ראשי מגזין הצלם הנשיאותי: מאחורי הקלעים של חיסול בן לאדן

הצלם הנשיאותי: מאחורי הקלעים של חיסול בן לאדן

1
0

מבצע חיסולו של מנהיג ארגון אלקעידה אינו יורד מן הכותרות ברחבי העולם ואמש החליט הבית הלבן לפרסם בערוץ הפליקר שלו 9 תמונות נבחרות אשר צולמו על ידי הצלם הרשמי של הבית הלבן המתארות את הדרמה אשר התחוללה בוושינגטון בזמן שלוחמי כוח 6 של ה-SEALs השתלטו על המתחם המבוצר באבוטבד, פקיסטן.

בזמן שצוות 6 של הכוח המיוחד האמריקני השתלשל מן המסוקים בפקיסטן במסגרת מבצע “ג’ירונימו” ללכידת בן לאדן, היה הנשיא אובמה ויועציו הקרובים מכונסים בבית הלבן וצופים מעל מסכי הפלזמה בהתגלגלות המבצע בשידור חי ממצלמות המצויות על קסדותיהם של הלוחמים. אף שבדיעבד מדובר בהצלחה גדולה, מבצעים דומים בעבר נכשלו ואף הסתבכו והמתח בקרב הנוכחים בחדר היה רב מאד וניכר על פניהם של הנשיא ויועציו הבכירים.

באותם רגעים רק צלם רשמי אחד הורשה לתעד את המתרחש – Pete Souza הצלם הנשיאותי. אנו כבר הפגשנו אתכם עם מר Souza בחודש דצמבר האחרון כאשר פרסמנו דיוקן מיוחד של הצלם הנשיאותי במסגרת סרט קצר של ערוץ PBS היוקרתי אשר נעשה אודותיו.

למתעניינים, Souza עשה במהלך האירועים שימוש במצלמת Canon EOS 5D Mark II ובזוג עדשות איכותיות – EF 135mm f/2L USM ו-EF 35mm f/1.4L USM.

הנשיא אובמה מעיר הערה באחת מן הישיבות שהתקיימו בבית הלבן במהלך המבצע. מימינו בתמונה היועץ לביטחון לאומי Tom Donilon (צילום: Pete Souza/הבית הלבן)

Obama 1

פורטרט צד של הנשיא אובמה מקשיב באחד התדרוכים במהלך המבצע (צילום: Pete Souza/הבית הלבן)

Obama 8

הנשיא וצוותו באחד התדרוכים במהלך המבצע – על המסך ברקע סגן הרמטכ”ל האמריקני הגנרל ג’יימס קרטרייט (צילום: Pete Souza/הבית הלבן)

Obama 6

תמונה המתעדת את אחד מרגעי השיא של המבצע בו הנשיא ברק אובמה, סגן הנשיא ג’ו ביידן, שר ההגנה רוברט גייטס, מזכירת המדינה הילרי קלינטון, הרמטכ”ל האמריקני האדמירל מייק מולן ובכירים נוספים צופים בפעולה בשידור חי היישר ממצלמות על קסדותיהם של הלוחמים בשטח. על השולן תמונה מטושטשת (צילום: Pete Souza/הבית הלבן)

Obama 9

הנשיא בחדר הסגלגל מתכונן לנאום בו הכריז על חיסול אוסמה בן לאדן (צילום: Pete Souza/הבית הלבן)

Obama 4

הנשיא אובמה משוחח בטלפון לאחר המבצע ומודיע על הצלחתו – בין השיחות שערך היו גם שתיים – האחת לנשיא לשעבר בוש והשנייה לנשיא לשעבר קלינטון (צילום: Pete Souza/הבית הלבן)

Obama 3

הצוות הבכיר מאזין לנאום אובמה בחדר המערבי של הבית הלבן (צילום: Pete Souza/הבית הלבן)

Obama 2

הנשיא אובמה בעת נאום ההכרזה על חיסולו של בן לאדן (צילום: Pete Souza/הבית הלבן)

OBAMA main

הנשיא אובמה לוחץ את ידו של הרמטכ”ל האמריקני האדמירל מייק מולן לאחר סיומו המוצלח של המבצע, משמאל ראש ה-CIA לאון פנטה ומזכירת המדינה הילרי קלינטון (צילום: Pete Souza/הבית הלבן)

Obama 5

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

תגובה אחת

  1. Avatar

    EladAckerman

    04/05/2011 ב 2:13 PM

    לקנא בו 🙂

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *