כולנו מכירים את הטיימלפס – רצף תמונות סטילס אותם מחברים לסרטון אחד המצולם לעיתים מזוויות שונות או נקודות שונות ויוצר תחושה של שינוי (זריחה/שקיעה, תנועת אנשים ומכוניות וכו'). Hyperlapse הוא קונספט חדש יותר במסגרתו המצלמה עצמה נעה בין תמונה לתמונה (לעיתים מרחקים גדולים למדי) וכך יוצרת מימד נוסף של שינוי בסרטון – התוצאה יכולה להיות מרשימה מאד – אך כפי שתראו מיד איננה קלה להשגה. לא מעט צלמים המצלמים סרטוני טיימלפס מוצאים דרכים שונות ליצור שינוי בפריים מעבר להתרחשות עצמה – ניתן לעשות זאת באמצעות עזרים המסייעים לסובב את המצלמה (כמו ה-ASTRO, ה-Radian או ה-Swivl), כאלו המאפשרים להניע אותה בקו ישר (מסילות למיניהן) או להרים אותה (מנופים כאלו ואחרים). אבל מה אם אתם רוצים לצלם תנועה ארוכה בקו ישר – כיצד תעשו זאת? הסרטון הבא של Indy Mogul (בית לצלמי אינדי ויוצרים דלי תקציב וחובבי DIY) מביא לכם את התשובה (או לפחות נסיון די ראשוני לתשובה דלת תקציב): אין ספק שמדובר בהרבה מאד עבודה ולא מעט ניסוי וטעיה אם אתם רוצים להגיע לתוצאות סבירות, אבל למי שאוהב את הז'אנר, בהחלט מדובר בחומר מעניין למדי. בסרטון מוזכר כבדרך אגב קונספט ליצירת Hyperlapse באמצעות Google street view. אם הנושא מעניין אתכם, בסרטון הבא תוכלו לראות כיצד הדבר נראה באמת (מרשים לא?). כדאי לזכור רק שאם אתם נכנסים לעניין המשמעות היא שאתם הופכים מצלמים לעורכי וידאו (חומר הגלם צולם הרי כבר על ידי המצלמות של גוגל). מי צריך לצלם? תוכנה אחת וקצת גוגל ואתם מסודרים למי שמעוניין בכל זאת הינה קישור לעמוד הפרויקט המכונה teehanlax אשר יאפשר לכם ליצור סרטוני Hyperlapse ישירות מגוגל street view.
אלגוריתם חדש יאפשר תיקון צבע אוטומטי בצילומים תת ימיים חוקרת מהאוניברסיטה של פלורידה בשיתוף חוקרת מאוניברסיטת חיפה פיתחו אלגוריתם חדש לתיקון תמונות אשר …
ראש בראש: Tamron 17-28mm F/2.8 מול Sony 16-35mm f/2.8 GM חברת טמרון הצליחה למצב את עצמה כמובילה בתקופה האחרונה בייצור עדשות זום איכותיות וקומפקטיות …
לייקה SL2: הצצה ראשונה בשנת 2015 השיקה חברת לייקה את מצלמת ה-SL המקורית, ארבע שנים מאוחר יותר השיקה …
סיגמא משיקה עדשת 24-70mm F2.8 DG DN Art למצלמות חסרות מראה חברת סיגמא הודיעה מוקדם יותר היום על השקה של עדשת 24-70mm F2.8 DG DN Art …