ראשי ביקורות\סקירות Hollyland Mars X – משדר HDMI אלחוטי בביקורת

Hollyland Mars X – משדר HDMI אלחוטי בביקורת

0
0

רגע לפני שמסתיימת לה השנה אנו מביאים בפניכם ביקורת על מוצר עזר נוסף לצלמי וידאו מבית חברת Hollyland והפעם משדר HDMI אלחוטי קומפקטי וזול המיועד להציג את התמונה מהמצלמה שלכם על מכשירים ניידים.

מוקדם יותר השנה פרסמנו ביקורת על ה-Hollyland Mars 300 PRO – מערכת השידור האלחוטית הזולה יחסית של החברה הכוללת משדר ומקלט HDMI יחד עם אפשרות  להעביר את האות גם למכשירים ניידים (iOS ואנדרואיד). כמעט במקביל השיקה החברה גם מוצר זול יותר בשם Mars X אשר כולל משדר בלבד המחובר למצלמה ומסוגל להתחבר לעד 3 מכשירים ניידים. (אך ללא אפשרות להתחבר למוניטור בצורה אלחוטית).

ב-Hollyland הבינו שיש שוק גם עבור משתמשים שלא חייבים או רוצים להשקיע במוניטור ומעדיפים להשתמש בסלולארי או בטאבלט (שאגב לרוב גדול יותר ממרבית המוניטורים הסטנדרטיים בשוק בכל מקרה) בכדי לעקוב אחר התמונה מהמצלמה.

ה-Mars X עם טאבלט גלקסי S6 של סמסונג – משדר HDMI אלחוטי להתקנים ניידים

Mars X

מבנה ותפעול

ה-Mars X היא יחידה קטנה וקלה – אורכה 9 ס”מ, רוחבה 4.5 ס”מ (כשזוג האנטנות של המכשיר סגורות) והיא שוקלת פחות מ-120 גרם ולכן פשוט וקל לחבר אותה אפילו על גימבלים קטנים יחסית. יש לה חיבור USB-C וחיבור מיקרו USB להטענה. למשדר יש מסך OLED קטן המציג את מצב הסוללה והחיבור למצלמה (איזה אות מתקבל ובאיזה רזולוציה). כמו כן ישנו חיבור HDMI יחיד (לא ניתן לבצע loop כמו ב-Mars 300 PRO) ושני הברגות 1/4 אינצ’ שמאפשרות חיבור למצלמה (עם מחבר cold shoe שמגיע עם המוצר.

התפעול פשוט במיוחד. הטעינו את המוצר עם כבל ה-USB-C המסופק (אין מטען אבל אלו לא חסרים בוודאי ממוצרים אחרים וניתן להטעין גם מסוללה ניידת – כפי שנראה מייד). בשלב הבא מפעילים את המכשיר ובודקים את רשת ה-WIFI במכשיר הנייד שלכם לחיפוש הרשת שהמכשיר יוצר (מתחיל באותיות HLD). הזינו את הסיסמא (הסיסמא הראשונית היא 1 עד 8). והורידו את אפליקציית ה-Holyview (יש לאפל ולאנדרואיד). האפליקציה היא אולי הטובה מסוגה וכוללת המון אפשרויות כולל כאלו שאין במוניטורים רגילים כמו ציור הערות על המסך, לכידת תמונה ואפילו הקלטה של המסך (אם אתם רוצים גרסה ברזולוציה נמוכה של הסרטון שאתם מצלמים לשתף מסיבה כלשהי).

האפליקציה עצמה כוללת כמו שכתבנו בביקורת הקודמת

מעבר לכך האפליקציה עצמה כוללת את כל התכונות המתקדמות שאתם רגילים אליהם ממוניטורים מקצועיים כולל waveform, היסטוגרמה חיה, focus peaking, zebras, frame zone, magnify, false colors, mono color כמו גם LUTs (יש מספר אפשרויות מובנות לסוני וקנון ואפשר כמובן לטעון משלכם מזיכרון המכשיר). הפונקציה היחידה שלא מצאנו היא vectorscope – מאז הבדיקה הקודמת שלנו אגב נוספו לאפליקציה עוד מספר אפשרויות וניכר ש-Hollyland עובדת כל העת על שיפורים.

על המצלמה – קטן קל ושימושי

Mars X 2

ביצועים

השימוש ב-Mars X כאמור קל ונוח (אם כי לנו היו בעיות התחברות עם מכשירים סלולאריים ישנים יותר דוגמת הפיקסל 2XL הוותיק שלנו. עם טאבלט גלקסי S6 לעומת זאת לא היו לנו שום בעיות והאפליקציה עבדה היטב ובזריזות.

טווח העבודה הרשמי של המוצר עומד על 100 מטר בקו ראיה בשטח פתוח. בפועל אנו גילינו יכולות מרשימות למדי – מבחינתנו לפחות הטווח פחות חשוב מיכולת העבודה בסביבה עם הרבה הפרעות. אנחנו הצלחנו לקבל אות סביר אפילו מאחורי מספר קירות ושתי דלתות מתכת כבדות (בערך 15 מטרים), אותנו הנתון הזה הרשים הרבה יותר מהנתון הרשמי של החברה.

נקודת החולשה היחידה של המוצר היא חיי הסוללה. בבדיקות שלנו שתאמו במידה רבה לנתון הרשמי הסוללה המובנית של המכשיר (כן יש למכשיר סוללה מובנית ולא ניתן לחבר סוללת סוני L כמו בדגמים האחרים של החברה) תוכלו לעבוד בערך כשעה לפני שתצטרכו להטעין את הסוללה. האופן הסביר ביותר לעבוד הוא לחבר את המשדר לסוללת USB וכך גם אנחנו עבדנו כשהיינו צריכים להשתמש במכשיר לזמן ממושך.

מחיר

ה-Mars X הוא מוצר קטן, חביב ושימושי למי שנזקק ליכולת לראות את התמונה שהמצלמה מצלמת בזמן אמת אבל לא רוצה או צריך מוניטור ורכישה של משדר אלחוטי גדול ויקר יותר. אם כבר דיברנו על מחיר – המוצר נמכר בארה”ב תמורת 180 דולרים בלבד או קצת פחות מ-1000 ש”ח מהיבואן הרשמי בישראל ABS.

סרטון הביקורת שלנו מאתר הבת בשפה האנגלית LensVid

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *