ראשי ביקורות\סקירות C-stand של חברת Matthews – ביקרות

C-stand של חברת Matthews – ביקרות

0
0

אנו מפרסמים היום סקירה קצרה שמבוססת על ביקורת שערכנו לאתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid אודות עמוד תאורה כבד (באנגלית נהוג לכנות אותם C-stands או century stands) של חברת Matthews. מדובר באחד העזרים הכי חשובים, אך לרוב לא מסוקרים, גם עבור צלמי סטילס וגם עבור מי שעוסק בתחום הוידאו.

בסרטון הקצר הזה לא אתייחס לטכניקות השימוש ב- C-stands – יש המון סרטונים מצוינים בנושא ברשת – הינה קישורים לכמה מהם:

אני כן רוצה להתייחס להתנסות שלנו עם המוצר של Matthews. הדגם הספציפי שאנחנו קיבלנו לידינו מכונה “Hollywood Pro C-Stand 40” בעל Grip Arm – שם די ארוך שמסביר פחות או יותר את תכונות המוצר.

כמה מילים על חברת Matthews. החברה האמריקנית פועלת בתחום העזרים לצילום, וידאו וקולנוע מעל 40 שנה. המוצרים שלה מיוצרים כולם בארה”ב ויש לה מגוון רחב של C-stands בגדלים שונים, חלקם קטנים ונמוכים וחלקם גדולים וכבדים ומיועדים לציוד שידור וקולנוע מקצועי וכבד במיוחד.

לסטנד אותו ניסינו היו שני שלבים נפתחים שמאפשרים להעלות את העמוד לגובה עצום של 3.2 מטרים. לנו אין ממש צורך בעמוד תאורה כה גבוה לשימושים שלנו. כשהעמוד סגור גובהו 1.3 מטרים ומשקלו בערך 7.5 ק”ג עם כושר נשיאה של כ-10 ק”ג.

בסיס שאינו מתפרק

DSC_3254

לדגם הספציפי שלנו אין בסיס רגליים מתפרק. ל-Matthews יש דגמים אחרים עם בסיס כזה שמכונה turtle base. מצד אחד לרגליים מתפרקות יש יתרון בהובלה ואחסון, מצד שני מדובר לרוב בדגם יקר יותר ולפחות באופן תיאורטי פירוק הבסיס הוא נקודת כשל פוטנציאלית לאורך זמן.

למרות היעדר בסיס רגליים מתפרק הרגליים בדגם שלנו כן מסוגלות לשנות את גובהן. ניתן להרים את הרגל הגבוהה עד לגובה של 73 ס”מ ולהניח את הרגל על מדרגות, שולחנות נמוכים או כל משטח יציב אחר בגובה מתאים. לצערנו השיש שלנו בו אנו מצלמים את סרטוני האוכל של ערוץ האוכל הטבעוני שלנו Veggies היה גבוה מידי בשביל הרגל. מצד שני ניתן להכניס את הרגל מתחת לשיש בצורה נוחה והרגל הנמוכה היא בגובה 8 ס”מ בלבד כך שניתן להכניס אותה לעיתים גם מתחת לחפצים כמו שולחנות או ספות.

הסטנד שלנו הגיע בקיט עם זרוע באורך כמטר. הזרוע היא אולי הסיבה המרכזית מדוע אנשים רוכשים C-stands משום שהיא מאפשרת להציב תאורות ואביזרים כבדים אחרים בזוויות משתנות ולעיתים מעל אזור הצילום – כמו במקרה שלנו כאשר עשינו שימוש בתאורה הגדולה והכבדה של חברת BB&S אותה בדקנו באתר הבת שלנו לאחרונה מעל השיש – דבר שלא ניתן לעשות עם עמוד תאורה רגיל בצורה בטוחה. את התאורה הצבנו עם משקולת בצד השני של הזרוע לייצוב ומשקולות על הרגליים (בעיקרון מומלץ להשתמש בשקי חול שנועדו למטרה זו אבל אנחנו קיבלנו את שקי החול שלנו רק מאוחר יותר).

לאחר שהשתמשנו בעמוד למעלה מחודש אנו יכולים לומר בביטחון שמדובר במוצר הבנוי בצורה האיכותית ביותר. יש לנו בכל זאת מספר הצעות קטנות לשיפור שאנו חושבים ש-Matthews יכולים להוסיף בכדי לשדרג עוד יותר את חווית השימוש:

ראשית יהיה נחמד אם Matthews ימכרו עם המוצר או אפילו בנפרד גומיות שיתאימו לידיות המתכת השונות שעל העמוד. העמוד עצמו והידיות עשויים כולם ממתכת עבה וקרה. יחד עם בטיחות זאת אחת הסיבות בגללן מומלץ להשתמש בכפפות. ישנם מספר כיסויי גומי כאלו של יצרניות אחרות ויהיה נחמד עם גם Matthews יימכרו מוצר דומה.

מבנה מתכת כבד ואיכותי

DSC_3258

אם אנו מדברים על גומי – יהיה נחמד עם Matthews יוסיפו כיסוי גומי או ספוג איכותי על העמוד עצמו מאותן הסיבות בדיוק, בדומה למה שאפשר למצוא על הרגליים של לא מעט חצובות. כמובן שאפשר פשוט להשתמש באיזולירבנד עבה לאותה מטרה (אם כי לא בטוח שהוא יהיה אפקטיבי באותה המידה) אבל לא יכולנו לעשות זאת משום שהיה עלינו להחזיר את העמוד ליבואן.

נקודה קטנה נוספת – בקצה העמוד ישנו חיבור המכונה baby pin שמתאים למרבית התאורות הקיימות. בעמודי תאורה רגילים מקובל שבקצה החיבור הנ”ל ישנו גם חיבור “3/8 שמתאים לתאורות ואביזרים קטנים יותר וקל יחסית להתאימו לחיבור ה-“1/4 20 המקובל ברוב מוצרים הצילום (זה החיבור שמקובל למשל ברוב המצלמות אבל בהרבה מוצרים נוספים). היה נחמד עם Matthews הייתה מאפשרת חיבור כזה במקום לחייב רכישה של מתאם נפרד. אותו הדבר נכון גם לקצוות של הזרוע – יצרניות אחרות משווקות זרועות עם חיבורי 3/8” בקצוות – בהחלט נוח לעבודה אם רוצים להשתמש באביזרים תואמים ללא מתאמים.

לבסוף, העמוד עצמו לא כולל מה שמכונה “כרית אויר” או מתקן שמונע נפילה חדה ומהירה של העמוד אם עוזבים אותו. בחלק מעמודי התאורה הרגילים (האיכותיים יותר) ישנו מנגנון כזה והיה יכול להיות שימושי אם גם Matthews היו משלבים אותו כאן. למען ההגינות אין למיטב ידיעתנו C-Stand עם מנגנון כזה – אולי משום שמדובר במשקלים גדולים בהרבה ולפיכך במערכת כבדה, גדולה ויקרה שלא בהכרח כדאית ליצרן מבחינה כלכלית. בכל מקרה אם הדבר אפשרי טכנית יהיה נחמד לראות אותה ב-C-stands בעתיד. מה שכן ישנן טבעות גומי שעוזרות מעט לרכך את הנפילה אם במקרה עזבתם את העמוד והוא אינו נעול (לא בדיוק אותו דבר אבל בכל זאת מספק הגנה מינימאלית).

העמוד עם התאורה הכבדה והגדולה של BB&S ומשקולת

DSC_3252

בואו נסכם. המוצר שבדקנו נמכר בארץ במחיר רשמי של כ-950 ש”ח לערך (כולל מע”מ) – לא זול לעמוד תאורה, אך כשלוקחים בחשבון שמדובר באחד המוצרים הטובים בקטגוריה המיוצר כולו בארה”ב באיכות גבוהה מאד, אין לנו בעיה להמליץ עליו למי זקוק לעמוד תאורה חזק ומקצועי אשר יחזיק מעמד שנים רבות של עבודה מאומצת.

הסקירה הקצרה שלנו אודות ה-“Hollywood Pro C-Stand 40 של Matthews

אנו רוצים להודות לחברת bandpro, יבואנית Matthews לישראל, על השאלת העמוד לביקורת.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *