ראשי חדשות הכרזות מוצרים DxO ONE: מצלמה אמיתית לאייפון או כישלון ידוע מראש?

DxO ONE: מצלמה אמיתית לאייפון או כישלון ידוע מראש?

0
0

חברת התוכנה הצרפתחית DxO הכריזה במהלך השבוע על המצלמה הראשונה מתוצרתה המכונה ONE. המצלמה היא למעשה מוצר עזר למכשירי אייפון הכולל חיישן גדול וחיבור ישיר למכשיר המאפשר שליטה והעברת תמונות מהירה. האם מדובר בפיתוח פורץ דרך או בעוד מוצר נישה שיישכח מהר מאד?

על הנייר, ה-DxO ONE הוא ללא ספק מוצר חדשני. מדובר במצלמה קטנה בעלת עיצוב ייחודי המתחברת למכשירי אייפון חדשים (דגמים 5/6 בלבד) באמצעות חיבור ה-lightning ומתקשרת עם המכשיר בצורה זו ובכך מונעת האטה ומאפשרת להציג תמונת Live View ללא שהות ולהעביר תמונות וסרטונים ישירות למצלמה במהירות גבוהה (דבר שלא אפשרי כיום עם מצלמות והתקנים אחרים באמצעות חיבורי WIFI). חברת DxO טוענת לאיכות תמונה גבוהה במיוחד (כולל צילום RAW) הודות לחיישן הגדול יחסית המשולב במצלמה כמו גם ליכולות ה-SuperRaw (ראו בהמשך) ולמהירות הצילום הגבוהה (המצלמה מסוגלת גם לצלם וידאו בהילוך איטי במיוחד).

ה-DxO ONE – מצלמת עזר לאייפון: חדשנות או כישלון ידוע מראש?

DXO-ONE

DxO פרסמה מפרט חלקי למדי ולא חשפה סרטון רשמי (אם כי בקטע הוידאו הקצרצר הבא ניתן להתרשם באופן כללי מאופן העבודה עם ה-ONE):

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jSig8WAugBY[/youtube]

ערכנו עבורכם רשימה של התכונות המרכזיות הידועות בשלב זה על ה-ONE:

  • חיישן: 1 אינצ’ ברזולוציה של 20.2 מגה פיקסל (דומה בתכונותיו לזה המצוי בסדרת ה-RX100 של סוני).
  • עדשה: עדשת 32 מ”מ f/1.8 קבועה (ללא זום או יכולת החלפה).
  • מהירות תריס – 15-1/8000 שנייה.
  • רגישות: בין 100-12,800 ISO (עם הרחבה עד 51,200 ISO).
  • חיבורים: חיבור lightning של אפל המאפשר העברה מהירה של תמונות, סרטונים וגם שליטה בזמן אמת ללא האטה.
  • תמיכה במכשירים: אייפון 5/6.
  • וידאו: 1080p עד 60p ו-720p עד 120p.
  • תכונות נוספות: SuperRAW – מצב המשלב עד 4 תמונות יחד המצולמות ברצף מהיר לתמונה אחת בעלת איכות משופרת (רגישות/טווח דינאמי).
  • מחיר: 600 דולרים.

עם המפרט המרשים (יחסית) הנ”ל מדוע בעצם אנו מטילים ספק בהצלחה של ה-DxO ONE? הינה כמה סיבות שאנו חושבים שעשויות לפגום בתוכניות של חברת DxO:

  1. ה-DxO ONE מותאם בשלב זה לעבודה עם מכשירי אייפון מדור 5/6 בלבד. אף שאייפון הוא אולי המכשיר היחיד הפופולארי בעולם – עדיין מדובר על נתח שוק של פחות מ-20 אחוז (לכל דגמי האייפון – וה-ONE מסוגל לפעול רק עם הדגמים החדשים יותר), כלומר DxO מפסידה למעלה מ-80% משוק הצילום הסלולארי.
  2. למרות שהוא מספק איכות  צילום משופרת בגודל קטן יחסית, עדיין מדובר בהתקן נוסף שצריך לשאת בנוסף למכשיר הסלולארי. אם כבר לרכוש מכשיר נוסף – האם לא עדיף לרכוש מצלמה? (ה-RX100 על דגמיה השונים למשל, לא גדולה בהרבה והיא הרבה יותר וורסטילית).
  3. ל-ONE אין זום – עם עדשת 32 מ”מ יכולת הצילום שלכם מוגבלת למדי, וזאת בניגוד לכמעט כל מצלמה ייעודית בשוק (כולל כאמור דגמים קומפקטיים כמו ה-RX100 של סוני או ה-LX100 של פנסוניק).
  4. אם כל הטעיונים לעיל לא שיכנעו אתכם – המחיר אולי ישבור אתכם סופית – תמורת לא פחות מ-600 דולרים ניתן לרכוש איכות צילומית טובה בהרבה (במחיר כזה ניתן לרכוש בחו”ל מצלמת כניסה של ניקון עם עדשת קיט כמו גם את הדגמים המוקדמים של ה-RX100).

אז האם ה-ONE יהיה פלופ כמו לא מעט נסיונות מוזרים של סוני (סדרת ה-QX) ואולימפוס (AIR) ליצור מצלמות איכותיות המקושרות לנייד? אם היינו מהמרים התשובה היא חיובית – ולו בגלל המחיר. ובכל זאת משהו אחד בפיתוח החדש דווקא מעניין אותנו והוא טכנולוגיית ה-SuperRaw אותה פיתחה DxO. אמנם לא מדובר בפעם הראשונה שטכנולוגיה המשלבת מספר תמונות מוצגת לציבור, אבל במקרה זה מדובר בשילוב מעניין במיוחד של חברה שיודעת דבר או שניים על עיבוד תמונה. ה-SuperRaw מאפשרת שילוב של 4 תמונות המצולמות בקצב מהיר במיוחד (22fps) במטרה להגדיל את הטווח הדינאמי והרגישות. החברה טוענת לשיפור המביא את החיישן לרמה הקרובה לזו של מצלמת Full Frame (ואף פרסמה על כך ידיעה כולל ציונים). אנו נרשה לעצמנו להיות הפעם ספקנים בנוגע לאוביקטיביות של הדיווח עד שלא נראה מבחנים של גורם בלתי תלוי. מה שמעניין יותר במקרה הזה היא השאלה האם ניתן לצלם בטכניקה זו גם אובייקטים נעים (בשל מהירות הצילום הגבוהה) או שמדובר בשיטה המאפשרת לשפר את הביצועים רק ביחס לאובייקטים סטטיים ולצילום סטטי (שימו לב שלמצלמה אין מייצב והיא גם לא כולל חיבור לחצובה…).

תוכלו למצוא עוד פרטים על ה-ONE באתר חברת DxO.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
  • האם DXO חשפה את ה-EOS 60D של קנון?

    מסתבר שחשיפות לא מתוכננות מגיעות ממגוון מקורות חלקם מוכרים ומכובדים למדי. האתר canonrumors…
  • DxO Optics Pro – מוסיפה 60 עדשות חדשות

    החברה הצרפתית DxO Labs שחררה לאחרונה עדכון עבור תוכנת ה-DxO Optics Pro המתקנת עיוותים בתמו…
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *