ראשי ביקורות\סקירות Moza Slypod – סליידר מונופוד בביקורת

Moza Slypod – סליידר מונופוד בביקורת

0
0

היום אנו שמחים לפרסם ביקורת על מוצר שרצינו לבדוק במשך כמעט שנה שלמה מאז הוצג לראשונה אב טיפוס שלו באחת התערוכות בראשית 2019. ה-Slypod של חברת Gudsen הוא מוצר ייחודי בנוף – סליידר ממונע בגוף של מונופוד שמאפשר ניידות גבוהה ומגוון רחב של שימושים שאינם אפשריים או קשים לביצוע עם סליידר רגיל.

Gudsen הסינית מוכרת לרבים מתחום הגימבלים אבל החברה החליטה להתרחב והשיקה לפני מספר חודשים את ה-Moza Slypod (מותג ה-Moza מלווה את כל מוצרי החברה) שיהפוך בקרוב בעצמו לסדרת מוצרים.

אף שה-Slypod מוצג כשילוב של סליידר ומונופוד אנו לא רואים את החלק הנוגע למונופוד כמשמעותי (מעבר לעובדה שהוא מאפשר למוצר להיות נוח מאד לנשיאה) ואנו לא מאמינים שרבים ירכשו את המוצר בכדי להשתמש בו כמונופוד (ישנם מונופודים עדיפים בהרבה בשוק אם זה מה שאתם מחפשים).

Slypod 1

ה-Slypod מגיע עם תיק הנשיאה היפה והשימושי ביותר בו נתקלנו למוצר צילומי מזה הרבה זמן. התיק בנוי היטב, הוא לא כבד והאביזרים מסודרים בו באופן המגן עליהם היטב. ניכר שב-Gudsen באמת חשבו והשקיעו גם בתיק וגם באביזרים שמגיעים איתו. אלו כוללים מלבד חוברת ההוראות וה-Slypod עצמו גם ידית אחיזה נאה מעץ (משמשת בעיקר להגביה את הסלייפוד כשהוא על הרצפה), חצובה שולחנית קטנה (דומה לזאת המגיעה עם רוב הגימבלים כיום), ראש pan/tilt עם חיבור מהיר ואביזר חיבור לראשי חצובה עם חיבור מהיר דומה. בקופסא תמצאו גם כבל USB-A ל-USB-C להטענה.

אנו לא אהבנו במיוחד את ראש ה-Pan-Tilt המגיע עם ה-Slypod. אנו מעריכים את הרעיון והראש בנוי היטב אבל הפלטה המתחברת אליו קשה מאד להוצאה מסיבה לא ברורה (היא מסוג Arca Swiss אבל יש לה מנגנון נעילה כפול די מציק) ובאופן כללי השימוש בראש פחות נוח מבראש כדורי רגיל ובו בעיקר עשינו שימוש.

ה-Slypod עצמו לעומת זאת בנוי בצורה מעולה. ראשית מדובר במוצר עם מעטפת סיבי פחמן והוא אכן קל באופן יחסי (780 גרם). אורכו 57 ס”מ כשהוא סגור ו-85 ס”מ בפתיחה מקסימאלית ועם תוסיפו את ידית האחיזה והמונופוד תגיעו במקסימום ל-113 ס”מ מהרצפה (אגב אנו לא באמת ממליצים על שימוש בצורה הזאת המונופוד פשוט לא מספק מספיק יציבות ומומלץ להשתמש בחצובה).

ל-Slypod יש חיבור Arca Swiss ארוך המאפשר לחבר אותו ישירות לחצובות עם ראש תואם. אנו היינו מעדיפים אם החיבור המובנה היה תואם לפלטת 501 של מנפרוטו אשר מקובלת יותר בעולם הוידאו אבל ניתן כמובן לחבר אחת בקלות באמצעות חיבור ה-3/8 או ה-1/4 אינצ’ שעל ה-Slypod.

ל-Slypod כושר נשיאה מרשים של 4 ק”ג אופקי או 9 ק”ג אנכי – בפועל כל סאט-אפ מתקבל על הדעת אמור לעבור עם הסליידר ולנו לא היו שום בעיות מבחינת משקל עם שום מצלמה או עדשה שניסינו עליו (אבל למען ההגינות אף סט-אפ שניסינו לא התקרב ל-4 ק”ג).

טעינת ה-Slypod מתבצעת באמצעות חיבור ה-USB-C והסוללה הפנימית של ה-Slypod אמורה להספיק לכשעתיים (בפועל לנו מעולם לא יצא להשתמש רצוף בסליידר במשך שעתיים אבל תמיד תוכלו להפעילו כשהוא מחובר לסוללת USB חיצונית).

יש שלוש דרכים להשתמש ב-Slypod. שתי העיקריות הן באמצעות כפתורי השליטה על ה-Slypod עצמו – יש שלושה כאלו – כפתור on/off ממתכת וזוג כפתורי גומי להנעה קדימה ואחורה (אשר גם מאפשרים פעולות נוספות כמו הגברת או הנמכת מהירות או עצירה וכן נסיעה רצופה קדימה ואחורה), ובאמצעות האפליקציה דרך חיבור BT. אנו נעסוק באפליקציה מייד אבל נאמר כי לקראת סיום הביקורת שלנו גילינו כי ב-Gudsen הבינו את המגבלות של מיעוט כפתורי שליטה ואת הקשיים העלולים להתגלות בבשימוש באפליקציה ולכן פיתחו שלט אופציונאלי (גם הוא מבוסס על BT). אנו טרם ניסינו אותו אבל מקווים לבחון אותו בהמשך.

האפליקציה איננה אידאלית. חווינו התנתקויות מפעם לפעם, מרחק החיבור קצר, והיא לא סופר נוחה לשימוש אם כי לפעולות בסיסיות אפשר כמובן להשתמש בה. בעיקרון תוכלו לייצר כל מיני תרחישי פעולה (תנועה קדימה/אחורה במספר שלבים, טיימפלפס – אם יש לכם את הכבל המתאים לחיבור המצלמה שלכם – אנחנו לא קיבלנו, אפשרויות האצה שונות ועוד). האפליקציה אמורה גם לאפשר לבצע שילובים מורכבים של ה-Slypod עם הגימבלים של חברת Gudsen – בשלב זה להבנתנו היכולת הזאת עדיין נמצאת בפיתוח.

מבחינת רעש ה-Slypod איננו שקט במהירות מלאה, למעשה הוא רועש למדי. יש באפליקציה אופציה לפעולה שקטה אשר בפועל מורידה במעט את מהירות הפעולה אך מורידה גם את רמת הרעש. אם אתם מוכנים להסתדר עם מהירויות נמוכות רמת הרעש הופכת לנמוכה ביותר (במהירות הנמוכה ביותר כמעט ולא תשמעו את ה-Slypod אבל זה כמובן לא מתאים לכל מצב).

מבחינת התנועה גילינו לקראת סיום הביקורת כי ל-Slypod שקיבלנו (אחד הראשונים שיצאו מהמפעל) היו קפיצות בעיקר בתנועה אנכית. מבירור קצר עלה כי במקבץ הראשון של סליידרים היו בעיות. חברת Gudsen הייתה מודעת לבעיה ושלחה לנו לפני סיום הביקורת Slypod מסדרת ייצור חדשה שנע בתנועה חלקה בהרבה (אם כי עדיין לא מושלמת לגמרי לטעמנו – אבל עם מעט תוספת ייצוב בעריכה התוצאה מעולה). תוכלו לראות בסרטון הביקורת שלנו בהמשך השוואה.

סיכום

ה-Slypod הוא מוצר חדשני, ייחודי לגמרי בנוף, עם איכות בנייה מעולה, חשיבה על פרטים קטנים עד רמת האבזור של תיק הנשיאה ובעיקר שימושי מאד.

Slypod 2

במהלך השבועות האחרונים עבדנו איתו לא מעט בעיקר עבור צילומי מוצר וצילומי סרטוני אוכל. היכולת שלו לאפשר צילום מעל שולחן בצורה נוחה ובזוויות מורכבות – דבר שלא ניתן לעשות בצורה פשוטה עם סליידר רגיל היא מאד שימושית ולמי שיש צורך בכך מדובר במוצר מנצח. אנו בהחלט ממליצים לעבוד איתו על חצובה מסיבית – על השולחן או על הרצפה (ולא עם החצובה הזעירה איתה הוא מגיעה שאיננה מספקת יציבות נאותה).

אף שלמוצר יש מגבלות שונות – רובן אגב קשורות לאפליקציה אם כי אפשר שזאת תשתפר עם הזמן (קחו בחשבון גם מרחק תנועה של פחות מ-30 ס”מ כך שלא מדובר בסליידר עם טווח גדול במיוחד – אבל לשימושים שלנו לפחות הוא מספיק בדרך כלל), אנו חושבים שאם מכירים בהן אפשר להתגבר עליהן (כאמור אנו מקווים לבחון את השלט האופציונאלי שעשוי לאפשר לנו לעבוד בצורה יעילה יותר ממרחק בלי לגעת בסליידר מה שגורם בדרך כלל לרעידות).

בכל הנוגע למחיר – לא מדובר במוצר זול מאד אבל ביחס לאיכות הבנייה, לתיק ולאביזרים הנלווים ובעיקר לייחודיות שלו בשוק אנו חושבים ש-500 דולר הם בגדר מחיר סביר למדי. אם תרצו את שלט ה-BT תאלצו להיפרד מעוד 120 דולרים.

סרטון הסקירה שלנו אודות ה-Moza Slypod מאתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid.com

 

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *