ראשי ביקורות\סקירות ביקורות עדשת סיגמא 56 מ”מ f/1.4 לסוני E-Mount בביקורת

עדשת סיגמא 56 מ”מ f/1.4 לסוני E-Mount בביקורת

0
0

אנו שמחים לפתוח את סדרת הביקורות שלנו לשנת 2019 עם סקירה של עדשת ה-56 מ”מ f/1.4 החדשה של חברת סיגמא. אנו זכינו לקבל את העדשה לפני כחודש והיינו בין האתרים הראשונים להתנסות בה אחרי שהגיעה למדפים אך גם לפני כן כשהוצגה בתערוכת פוטוקינה בסוף חודש ספטמבר 2018 (ניתן לראות גם לזמן קצר במסגרת הראיון שערכנו עם מנכ”ל חברת סיגמא בתערוכה).

זאת היא עדשת ה-DN הרביעית שאנו בוחנים (סדרת ה-DN היא סדרת העדשות למצלמות חסרות מראה של סיגמא והיא מיועדת למצלמות סוני E-mount עם כיסוי APS-C ולמצלמות עם חיישני מיקרו 4/3) והיא מגיעה כמעט כשנה לאחר שבדקנו כאן את עדשת ה-16 מ”מ f/1.4 מהסדרה שהפגינה ביצועים מעולים מה שבהחלט הוביל אותנו לרף ציפיות גבוה במיוחד גם לעדשה החדשה.

להבי הצמצם של עדשת ה-56 מ”מ f/1.4 החדשה של סיגמא

sigma 56mm f 14 iris

מבנה 

  • איכות בנייה – איכות הבנייה של ה-56 מ”מ f/1.4 טובה למדי. היא מיוצרת כמו שאר עדשות סיגמא ביפן, רובה עשוי מתכת פרט לגומי על טבעת הפוקוס והעיצוב הכללי שלה זהה ביסודו לעדשת ה-16 מ”מ והוא איננו כולל כפתורים כלשהם.
  • גודל ומשקל – מדובר בעדשה קטנה וקלה במיוחד. אורכה קצת פחות מ-70 מ”מ ומשקלה קצת יותר מ-300 גרם – קטנה משמעותית מעדשת ה-16 מ”מ שגם היא עצמה איננה נחשבת גדולה במיוחד (אם אתם רוצים קיט קומפקטי אך מהיר עם מצלמת הסוני A6300/6500 שלכם – זאת תהיה בחירה מעולה).

מימין – עדשת ה-56 מ”מ החדשה והקומפקטית – משמאל עדשת ה-16 מ”מ f/1.4 של סיגמא

Sigma 56mm vs. 16mm DN

  • טבעת פוקוס – לעדשה כאמור טבעת אחת – לפוקוס, כמו שאר עדשות ה-DN מדובר בעדשה עם מערכת פוקוס מסוג fly-by-wire – כלומר לעדשה אין נקודת עצירה ותוכלו לסובב את הטבעת עוד ועוד. אנו לא חובבים של המנגנון הזה אבל הוא מאד נפוץ בעדשות למצלמות חסרות מראה. הטבעת עצמה נעימה לסיבוב עם התנגדות טובה.
  • מגן שמש – עם העדשה מגיע מגן שמש עשוי פלסטיק קטן יחסית (מוסיף בערך 3.5 ס”מ לאורכה של העדשה) ואנו בהחלט ממליצים להשתמש בו בכל הזדמנות בכדי למנוע החזרים ואור מזוויות לא רצויות (אנו ניגע בנושא ה-flare בהמשך).
  • להבי צמצם – אם תסתכלו אל תוך העדשה תוכלו לראות בקלות 9 להבי צמצם שנועדו לשפר את מראה הבוקה של העדשה וכפי שנראה בהמשך נראה שהם עושים את העבודה.
  • מרחק פוקוס מינימאלי ויכולות מאקרו – ה-56 מ”מ איננה עדשת מאקרו (אנו מאד רוצים לראות עדשת מאקרו בליין ה-DN ושוחחנו על כך יותר מפעם אחת עם מנכ”ל סיגמא במסגרת הראיונות שלנו בתערוכות פוטוקינה בשנים האחרונות – בנתיים אנחנו עוד ממתינים). מרחק הפוקוס המינימאלי של העדשה הוא כ-50 ס”מ ויחס ההגדלה עומד על 1:7.4 – לא בדיוק העדשה שתרצו לבחור לצורך צילומי תקריב.

ביצועים

  • פוקוס – נושא הפוקוס הפך בשנים האחרונות לאחד הנושאים המרכזיים לבחינה (במיוחד לנוכח העליה המתמשכת באיכות האופטית  וההיצע ההולך וגדל של עדשות בעלות חדות גבוהה במיוחד). על מצלמת ה-A6500 העדשה הפגינה ביצועי פוקוס טובים בהחלט בתנאי תאורה טובים. בתנאי תאורה נמוכים הפוקוס היה איטי יותר אבל באותה מידה אפשר ומדובר במגבלה של המצלמה. בכל הקשור לצילום וידאו אנו ממליצים בחום להשתמש ב-tracking system למעקב אחר עצמים נעים (ראו הדגמה בסרטון בהמשך). העדשה מסוגלת לעקוב אחרי העין (תכונה שלא פועלת עם כל עדשה).
  • חדות – ה-56 מ”מ היא ללא ספק אחת מעדשות ה-APS-C החדות ביותר בהן נתקלנו. העדשה חדה בצורה מרשימה ביותר מקצה לקצה גם בצמצם פתוח כפי שאפשר לראות בתמונות המבחן שלנו (היתרון המרכזי בסגדירת צמצם הוא בשיפור הניגודיות של התמונה).

צמצם f/1.4 – מרכז הפריים (קוביה ימנית) פינת הפריים (קוביה משמאל)

1 4

צמצם f/2

f 2

צמצם f/2.8

f 2 8

צמצם f/4

f 4

צמצם f/5.6

f 5 6

  • עיוות כרומטי – לא נתקלנו בעיוות כרומטי (CA) משמעותי כלשהו עם העדשה.
  • Flare – העדשה הפגינה ביצועים מפתיעים לטובה בכל הנוגע להתמודדות עם אור ישיר (ראו הדגמה בסרטון) בכל מקרה כאמור מומלץ להשתמש במגן השמש באופן קבוע.
  • Vignette – אף שמדובר בעדשת APS-C (בה לרוב נושא האפלת הפינות פחות משמעותי) כן ראינו מידה מסויימת של האפלה שצומצמה לקראת f/4-f/5.6.

צמצם f/1.4

vin 1 4

צמצם f/2

vin 2

צמצם f/2.8

vin 2 8

צמצם f/4

vin 4

צמצם f/5.6

vin 5 6

  • עיוות חבית – נקודה מעט שלילית מבחינה אופטית מצאנו כאשר בדקנו את נושא עיוות החבית. מסתבר (והדבר התברר גם בבדיקות של בוחנים אחרים ברשת) שלעדשה יש עיוות חבית הפוך (מכונה pincushion). בצילום סטילס לא מדובר בבעיה חמורה במיוחד שכן ניתן לתקן את הבעיה בלחיצת כפתור בתוכנת עיבוד תמונה. בוידאו העניין עשוי להיות מעט יותר מורכב – ראו כאן למשל).

Barrel

  • Bokeh – אתם מוזמנים לבחון את ה-Bokeh בעצמכם (בתמונה למטה ובסרטון בהמשך). לעדשה יכולת לייצר הפרדה משמעותית מאד מהרקע והיא מתאימה מאד לצילום פורטרטים.

הפרדה מהרקע ובוקה

bokeh

סיכום

אם לסכם, מאד בתרשמנו ממה שחברת סיגמא עשתה עם ליין ה-DN למצלמות חסרות מראה. לא רק שהעדשות בסדרה בדגש על עדשת ה-16 מ”מ f/1.4 ועדשת ה-56 מ”מ f/1.4 הן חדות לרוחב הפריים גם במצמצם פתוח, הן מפגינות גם ביצועי AF טובים וכל זאת בגודל משקל ומחיר נמוכים למדי.

אם יש בכל זאת משהו שדורש בחינה לאורך זמן זה הוא נושא הפוקוס בוידאו. עם עדשת ה-16 מ”מ נתקלנו לעיתים (נדירות) במקרים בהם הפוקוס “ברח” (נתקע מחוץ לפוקוס והיה צורך לאפסו חזרה). לא נתקלנו במקרים כאלו עם עדשת ה-56 מ” עד כה אבל מכיוון שמדובר במקרים נדירים אנו מרגישים חובה להמשיך ולבחון את הנושא לאורך זמן ולעדכן.

אי אפשר לסיים מבלי להתייחס למחיר – ה-56 מ”מ היא כיום עדשת ה-DN היקרה בליין, בחו”ל היא נמכרת תמורת 480 דולר ובארץ תמורת פחות מ-1700 ש”ח אצל היבואן הרשמי – שפע ספוט (לו אנו מודעים על השאלת העדשה לביקורת), כשלוקחים בחשבון את הביצועים של העדשה אל מול המחיר אין לנו שום קושי להמליץ עליה לכל מי שמחפש עדשת פורטרטים מהירה, קטנה וקלה עם ביצועים מעולים למצלמות סוני APS-C.

סרטון הביקורת שלנו אודות עדשת ה-56 מ”מ f/1.4 של סיגמא מאתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid.com

מספר תמונות שצילמנו עם עדשת ה-56mm f/1.4 DN של סיגמא ומצלמת ה-A6500 של סוני (התמונות לא עברו עיבוד כלשהו מלבד crop ו/או הקטנה)

A6500113

A6500038 A6500103 A6509876 A6509910 A6509940 A6509970 A6509983

אנו רוצים להודות לחברת שפע ספוט יבואנית סיגמא לישראל על אספקת העדשה לביקורת.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *