ראשי ביקורות\סקירות גיטזו Légende – חצובה ותיק צילום: סקירה

גיטזו Légende – חצובה ותיק צילום: סקירה

0
0

רק לפני כשבועיים פרסמנו כאן כי חברת גיטזו השיקה פרויקט מימון המונים לחצובה ותיק צילום עם אחריות לכל החיים. היום אנו גאים להיות בין האתרים הראשונים בעולם לפרסם סקירת וידאו של שני המוצרים הללו לטובת מי ששוקל לרכוש אותם.

סרטון הסקירה שלנו מאתר הבת בשפה האנגלית LensVid.com

לפני שניגש לסקירה נגיד רק כי לא מדובר בביקורת מלאה – התיק והחצובה לא היו בידינו מספיק זמן בכדי לספק ביקורת מקיפה אבל הדברים הבאים בהחלט יאפשרו למי שמעוניין לקבל קצת יותר הבנה באשר ליתרונות ולחסרונות של שני המוצרים החדשים.

חצובת ה-Légende

חצובת ה-Légende של גיטזו עשויה סיבי פחמן והיא דומה בהרבה מובנים לחלק מן החצובות האחרות מסדרה 1 של החברה שקיימות בשוק מזה מספר שנים (אנו עובדים עם מספר חצובות כאלו כבר כמעט 3 שנים ולכן יכולים בהחלט להעיד על איכותן ועמידותן לאורך זמן). באופן ספציפי אנו מדברים על דגמי ה-GT1545T וה-GT1542 (הגדול מעט יותר), אגב הדגם החדש מכונה GK1545T-RTI אם תהיתם (כן אנחנו יודעים, גיטזו ממש גרועה בשמות לדגמים).

עיצוב חדש למערכת שינוי זוויות הרגליים

A7R06663

למרות הדמיון יש גם כמה שינויים והבדלים קטנים אבל כאלו שעשויים להיות אולי משמעותיים לחלק מן המשתמשים. לפני שניגע באלו הינה פירוט חשוב לגבי התכונות של החצובה (רוב הנתונים כאן הם על פי הבדיקות שלנו ולא נתוני היצרן – פרט למשקל נשיאה מירבי):

  • משקל חצובה – 1.09 ק”ג (או 1 ק”ג בלי העמוד המרכזי).
  • משקל חצובה עם ראש – 1.55 ק”ג.
  • יכולת נשיאה – 8 ק”ג (נתון יצרן).
  • זוויות רגליים 2 (25 מעלות ו-70 מעלות).
  • מספר חלקים בכל רגל – 4 (עובי החלק העבה – 25 מ”מ והצר ביותר 14.7 מ”מ).
  • גובה מינימאלי פתוח (ללא עמוד מרכזי אבל עם ראש) – 30 ס”מ.
  • גובה מינימאלי סגור (החצובה מקופלת על עצמה) – 42 ס”מ.
  • גבהים משתנים (זווית 25 מעלות) – 55 ס”מ, 81 ס”מ, 109 ס”מ ו-139 ס”מ.
  • גבהים משתנים (70 מעלות) – 30 ס”מ, 37 ס”מ, 44 ס”מ ו-50 ס”מ.
  • גובה מקסימאלי (עמוד מרכזי סגור עם ראש) – 139 ס”מ.
  • גובה מקסימאלי (עמוד מרכזי פתוח עם ראש) – 163 ס”מ.
  • רגליות – גומי ברות הסרה (עם הברגת 1/4″ אבל ללא ספייקים כלולים).

הבא נבחן היכן עומדת החצובה והיכן היא שונה מחצובות דומות בליין של גיטזו. מבחינה עיצובית אנו רואים הבדל ברור בחומרים – החצובה החדשה היא בעלת מראה כסוף עם נעילות מתכתיות ברגליים ובראש ופס גומי צר ברגליים בעוד שבחצובות הקיימות הנעילות עשויות מגומי. מבחינה אסתטית מדובר במראה יפה אולי יותר (עניין של טעם כמובן) אבל מבחינה פרקטית אנו דווקא מעדיפים את נעילות הגומי המלאות המספקות יותר אחיזה. לא משהו שאי אפשר להתגבר עליו כמובן אבל זאת ההעדפה שלנו.

שינוי מהצד החיובי יותר נוגע למנגנון זוויות הרגליים החדש. המנגנון שונה מעד ונראה על פניו מחוזק/משופר ביחס לזה הקיים בגדם הנמוך יותר של חצובות סדרה 1 של גיטזו. היינו מאד שמחים אם היו משלבים בחצובה 3 זוויות רגליים במקום 2 (כמו בדגם ה-GT1542 של החברה למשל) אבל יכול להיות שזה לא אפשרי בחצובות הקומפקטיות יותר בסדרה ובעיקר בדגמים המתקפלים פנימה (אלו מתקפלים “על עצמם”).

עוד שינוי קטן אבל נחמד נוגע לסימון הזוויות על הראש הכדורי. למעשה בדגמים הקודמים היו זימוני המעלות מצויים בצורה לא מאד בהירה על הראש בעוד שבחצובה החדשה הם הועברו לחצובה ומסומנים בצורה קריאה יותר – פרט קטן אבל שימושי.

סימוני זוויות על החצובה במקום הראש

A7R06675

תיק צילום Légende

חצובה חדשה ואיכותית מבית גיטזו זה לא בדיוק חדשות מפתיעות (אחרי הכל החברה מפתחת חצובות מתקדמות כבר עשורים רבים), מצד שני תיק צילום יוקרתי זה מוצר שפחות ציפינו לו מגיטזו (אם כי לחברה יש דווקא שני תיקי טיולים בליין אבל אלו שונים למדי מהמוצר הנוכחי אשר פונה לקהל המחפש מראה אופנתי ופחות לטיולי שטח ארוכים).

כמו שציינו בכתבה המקורית התיק החדש עשוי מחומר המוגדר כעור סינתטי וידידותי לסביבה והוא בהחלט נעים למגע והחלק הירוק המרכיב את רוב התיק הרבה יותר עמיד ממה שאפשר לחשוב אולי בהתבסס על התמונות.

אולי הדבר שהכי תפס אותנו מרגע שהתחלנו להשתמש בתיק הוא תשומת הלב לפרטים קטנים. על פני השנים בדקנו כאן במגה פיקסל כמעט 20 תיקי צילום שונים ממגוון יצרניות וזה אחד התיקים עם כמות הניואנסים והתכונות הרבה ביותר מכל תיק אחר שבדקנו (וזה כולל תיקים גדולים ויקרים הרבה יותר).

תשומת לב לפרטים קטנים

A7R06660

הינה כמה דוגמאות – לתיק יש רוכסנים מסוג SecureLock המגיעים עם נעילה – מאד שימושי ופעם ראשונה שאנו נתקלים בהם בתיק צילום – הם מקשים על פתיחה לא רצונית של הרוכסן ונותנים תחושה קצת יותר בטוחה (בהחלט היינו שמחים לראות עוד כאלו בתיקים נוספים – הרוכסנים עצמם אגב מרגישים מאד איכותיים). לתיק יש שני תאים צדדיים נפתחים עמוקים המאפשרים לשים חצובה או בקבוק מים (אחד בכל צד) ומה שטוב במיוחד הוא שהחומר ממנו עשויים התאים כמו מרבית התיק הוא חזק במיוחד ואין סיכוי שהחצובה תקרע אותו בטעות (בהרבה תיקים פשוטים תאי הצד דקים או עשויים מרשת שרגלי החצובה יכולות לקרוע עם הזמן).

לתיק מקום למחשב נייד בן 15 אינצ’ וטאבלט בתא נפרד ומרופד בגב התיק. בנוסף ישנו תא קדמי לאביזרים קטנים ותא צידי לארנק עם הגנת RFID (לא משהו שרואים הרבה בתיקי צילום אם לומר את האמת).

תא ציוד הצילום המרכזי מצוי בחלק התחתון של התיק ונפתח מהצד בלבד (עוד על כך מייד). התא מאפשר לאחסן מצלמה בינונית (ה-A7R IV נכנסה ללא קושי) ועדשה ארוכה יחסית (עדשת הסיגמא 100-400 עם המצלמה נכנסה אם כי נדרשה דחיסה קלה – עדשות מעט קצרות יותר לא אמורות להוות קושי). בנוסף ישנו מקום לעוד זוג עדשות בינוניות בחלק הפנימי התחתון של התא.

למרות שלא נתקלנו בבעיה כלשהי לשלוף את המצלמה מהתא או להחזיר אותה, אם תרצו להוציא את העדשות ובעיקר להחליף עדשות תגלו שהדבר לא נוח במיוחד. לדעתנו הפתרון העדיף היה פתיחה אחורית של התא כולו כפי שמקובל בהרבה תיקי צילום אחרים ולא ברור לנו מדוע לא בוצע כאן. יחד עם זאת אם אתם מסתובבים עם מצלמה ועדשה אחת או אפילו עם מצלמה וזוג עדשות אבל ממעטים להחליף בהחלט אפשר להסתדר עם התיק – אם אתם מחפשים תיק צילום למספר רב של עדשות – זה לא התיק בשבילכם.

בד עמיד במיוחד

A7R06657

בתא העליון ניתן לאחסן את מרבית הציוד הנכנס לתיק. לתא יש בד אטום למים עם אפשרות לסגירה חלקית – כנראה להגנה נוספת מגשם (אגב בתא עצמו יש גם מגן גשם) וכיאה לחברה אירופאית ההתייחסות למזג האויר ניכרת. לנו כאן בישראל הנושא לדעתי פחות רלוונטי ברוב ימות השנה (בטח בתקופה בה נסיעות לחו”ל הן עניין נדיר) והיינו מוותרים בשמחה על תוספת הבד בתא העליון שדי מפריעה לגישה לתא לדעתנו (אם אתם באמזונס ויורד מבול אני מניח שתחשבו אחרת מאיתנו). עוד משהו שהצענו לגיטזו להוסיף הוא insert לציוד נוסף למי שבכל זאת מעוניין לקחת איתו עוד עדשות/מצלמה בתא העליון – בשלב זה לא מוצע אחד כזה עבור התיק.

התא העליון עצמו די מרווח ואפשר להכניס לתוכו מזון/בגדים להחלפה וציוד עזר רב למדי. מה שאהבנו במיוחד הוא החלוקה לתאי משנה רבים כולל כזה לכרטיס זיכרון ועוד מספר תאים קטנים (ראו בסרטון בראשית הכתבה).

מערכת הגב נוחה בדרך כלל אבל חסרו לנו מאד רצועות בטן וחזה (התיק לא נועד לדעתנו להליכות ארוכות מידי וגם לא לבעלי גוף גדול במיוחד) והיינו מוסיפים ריפוד בחלק התחתון הנוגע בגב דבר שמעט הפריעה לנו בעת צעידה עם התיק גם עם מעט ציוד באופן יחסי.

סיכום – עבור מי נועדה סדרת  ה-Légende

התשובה לשאלה עבור מי נועדה הסדרה החדשה די ברורה לנו אנו חושבים אפילו אחרי ההתנסות הקצרה שלנו עם שני המוצרים החדשים.  הבא נתחיל עם החצובה. אם אתם מחפשים חצובת טיולים קלה, קומפקטית שתשרת אתכם הרבה שנים קדימה ויש לה גם מראה ייחודי, חצובת ה-Légende ובייחוד כשזאת נרכשת במסגרת ההזמנה המוקדמת הנוכחית מ-indiegogo (כשהיא כוללת הנחה של עשרות אחוזים ביחס למחיר הסופי וגם כמה עשרות דולרים ביחס לדגמי סדרת ה-1 המקבילים של החברה) היא בהחלט מתמודדת חזקה ומפתה למדי (שימו לב שעדיין לא מדובר במוצר שווה לכל כיס – אחרי הכל גיטזו היו ונשארו מותג פרימיום עם מחירים תואמים – אפילו אחרי הנחה יפה).

לחצובה יש כפי שציינו כמה שיפורים נחמדים ביחס לחצובות סדרה 1 הרגילות של החברה כמו מנגנון זוויות הרגל החדש וציון הזוויות על החצובה עצמה ולא על הראש. אנו פחות מתלהבים מהמעבר לנועלי מתכת עם מעט גומי במקום נועלי הגומי השחורים הקלאסיים והיו פה ללא ספק שיקולי אסתטיקה בתכנון החצובה, אבל כפי שציינו כבר – ניתן להתרגל לכך.

באופן אישי אגב אנו מעדיפים להשתמש בתושבת RC2 של מנפרוטו על פני חיבורי Arca Swiss המקובלים בכל ראשי גיטזו (זה נושא טעון שנדון על ידינו באריכות בסרטון הפופולארי הבא) ובאופן כללי לדעתנו ראשי ה-X-PRO של מנפרוטו מתוכננים טוב יותר מהראשים המגיעים כ-KIT עם חצובות גיטזו והיינו שמחים מאד אם בגיטזו היו לוקחים את התכנון של ראשי ה-X-PRO ובונים אותו מהחומרים האיכותיים יותר מהם עשויים הראשים של החברה (ראש ה-XPRO עשוי ברובו מפלסטיק ולא מתכת כמו הראשים של גיטזו).

התיק לצד החצובה החדשים

A7R05851 full size

בכל הנוגע לתיק הצילום Légende – כאן כבר מדובר לגמרי בטעם אישי. התיק עצמו בנוי היטב עם המון תשומת לב לפרטים, ועם עיצוב מאד מיוחד (חובבי סטייל “הספארי” וודאי יאהבו אותו מאד).

אולי החיסרון הגדול ביותר שלו מנקודת המבט שלנו הוא שהוא מאפשר אולי הכנסה ושליפה מהירה יחסית של מצלמה עם עדשה ארוכה למדי אבל החלפה של עדשות ונשיאה של יותר משתי עדשות נוספות הוא לא עניין נוח במיוחד. היינו מאד שמחים לראות פתיחה אחורית של אזור נשיאת הציוד כמו גם insert לציוד צילום נוסף בחלק העליון ולא היו מזיקות כפי שציינו רצועות בטן/חזה ומעט יותר ריפוד בחלק התחתון של התיק במגע עם הגב.

התיק (והחצובה) איתנו בשטח בעת התנסות 

A7R06640

מחיר

החצובה והתיק החדשים זמינים במסגרת פרויקט ה-indiegogo עד ה-12 לאפריל 2021 וניתן להזמין אותם דרך האתר במחיר של כ-2030 ש”ח לחצובה (עם חצובה קומפקטית קטנה כבונוס), כ-590 ש”ח לתיק או 2230 ש”ל לשילוב של התיק והחצובה (קישור לעמוד הפרויקט).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *