ראשי ביקורות\סקירות Swit PB-S98S בביקורת – סוללה קטנה גדולה

Swit PB-S98S בביקורת – סוללה קטנה גדולה

0
0

מוקדם יותר השנה פרסמנו באתר הבת שלנו LensVid, ביקורת מקיפה על סוללת V-mount של חברת Hawk-Woods הבריטית שהתיימרה להיות הקטנה ביותר בשוק עד כה. אנו בהחלט התלהבנו מהגודל הזעיר אבל הרבה פחות מהמחיר הגבוה. כעת מגיעה חברת Swit הסינית עם סוללת V-mount קומפקטית משלה במחיר נגיש יותר ולא פחות חשוב עם שלל תכונות מתקדמות שלא תמצאו כיום בשום סוללה קטנה אחרת.

בחודשים האחרונים אנו עדים למגמה חדשה בשוק של סוללות V-mount קטנות וקלות במיוחד. Hawk-Woods היו הראשונים אבל עוד חברות מצטרפות “לחגיגה” ואיתם גם Swit הפופולארית. לסוללות קטנות וקלות יש יתרונות רבים. למי שמשתמש במצלמות וידאו העושות שימוש בסוללות V-mount קל יותר לשאת ולעבוד איתן, למי שצריך לטוס איתן יש אפשרות לחסוך במקום ובמשקל (שהוא כידוע קריטי בטיסות בשנים האחרונות, וזה בלי קשר לנהלים החדשים שנכנסו על ידי רשויות התעופה בדבר כמות סוללות הליתיום שניתן לשאת איתך אל המטוס). בנוסף לראשונה ניתן לייצר סאטאפים קלים וקומפקטיים של סוללות V-mount עם תאורות, מוניטורים ואפילו מקליטים שאפשר לעבוד איתן בצורה ניידת.

ה-Swit PB-S98S היא סוללת V-mount בעלת קיבולת של 98Wh בגובה 12 ס”מ ו-9 ס”מ רוחב ובעומק 3.5 ס”מ. מדובר בגודל קטן משמעותית מסוללות ה-V-mount הרגילות של החברה אבל עדיין גדול מבחינה נפחית ביחס לסוללות של חברת Hawk-Woods (גם לדגם ה-M100 המקביל לכאורה וגם לדגם ה-M150 החזק יותר). מבחינת משקל ה-PB-S98S שוקלת 800 גרם (היא בהחלט מורגשת ביד) לעומת כ-500 גרם לסוללת ה-M100 של Hawk-Woods ו-700 גרם לדגם ה-M150.

ה-PB-S98S של חברת SWIT – לא הכי קטנה בשוק, אבל בהחלט ייחודית

Swit mini V mount front

למרות החיסרון מבחינת גודל ומשקל ה-PB-S98S מציגה שורה של יתרונות בתחומים אחרים. מצד ימין של הסוללה ניתן למצוא זוג חיבורי D-TAP בני 8A כל אחד (דגמי ה-M100/M150 מגיעים עם חיבור יחיד בן 8A ו-10A בהתאמה). בצד השני של הסוללה תמצאו בנוסף גם חיבור USB בן 2A המאפשר לא רק הטענה של מכשיר סלולארי אלא גם מצלמות (דוגמת הסוני A6500 שלנו).

אולי התכונה הבולטת ביותר של הסוללה (לפחות במבט מבחוץ) היא המסך. מעל חיבור ה-USB ניתן למצוא כפתור אדום קטן השולט במסך הראשי המצוי בקדמת הסוללה. לחיצה קצרה מדליקה תאורה אחורית (חזקה למדי), לחיצה ארוכה מאפשרת החלפה בין מצבי התצוגה –  אחוזי הסוללה / זמן פעולה נותר בהתאם לצריכה הנוכחית (אפשרות זאת זמינה רק כשהסוללה מחוברת למכשיר כלשהו הצורך חשמל). תצוגת זמן הפעולה הצפוי היא פונקציה שימושית למדי אבל אנו ממליצים לקחת את הזמן כהמלצה בלבד – הדבר נכון במיוחד לצרכני חשמל שצריכת החשמל שלהם משתנה לאורך פעולתם (מצלמות/מוניטורים) ומעט יותר מדויקת כשמדובר במוצר דוגמת תאורה (בהנחה שלא תשנו את עוצמה תוך כדי כמובן).

שני חיבורי D-TAP בצד

Swit mini V mount side 2

בניגוד לביקורת הקודמת, כאן לא ניסינו את הסוללה על מצלמת וידאו (בפעם שעברה נעזרנו בצלם הוידאו המקצועי יוסי כהן ובאמצעותו ערכנו בדיקות על מצלמת ה-Sony PXW-X320 הוותיקה) אלא על מוצרים בהם אנו משתמשים בעצמנו כולל מסך 7 אינצ’ חדש של Swit ותאורה גמישה של החברה (על שניהם תראו כנראה ביקורות בהמשך השנה). נתחיל מהתאורה המכונה Swit S2610 וצורכת 100 וואט בעוצמה מלאה. אנו הצלחנו לקבל מהסוללה שעה ו-27 דקות של פעולה ב-100%. זאת לעומת שעה ו-12 דקות בלבד מסוללת ה-M100 של Hawk-Woods. הבדיקה השנייה שערכנו הייתה על המוניטור החדש של החברה (S-7006S). כאן גילינו עד מהרה שניתן לעבוד עם הסוללה יום שלם ללא כל קושי וללא צורך בהטענה מחדש של הסוללה.

חיבור USB וכפתור שליטה במסך

Swit mini V mount USB

סיכום

חברת Swit יצרה כאן מוצר מוצלח במיוחד לדעתנו. אמנם הוא איננו קטן או קל כמו סוללות ה-Hawk-Woods אבל הוא מביא עימו תכונות שלא היו קיימות עד כה בשוק בסוללה כה קטנה כולל זוג חיבורי D-TAP, חיבור USB וכמובן מסך הנתונים שנוח בהרבה לקריאה מהירה בהשוואה למד הסוללה (מבוסס נקודות האור) של Hawk-Woods (ולא מעט חברות אחרות). מעבר לכל אלו הסוללה הציגה ביצועים טובים (ללא התחממות מורגשת) ולא נתקלנו בבעיות כלשהן בשימוש בה במהלך החודשים בהם היא הייתה ברשותנו.

הדובדבן שבקצפת הוא כנראה המחיר. בחו”ל הסוללה נמכרת תמורת 265 דולרים – בערך 100 דולרים פחות מה-M100 של Hawk-Woods מה שהופך אותה לאטרקטיבית במיוחד. אם אתם חייבים עוד יותר עוצמה (ולא מתכננים לקחת איתכם את הסוללה בטיסה) ישנו גם דגם נוסף בסדרה הנוכחית של Swit בעל 4 חיבורי D-TAP (כ”א בן 10A), טעינה מהירה (6A) ומשקל של קצת פחות מ-1.5 ק”ג המכונה PB-S220S ונמכר בחו”ל תמורת כ-465 דולרים.

את הסוללה ניתן להשיג בישראל אצל היבואן הרשמי של Swit – חברת בנד פרו ישראל בתל אביב (אנו נעדכן מחירים בימים הקרובים ברגע שנקבלם).

סרטון הביקורת המלא שלנו של ה-Swit PB-S98S מאתר הבת בשפה האנגלית LensVid.com

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *