רגעים מיוחדים. הפרויקט האחרון של החברה בשיתוף חברת RIP CURL (המייצרת ביגוד, מוצרים נלווים ומוצרי ספורט כגון גלשנים) לקח את רעיון הקפאת הזמן צעד קדימה כאשר החברה משלבת לא פחות מ-52 מצלמות רפלקס (הדגם לא פורסם אך מן הסרטון נראה כי מדובר באחד מדגמי הכניסה של חברת קנון – ככל הנראה ה-EOS 500D) במטרה ליצור סדרה של רגעים קפואים במים.

הסרטון עצמו נועד לפרסם קו מכנסיים חדש של חברת RIP CURL המיועד לגולשים ולטענת החברה אמור להיות בלתי מורגש כמעט. לצורך הסרטון יצא צוות ההפקה למלזיה ועימו 3 מן הגולשים הבכירים בעולם לבריכת גלים עצומה. הגולשים נגררו על ידי אופנועי ים וצולמו במהלך מספר ימים בשעות היום והערב כפי שניתן לראות בסרטון הפרסומת שהניב הפרויקט:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZlZPmABrLu8&feature=channel[/youtube]

במקביל לסרטון הפרסומת ערך צוות ההפקה סרטון מאחורי הקלעים אשר מדגים חלק מן הקשיים עימם היה צריך להתמודד צוות ההפקה דוגמת גשמי מונסון (אשר גרמו לנזקים לחלק מן הציוד המורכב):

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lyDVmIDv_4c&feature=player_embedded[/youtube]

Time Slice Films רחוקים מלקבוע שיא מבחינת כמות המצלמות בהן נעשה שימוש במקביל, כפי שדיווחנו מוקדם יותר השנה חברת Real Creations הספרדית ערכה לפני מספר חודשים סרטון פרסומת בו נעשה שימוש בלא פחות מ-100 מצלמות אולימפוס. ההבדל המרכזי אולי הוא ש- Time Slice Films עשתה שימוש ב-52 מצלמות רפלקסיות ואילו Real Creations נעזרה במצלמות אולטרה זום בהם ניתן לשלוט בקלות גם על הזום מתוך התוכנה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *