ראשי ביקורות\סקירות אולימפוס PEN E-PL1 – סקירה

אולימפוס PEN E-PL1 – סקירה

2
0

PEN E-PL1 – הקדמה

בראשית חודש יוני 2010 קיבל צוות MegaPixel את מצלמת ה-PEN E-PL1 של אולימפוס לסקירה. המצלמה אשר הוכרזה בפברואר השנה והגיע לארץ בחודשים האחרונים היא מצלמת הכניסה מסדרת ה-PEN של אולימפוס הכוללת כיום גם את דגם ה-PEN E-P1 (הראשון בסדרה) ואת דגם ה-PEN E-P2 המתקדם. אנו יצאנו לברר כיצד מתפקדת המצלמה בשטח ולמי היא עשויה להתאים.

ה-PEN E-PL1 שייכת לזן חדש של מצלמות בעלות עדשות מתחלפות המכונה לעיתים באנגלית Electronic Viewfinder Interchangeable Lens או בקיצור EVIL (שם אשר נראה כאילו נבחר על ידי החברות המתנגדות לזן המצלמות החדש). מה מייחד את מצלמות ה-EVIL ממצלמות רפלקסיות מוכרות? ראשית רובן קטנות יחסית, אלא ששינוי חיצוני זה אין בו בכדי להבדיל אותן ממצלמות רפלקסיות קונבנציונאליות (דגם ה-Kx של פנטקס למשל נחשב עד כה קטן למדי). ההבדל המרכזי, והסיבה לגודלן, הוא הסרת מנגנון המראה המשמש את העינית האופטית במצלמות רפלקסיות מזה עשורים רבים והחלפתו בעינית דיגיטלית (למעשה מסך LCD זעיר המציג תמונה בדומה למסך הראשי). הבדל חשוב נוסף נוגע למערכת הפוקוס. בעוד שמערכות הפוקוס במצלמות רפלקסיות קלאסיות מבוססת פאזה (Phase detection autofocus) ונחשבות מהירות מאד, מצלמות EVIL כוללות מערכת פוקוס אוטומטי מבוסס ניגודיות (Contrast measurement) אשר נחשבת איטית יותר ומשמשת גם מצלמות קומפקטיות ומצלמות אולטרה זום (אנו ניגע בנושא זה בהרחבה בהמשך הסקירה).

אולימפוס E-PL1 - זן חדש (צילום אופיר אילוז)
אולימפוס E-PL1 - זן חדש (צילום אופיר אילוז)

המפרט המלא של ה-PEN E-PL1 מצוי במערכת מפרטי המצלמות שבאתר ואת התכונות המרכזיות שלה ניתן לסכם בקצרה כך: ל-PEN E-PL1 חיישן מיקרו 4/3 המבוסס על טכנולוגיית LIVE-MOS ברזולוציה של 12.3 מגה פיקסל. למצלמה אין עינית מובנית (אם כי זאת ניתנת לרכישה בנפרד) והיא כוללת מסך 2.7 אינצ’ ברזולוציה סטנדרטית. היא שוקלת מעט פחות מ-300 גרם ומסוגלת לצלם וידאו ברזולוציה גבוהה (720p) וכן תמונות סטילס במהירות של עד שלושה פריימים לשנייה.

נתונים יבשים אינם מספרים כמובן את כל הסיפור ולפיכך ניגש כעת לסקירה בכדי לגלות כיצד מתפקדת המצלמה בעת שימוש יום יומי.

עמודים: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Avatarעידו גנוט , אופיר אילוז
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

2 תגובות

  1. Avatar

    שלמה

    26/07/2010 ב 8:26 PM

    יש לי בעיה עם המשפט “איכות הבנייה הכללית של העדשה סבירה בהחלט לעדשת קיט בסיסית.”
    במצלמות אחרות יש אפשרות בחיה בין עדשות לכן היצרנית יכולה להרשות לעצמה רמות שונות של עדשות.
    כאן אין אפשרות בחירה (באותו טווח כמובן) לכן עדשת הקיט חייבת להיות באיכות גבוהה בהרבה.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    26/07/2010 ב 9:38 PM

    מדוע אין אפשרות בחירה? ראשית ניתן בהחלט לרכוש את המצלמה עם עדשה אחרת – באופן תיאורטי (וגם מעשי אם אתה מוכן לרכוש בחו”ל) ניתן לרכוש אותה עם עדשת הקיט של ה-GF1 אפשר גם להשתמש בעדשות קיט רגילות של אולימפוס – סך הכל יש מבחר יפה של עדשות. בקשר לשאלה מה באמת איכות הבניה – מדובר בעדשה פלסטית זולה – התפקוד שלה פרט לנושא הכפתור היה בסדר גמור והתרשמנו מאד לטובה מאיכות המאקרו. לגבי הריצודים בוידאו – קשה לנו לומר בשלב זה ממה הם נובעים – אחרי שנבדוק יותר מצלמות מהסדרה/עדשות אולי נוכל לומר משהו ביותר וודאות.

    השב

להגיב על עידו גנוט לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *