ראשי ביקורות\סקירות כלי ה-Select Subject בפוטושופ – גימיק או טכנולוגיה פורצת דרך

כלי ה-Select Subject בפוטושופ – גימיק או טכנולוגיה פורצת דרך

0
0

מוקדם יותר השבוע הודיעה חברת אדובי על שורה של עדכונים למספר תוכנות, כולל עדכון מסקרן לתוכנת הפוטושופ הכולל כלי חדש בשם Select Subject, העושה שימוש בבינה מלאכותית בכדי לזהות ולסמן עצמים בתמונות באופן אוטומטי. יצאנו לבדוק כיצד הוא פועל ומה הוא מסוגל (ולא מסוגל) לעשות.

בגרסת 19.1 של פוטושופ נוספו מספר תכונות חדשות כולל שיפורים בכל נושא ה-HiDPI UI scaling בחלונות 10 כמו גם שיפורים הנוגעים לעבודה עם מספר מסכים ברזולוציות שונות ותמיכה משופרת ב-Microsoft Surface Dial, אבל מה שבאמת מעניין אותנו הוא טכנולוגיית ה-Select Subject שהוצגה לראשונה לקהל הרחב (כטכנולוגיה בפיתוח – ראו ידיעה שלנו בעניין) בשנה שעברה ובגרסה האחרונה של פוטושופ הפכה סוף סוף לכלי הזמין לכלל משתמשי התוכנה.

ל-Select Subject ניתן לגשת דרך תפריט ה-select>subject. אופציה אחרת (ומועדפת על ידינו היא בעת בחירה של ה- quick selection tool או ה-magic wand תוכלו לבחור ב-Select Subject בתפריט העליון (ראו סרטון בהמשך). הסיבה שאנו מעדיפים שיטה זאת היא משום שהיא מנגישה לנו גם את כפתור ה-Select and Mask שהוא חיוני לשיפור הבחירה כפי שנראה מייד.

בסרטון שבהמשך יצאנו לבדוק כיצד ה-Select Subject מתפקד במגוון מצבים ובמגוון סוגים של תמונות עם עצמים שונים – הינה הממצאים שלנו:

  • פורטרט – כאשר מדובר בדמות יחידה (בטח כשיש הפרדה טובה יחסית מהרקע) הכלי החדש לא התקשה לזהות את הדמות ולבחור אותה. הבעיות מתחילות עם הבחירה עצמה שכפי שניתן לראות בתמונה (ובסרטון שבהמשך) היא לרוב מאד לא איכותית והקצוות – במיוחד כשמדובר בשיער אבל לא רק, דורשות עוד לא מעט עבודה ידנית.

פורטרט יחיד – זיהוי מוצלח, בחירה לוקרה בחסר

hair

  • מספר דמויות – גם במקרה של מספר דמויות נראה שהבינה המלאכותית עושה עבודה לא רעה בכלל בזיהוי אם כי היא בהחלט מפספסת בבחירה עצמה לא מעט (מוסיפה לבחירה היכן שלא צריך ומחסירה במקומות אחרים). כמו במקרה של פורטרט יחיד גם פה הבחירה עצמה מאד גסה ודורשת עבודה ידנית בהמשך. במקרה של שיער (במיוחד שיער ארוך) יש כצפוי עוד הרבה עבודה ידנית.

מספר דמויות – לא מעט תוספות והחסרות וגם כאן בחירה לוקה בחסר (במיוחד בשיער)

2-people

  • בעלי חיים – מה בנוגע לבעלי חיים? ובכן נראה שאלגוריתם הזיהוי עובד לא רע בכלל עם התמונות שאנחנו ניסינו וכמו שניתן לראות הוא הצליח לזהות את הברבורים שצילמנו באגם. לצערנו כמו בכל המקרים הקודמים – זיהוי לחוד ואיכות בחרה לחוד – והבחירה מאד גסה עם פספוס מוחלט של חלק מראש הברבור הרחוק.

מסוגל לזהות גם בעלי חיים (הבחירה עצמה רחוקה משלמות)

amimals

  • עצמים דוממים – הבדיקה האחרונה נועדה לראות האם האלגוריתם יודע לזהות עצמים רנדומאליים – מהנסיון שלו בתמונה הניתן לראות בסרטון התשובה חיובית (אם כי תמונות בהן העצם לא מספיק ברור/מופרד מהרקע האלגוריתם בהחלט עשוי להתקשות בבחירה). במקרה של הפלטה שצילמנו גילינו שהאלגוריתם אולי מסוגל לזהות את העצם אבל אם יש בעצם חורים או חללים בהחלט יכול להיות שגם הם ייבחרו למרות שהם לא צריכים להיכלל בבחירה.

גם עצמים בודדים מזוהים היטב (בדרך כלל) אבל האלגוריתם מתעלם מחורים (שימו לב שהחורים בפלטה נבחרו בטעות)

object-select

מסקנות

אז מה המסקנות שלנו אחרי כל הניסויים הללו? בגדול נראה שאדובי עשתה עבודה לא רעה בכלל מבחינת יכולת זיהוי העצמים של אלגוריתם הבינה המלאכותית שפיתחה. אדובי צפויה להשקיע הרבה מאד ב-AI בשנים הקרובות כפי שדיווחנו כאן בעבר ונראה שאפילו בשלב מוקדם זה התוצרים לא רעים בכלל.

הבעיה המרכזית היא שלמרות שיכולת הזיהוי של האלגוריתם מפתיעה לטובה, הבחירה האוטומטית לוקה בחסר. למעשה אף אחת מהתמונות שבדקנו לא סיפקה תוצאה קרובה אפילו למשהו שימושי ונדרשת עוד לא מעט עבודה על כל אחת מן התמונות בכדי לגזור אותן מן הרקע באופן סביר.

אז האם מדובר בגימיק של אדובי? אנחנו לא סבורים כך. הגם שבשלב זה התועלת שרובנו נפיק מן השימוש בכלי החדש היא שולית (במקרה הטוב) וספק אם נרוויח יותר מכמה שניות של עבודה עם ה-quick selection tool בכדי להגיע לאותה רמה של בחירה ראשונית גסה – הכיוון הכללי של אדובי בהחלט מבטיח – לפחות כל עוד השלב הבא יהיה מאמץ משמעותי לשפר את איכות הבחירה עצמה (משהו שבהחלט יכול להפוך לאפשרי באמצעות שימוש בבינה מלאכותית אשר תלמד את האופן בו גרפיקאים מקצועיים משפרים את הבחירה הראשונית, הגסה של התוכנה). אם אדובי תשכיל לעשות זאת – אפשר שבעוד שנים ספורות יהיה זמין לנו כלי שבלחיצת כפתור יוכל לבחור ולגזור בצורה איכותית כל דמות או אובייקט מן הרקע ולחסוך לרבים מאיתנו הרבה מאד עבודה.

סרטון קצר שהכנו עבור אתר הבת שלנו בשפה האנגלית – LensVid.com

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *