ראשי מגזין Timelapse ארבע עונות ב-60 שניות

ארבע עונות ב-60 שניות

0
0

כולם אומרים כי השנים חולפות מהר. Eirik Solheim, צלם נורווגי חובב, החליט להפוך את האמרה למציאות צילומית ובחמש השנים האחרונות הקדיש חלק ניכר מזמנו הפנוי לפרויקטים שונים הנוגעים לתיעוד רצף ארוך של עונות השנה כפי שהוא נשקף מחלון דירתו בצפון הקר של אוסלו. את התוצאות הפך למספר סרטונים אשר זכו עד כה למיליוני צפיות ברחבי הרשת ואותם אנו מביאים היום בפניכם.

סרטוני תמונות (Time-lapse) נוצרו בכדי לתאר שינוי. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בשעות היממה, מצב השמיים, תהליך בנייה או הרס של מבנים או, כפי שמציג בפנינו Eirik Solheim – עונות השנה. מאז שנת 2005 עובד הצלם הנורווגי החובב על פרויקט בו הוא מצלם רצפים ארוכים של תמונות (וסרטונים) מחלון ביתו השוכן בלב יער.

60 שניות = שנה

מה שמייחד את הפרויקט של Solheim על פני לא מעט פרויקטים דומים אשר נעשו בעבר הוא המסירות שלו והרעיונות המקוריים לניצול מאגר התמונות והסרטונים שצילם (עשרות אלפים). בין השאר ערך ב-2010 פרויקט בו צילם לא פחות מ-16 אלף תמונות מחלון ביתו מהן בחר 3888 ואותן גזר וחיבר באופן חכם לתמונה אחת המתחילה מצד שמאל בחודש ינואר ומגיעה מצד ימין לחודש דצמבר.

שנה שלמה – 3888 צילומים – תמונה אחת. (צילום: Eirik Solheim)

Eirik Solheim one year

את הפרויקט התחיל Solheim ב-2005 עם מצלמה קומפקטית איתה צילם בסך הכל כמה עשרות תמונות אשר הפכו לסרטון אשר זכה לכ-100 אלף צפיות (לא מעט בשביל סרטון ב-2005). משם החליט Solheim לשדרג את הציוד ועבר לקנון 400D ב-2007. הפעם הסרטון כבר הפך להצלחה מסחררת ושודר בערוצי טלוויזיה רבים בכל רחבי העולם (Solheim מסביר בבלוג שלו כיצד בוצעה המשימה).

ב-2009 התקדם Solheim שוב עם התקדמות הטכנולוגיה ועבר לצלם עם קנון EOS 5D MKII כשהוא עושה שימוש בשלוש עדשות שונות – 15 מ”מ (עין דג), 24 מ”מ ו-50 מ”מ. גם הפעם צולמו מספר קליפים בני 60/90/120 שניות המתארים מעבר של שנה אחת.

שנה, אוסלו, 90 שניות עם 5D MKII

אין ספק כי Solheim ימשיך בפרויקט שלו גם בשנים הבאות ואפשר שבעתיד נראה גם סרטונים בתלת מימד עם התפתחות הטכנולוגיה, עד אז אתם מוזמנים לצפות בכל סרטוני ה-TimeLapse אותם העלנו בעבר בקטגוריה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Timelapse

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *