ראשי ביקורות\סקירות SmallRig: מחזיק סוללת USB בביקורת

SmallRig: מחזיק סוללת USB בביקורת

0
0

אנו מפרסמים היום ביקורת על מוצר שקרוב מאד לליבנו פשוט משום שאנחנו היינו אלו שיזמו (לפחות במידה מסוימת) את פיתוחו. המוצר עליו אנו מדברים הוא מחזיק סוללה של חברת SmallRig הסינית ואנו הראשונים בעולם לפרסם ביקורת אודותיו.

לפני כשנתיים ערכנו ביקורת אודות הכלוב של חברת SmallRig למצלמות ה-A6500/A6300. בעקבות הביקורת שוחחנו עם אחד המפתחים של חברת SmallRig והעלנו בפניו צורך שעלה אצלנו לא אחת – דרך פשוטה אבל אמינה וחזקה לחבר סוללות USB לכלוב או כל אמצעי אחר בעל חיבור 1/4″ או 3/8″ סטנדרטי. המפתח הבטיח לנו לבחון את הנושא ולפני מספר שבועות חזר אלינו עם בשורה מפתיעה – החלטנו לפתח את המוצר שהצעתם ואנו שולחים לכם לבדיקה את אחד מהדגמים הראשונים.

בעולם בו ניתן להפעיל עוד ועוד מוצרים הקשורים לצילום (ובמיוחד לוידאו) באמצעות סוללות USB (מקליטים, תאורות קטנות, מיקרופונים ומשדרים אלחוטיים ואפילו מוניטורים, שלא לדבר כמובן על הרבה מצלמות שנטענות או מופעלות ממש דרך USB) הצורך למצוא דרך להחזיק באופן בטוח סוללת USB מעל או לצד המצלמה הופך רלוונטי מאי פעם.

בעבר ניסינו שיטות DIY שונות ומשונות בכדי להצמיד סוללת USB לכלוב או מצלמה, מנשאי בד שונים עם גומי המחוברים לחצובה, גומיות וסקוטצ’ים ואפילו קופסת אלומיניום שהותאמה וחוברה לכלוב הישן שלנו והכילה סוללת USB של חברת Anker בדיוק מושלם. כל הפתרונות הללו עבדו פחות או יותר אבל הם לא אוניברסאליים, לא אסתטיים ובטח לא מתאימים לרוב המשתמשים. עוד פתרון אחד שדווקא יכול לעבוד לפחות בחלק מהמקרים הוא שימוש במחזיק טלפון עם חיבור 1/4″ (כמו זה של Glif שעושה עבודה מעולה). החיסרון העיקרי של אלו הוא שהם לא תמיד מצליחים לאחוז סוללות עבות  או רחבות מאד (ה-Glif כאמור מצליח יחסית לא רע אבל הוא בכל זאת פחות מותאם למשימה מהמוצר של SmallRig כפי שנראה מיד).

חברו כל דבר לסוללת ה-USB שלכם (שימו לב למתאם המחזיק את הסוללה מצד שמאל)

USB battery cage

המחזיק שפיתחו ב-SmallRig דומה בתפקוד הבסיסי שלו למחזיקי הסלולארי הוא רק מסיבי יותר ועשוי כולו אלומיניום עם קפיץ חזק יותר ופתיחה רחבה יותר (ועמוקה יותר) שמאפשרת לו לאחוז גם סוללות עבות יחסית (תוכלו להשתמש בו אגב גם כמחזיק איכותי לסלולארי – לנו הוא עבד מצוין עם הפיקסל 2XL שלנו). הוא כולל שלוש הברגות 1/4″ מאחורה ועוד שלוש בכל צד כך שתוכלו לבחור בדיוק איך תרצו לחבר אותו לכלוב, למצלמה או לכל מוצר אחר עם חיבור תואם.

שימוש בפועל

איך מתפקד המחזיק בפועל? לנו יש לא מעט סוללות USB בגדלים שונים מתוכן 3 דגמים שונים של חברת Anker (אולי החברה המוכרת ביותר בתחום). שתי הגדולות (ה-Anker PowerCore+ 20100 USB-C וה-Anker Astro E4 13000mAh) התאימו מצוין למחזיק והוחזקו בצורה חזקה מאד. הדגם הקטן יותר – Anker 6700mAh Astro E1 היה מעט קטן מידי למחזיק (צר מידי), הפתרון הלא ממש אלגנטי שמצאנו היה שימוש בגומיה על הסוללה או בפיסת foam קשיח למחצה – כאמור לא אסתטי במיוחד אבל עובד (הצענו ל-SmallRig לשקול לכלול עם המחזיק פיסת גומי שתתחבר בחלק הפנימי של המחזיק בכדי להתאים לסוללות קטנות יותר. הסוללה הרביעית שלנו ה-Vinsic 20000mAh USB-C battery היא גדולה ובעיקר רחבה מאד – למעשה כמה מ”מ רחבה מידי בשביל המחזיק – אבל לא מדובר בדגם נפוץ במיוחד ומן הסתם קשה לייצר מחזיק שיתאים לכל סוג של סוללה.

מתאים לגדלים שונים של סוללות (אבל אנו ממליצים לערוך מדידה קצרה של הרוחב לפני שתרכשו את המתאם)

USB battery side

ההמלצה שלנו היא לפני שאתם רוכשים את המחזיק בדקו או רוחב הסוללה שלכם – המחזיק מתאים לסוללות ברוחב של 53-87 מ”מ (מבחינת אורך אין ממש מגבלה אם כי הסוללות הגדולות יותר של Anker מגיעות לכמעט 20 ס”מ אורך ולמען האמת היינו מעדיפים עבורן מחזיק ארוך יותר לאחיזה משופרת – גובהו של המוצר הנוכחי הוא רק 3 ס”מ – גם את הנקודה הזאת העברנו ל-SmallRig בהתייחסות שלנו למוצר).

מבחינת מחיר – כמו לא מעט מוצרים אחרים של SmallRig גם המחזיק החדש איננו יקר במיוחד והוא נמכר כעט באתר החברה תמורת כ-30 דולר (אנו מקווים שהוא יגיע גם לאמזון ואיביי בקרוב בכדי שיהיה נוח יותר להזמינו), ואם יש לכם צורך לחבר סוללת USB לכלוב, מצלמה או כל מוצר מתאים אחר – הוא בהחלט מומלץ.

סרטון הביקורת שלנו מחזיק סוללות ה-USB של SmallRig מאתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *