ביקורות\סקירות ביקורת משתמש מצלמות פוג’יפילם X-T1 – ביקורת משתמש ע״י עידו גנוט פורסם ב 09/04/2014 28 0 מוקדם יותר השנה קיבלנו לידינו את מצלמת ה-X-T1 של חברת פוג’יפילם. מצלמה זו מציגה את פסגת הטכנולוגיה של החברה ומתיימרת להביא שיפור משמעותי גם ביכולות הפוקוס האוטומטי – יצאנו לבדוק. יש לנו “קילומטרז'” ארוך למדי עם מצלמות פוג’יפילם מסדרת ה-X. לפני למעלה משנתיים ניסינו במשך כחודש את מצלמת ה-X-PRO1 – הראשונה בסדרה (ביקורת מלאה לא התפרסמה אמנם מסיבות טכניות אבל התייחסנו כאן לא אחת להתרשמות שלנו מן המצלמה). בסוף השנה שעברה הזדמן לנו לנסות מצלמה נוספת וחדשה יותר בסדרת ה-X – ה-X-M1, דגם קטן ובסיסי יותר הנעדר עינית אך משלב לראשונה יכולות אלחוטיות. אף שמהירות הפוקוס בדגם זה השתפרה משמעותית ביחס לגרסה הראשונה של ה-X-PRO1 לא יכולנו להשתחרר מן התחושה כי ביחס למצלמות חסרות מראה אחרות בשוק, פוג’י עדיין לא עומדת בתחרות. ה-X-T1 – חסרת מראה מתקדמת כאשר הוכרזה מצלמת ה-X-T1 מוקדם יותר השנה הבטיחה חברת פוג’יפילם כי הינה אנו עתידים לקבל סוף סוף מערכת פוקוס שתתגבר על המגבלות של המערכות הקודמות (אשר יש לציין למען ההגינות כי שופרו על ידי החברה בשורה ארוכה של עדכוני קושחה מאז הזדמן לנו לבדוק את המצלמות הקודמות). הסקרנות שלנו גברה במיוחד לנוכח העיצוב השונה של המצלמה עם העינית המרכזית העצומה (עוד ניגע בכך בהמשך), עמידות למים/אבק, מהירות צילום רצף גבוהה, יכולות ה-WIFI המשולבות וכמובן החיישן והמעבד החדש (המשולבים גם בדגם ה-X-E2) אשר אמורים לספק איכות תמונה מרשימה במיוחד גם ברגישות גבוהה. כפי שניתן לראות רף הציפיות לביקורת היה הפעם גבוה מתמיד מה שהופך את הביקורת למסקרנת במיוחד. כמו תמיד בטרם נפתח – את המפרט המלא של ה-X-T1 של פוג’יפילם ניתן למצוא במערכת המפרטים של האתר. מבנה, ארגונומיה ותפעול בחרנו לפתוח הפעם דווקא בנושא המבנה והתפעול של המצלמה משום שהוא גם הדבר הראשון והשונה בו נתקלנו במצלמה. כאמור, התנסינו בעבר גם בשימוש ב-X-PRO1 וגם ב-X-M1 – שתיהן לא דרשו מאיתנו שינוי משמעותי במיוחד בדפוס העבודה הסטנדרטי שלנו אליו אנו רגילים מעשרות המצלמות האחרות שבדקנו כאן בשנים האחרונות. ה-X-T1 לעומת זאת הייתה סיפור אחר לגמרי. לרוב כשאנו מקבלים מצלמה חדשה ליד (דבר הקורה לא מעט) אנו מתאימים אותה לצורת העבודה הרגילה שלנו (הצגת תמונה לאחר הצילום, משחק עם הגדרות הצילום והכפתורים, שינוי הגדרות במערכת הפוקוס ועוד ועוד). התהליך לוקח בדרך כלל כמה דקות (מעט יותר במצלמות של חברות שאנו עובדים איתן לעיתים נדירות יותר), אבל בכל מקרה מדובר בתהליך מהיר למדי הודות לניסיון הרב שצברנו (גם אם הם נראים, אחרת – התפריטים וההגדרות של רוב המצלמות בשוק דומים למדי). בפעם הראשונה שקיבלנו את ה-X-T1 ויצאנו לסיבוב צילומי איתה גילינו עד מהרה שיש כמה וכמה הגדרות שאנו פשוט לא יודעים איך לשנות (דוגמא אחת שאנו זוכרים במיוחד היא מעבר למצב קדימות צמצם במצלמה). בסופו של דבר לאחר קריאה של החוברת מספר פעמים וקריאה ברשת במספר מקומות הצלחנו למצוא תשובות לכל הנקודות (פרט לאחת – לא הצלחנו בשום אופן למצוא דרך לשלוט בצמצם מהמצלמה ולא מטבעת הצמצם שעל העדשה). שינוי צמצם – רק מהעדשה? חשוב להבין שאף שלקח לנו יום שלם להתאים את המצלמה וללמוד את כל ההגדרות השונות, התוצאה הסופית הייתה מצלמה עם מידה גבוהה מאד של התאמה אישית (כולל התאמה של לא מעט כפתורי שליטה – יותר מבכל מצלמה אחרת שניסינו בטווח מחירים דומה). כך או כך אנו ממליצים על מידה לא מבוטלת של סבלנות כאשר מקבלים את המצלמה וקריאה מלאה של מדריך ההפעלה של המצלמה (וכן, אנחנו מדברים על הגרסה המלאה – באנגלית), גם למי שלא רגיל לקרוא חוברות הפעלה של מוצרים – אנו מבטיחים שתגלו שם לא מעט דברים חדשים. מנושא התפעול נעבור למבנה המצלמה. ה-X-T1 כמו כל המצלמות של פוג’י שבדקנו עד כה בנויה באיכות גבוהה מאד. הכפתורים, החוגות וגוף המצלמה עצמו – כולם מספקים תחושה איכותית ונעימה למגע. למצלמה חוגת שליטה קדמית ואחורית (כאמור לא הצלחנו למצוא דרך לשנות את הצמצם באמצעות החוגה האחורית כפי שאנו רגילים מכל מצלמה אחרת). ולא פחות משלוש חוגות בחלק העליון (פיצוי חשיפה, מהירות ורגישות). שתיים מן החוגות כוללות גם כפתורי משנה עם מתג אחורי המאפשר שליטה נוספת בתכונות (מהירות צילום, פנוראמה ועוד). מדובר במפסקים נוחים מאד לשימוש שהיינו ממליצים לחברות רבות לאמץ כבחירה עיצובית (קונספט דומה אגב מצאנו במצלמת הניקון DF עליה נפרסם ביקורת בקרוב). בחלקה העליון של המצלמה ניתן למצוא גם את כפתור ה-WIFI הייעודי וכפתור וידאו (בשניהם ניגע בהמשך). חוגות שליטה עם מתגי משנה נוחים הכפתורים בגב המצלמה מעט קטנים (לנו אצבעות קטנות יחסית כך שהדבר לא הפריע לנו אבל אם יש לכם ידיים גדולות קחו זאת בחשבון). כפתור ה-focus assist היה תמיד אחד האהובים עלינו במצלמות פוג’י. המערכת מאפשרת לנו יכולת הגדלה מיידית של התמונה בכדי לוודא דיוק פוקוס – יעיל ואפקטיבי מעין כמוהו והיישום שלו במצלמות פוג’י (כולל ה-X-T1) נפלא. אנו נרחיב עוד על האופן שבו ניתן להיעזר בתכונות ה-focus assist בחלק העוסק בעינית. אחד הדברים היחידים שהציקו לנו מעט בנוגע לכפתורים במצלמה הם כפתורי הג’ויסטיק. הכפתורים אינם מוגבהים מספיק והדבר לא נוח במיוחד (גם משתמשים וסוקרים אחרים ברשת העירו על כך) ונקווה שבפוג’י ייקחו זאת לתשומת ליבם. מן הצד השני חלק ניכר מן הכפתורים במצלמה ניתן לתכנות והתאמה אישית (אנו בחרנו למשל שגם כפתור הג’ויסטיק למטה וגם למעלה יאפשרו לנו לשנות נקודות פוקוס – בניקון לדוגמא אין כלל צורך ללחוץ על כפתור בכדי להיכנס למצב שינוי נקודות פוקוס). היכולת לבצע התאמות אישיות מסוג זה במצלמה היא כאמור גבוהה מאד ומשתמשים מתקדמים ייהנו מאד מהנושא. ל-X-T1 חריץ לכרטיס זיכרון יחיד. לטעמנו פוג’י שגתה כששילבה רק כרטיס זיכרון אחד במצלמה כה מתקדמת מכל בחינה אחרת. למעשה באחד מימי הצילום חזרנו למשרד לגלות שכרטיס הזיכרון בו השתמשנו הפך בעייתי ולא הייתה לנו אפשרות לחלץ את התמונות (בסופו של דבר ובסיוע תוכנת ה-Pirform החינמית המצויינת – ראו מדריך, הצלחנו לשחזר את התמונות – אך אם היו שני כרטיסי זיכרון לא היינו נתקלים כלל בבעיה). למרות היעדר מקום לכרטיס זיכרון נוסף, בחרו בפוג’י לשלב במצלמה תמיכה בתקן UHS-II (ראו הסברים במדריך שלנו בנושא כרטיסי זיכרון). למיטב ידיעתנו זאת היא המצלמה הראשונה שתומכת בתקן זה (לצערנו לא היה ברשותנו כרטיס מסוג זה לבחון בזמן השימוש במצלמה – כרטיס כזה יגיע אלינו לבחינה כנראה בשבועות הקרובים). גם ללא הכרטיס בתקן החדש לא גילינו בעיות כלשהן בפעילות המצלמה מבחינת מהירות התפעול (כפי שציינו) וגם מהירות צילום הרצף (8 פריימים לשנייה) והחוצץ (עד 23 תמונות RAW+JPEG באופן רשמי) לא נפגעו. אנו בהחלט ממליצים אבל לעשות שימוש לפחות בכרטיס מהיר “רגיל” עם המצלמה (כרטיסים במהירויות של 95MB/s זמינים כיום למכביר). נציין רק כי נפח תמונות ה-RAW של המצלמה מגיע ל-32~ מגה בייט לתמונה כך שמומלץ בחום לבחור כרטיס בנפח של 16GB ומעלה. חריץ לכרטיס זיכרון יחיד (שימו לב גם לג’ויסטיק עם הכפתורים השקועים) ביצועים כמו מרבית המצלמות המתקדמות בשוק כיום, גם ה-X-T1 נדלקת (ונכבית) בתוך פחות משנייה. גם שאר פעולות התפעול של המצלמה היו זריזות (פוג’י התקדמה רבות מאז גרסת הקושחה הראשונה של ה-X-PRO1 אותה ניסינו לפני קצת יותר משנתיים אז גילינו תפקוד איטי למדי של חלק מפעולות המצלמה). המצלמה הייתה ברשותנו פחות משבועיים – כך שלא ערכנו בדיקות שימוש מקיפות לסוללה במצבים שונים (שימוש מרובה בעינית / שימוש מרובה במסך / שימוש מרובה ב-WIFI וכו’). יחד עם זאת ההתרשמות שלנו ממספר ימי הצילום שערכנו עם המצלמה כי היא עומדת פחות או יותר ברף של יום צילום סטנדרטי (300+ תמונות בין הטענות בשימוש רגיל עם לא מעט הצגת תמונות על המסך). ה-X-T1 עם הסוללה שלה ל-X-T1 ישנו גריפ (אופציונאלי) המאפשר שילוב סוללה נוספת אשר מאפשרת למצלמה להגיע לחיי סוללה המתקרבים לאלו של מצלמת רפלקס מקצועית למחצה (700-800 תמונות בין הטענות). לנו לא יצא להתנסות עם הגריפ (שמחירו בחו”ל אגב 250 דולרים) והוא מאפשר גם עבודה נוחה במצב אנכי כולל שורה של כפתורים וחוגות נוספים. ה-X-T1 עם הגריפ (תמונת יצרן) רגישות כמו תמיד את מבחן הרגישות ערכנו מול מצלמת המבחן שלנו הניקון D7100. אנו רוצים לחזור כאן על דברים שכתבנו בסקירה של מצלמת ה-X-M1 של פוג’י ונכונים מסתבר גם בנוגע ל-X-T1: בדיקת הרגישות של ה-X-M1 הייתה מורכבת במיוחד. מסיבה לא ברורה התקשנו מאד (אולי יותר מכל בדיקה קודמת) לקבל עם ה-X-M1 חשיפה זהה למצלמת הבדיקה שלנו. ניתן בהחלט להבדיל בהבדלי החשיפה בין שתי המצלמות בתמונות הבאות והדבר פוגע במידת מה במהמנות הבדיקה ובכל זאת ניתן לראות בהחלט הבדלים אשר הינם מעבר לחשיפה כהה מעט או בהירה מעט. במילים אחרות גם בבדיקה של ה-D7100 מול ה-X-T1 קיבלנו חשיפות בהירות פחות (ברמה של סטופ ואולי יותר) ממצלמת הפוג’י ביחס לניקון. טרם קיבלנו התייחסות לנושא מן החברה אבל המשמעות הברורה לדעתנו היא שהגדרות הרגישות של פוג’י נמוכות בכסטופ לפחות ביחס לאלו של ניקון (קרי ISO 1600 בפוג’י מקביל מבחינת חשיפה ל-ISO 800 בניקון לערך). למרות ההבדל בחשיפה – כפי שתראו מייד ביצועי הרגישות של המצלמה – גם ברגישויות גבוהות מאד טובים לדעתנו מאלו של ניקון (אפילו אם ניקח בחשבון את ההפרש המדובר). כל התמונות צולמו במצב ידני, בתנאי סטודיו על חצובה עם תאורה אחידה, בצמצם f/8, באורך מוקד זהה (סביב 50 מ”מ~ או 75 מ”מ על 35 מ”מ). התמונות מה-D7100 עברו הקטנה בכדי להתאים בגודלן לרזולוציה של ה-X-T1. ISO 200 – ה-X-T1 מימין והניקון D7100 משמאל (לחצו להגדלה) ISO 800 – ה-X-T1 מימין והניקון D7100 משמאל (לחצו להגדלה) ISO 1600 – ה-X-T1 מימין והניקון D7100 משמאל (לחצו להגדלה) ISO 3200 – ה-X-T1 מימין והניקון D7100 משמאל (לחצו להגדלה) ISO 6400 – ה-X-T1 מימין והניקון D7100 משמאל (לחצו להגדלה) ISO 12,800 – ה-X-T1 מימין והניקון D7100 משמאל (לחצו להגדלה) ISO 25,600 – ה-X-T1 מימין והניקון D7100 משמאל (לחצו להגדלה) כפי שניתן לראות באופן ברור, לפוג’י יש יתרון ניכר ברגישויות נמוכות מבחינת כמות הפרטים ואיכות התמונה. אי אפשר להתעלם מהבדלי החשיפה (ב-ISO 200 ההבדלים בחשיפה ניכרים פחות משום שלא ניתן היה לכוון את שתי המצלמות לאותה מהירות ולכן ה-X-T1 קיבלה חשיפה של 1/2 שנייה לעומת 1/3 שנייה של הניקון – ההבדל ניכר מאד לעומת שאר התמונות אך גם ממחיש את הבדלים באיכות התמונה ברגישות הבסיס). בגדול, אם נניח בצד את נושא החשיפה ונבחן את התמונות שמפיקה המצלמה (תוכלו לצפות בחלק מהן בגלריה בסוף הכתבה) – איכות התמונה של ה-X-T1 נפלאה. הדבר נכון בוודאי עד ISO 3200 ולדעתנו גם ב-ISO 6400 ניתן להוציא תמונות סבירות בהחלט. עינית, מסך ומערכת הפוקוס ל-X-T1 מסך 3 אינצ’ בר הטיה ברזולוציה גבוהה (סביב מליון נקודות). אנו מצאנו אותו נוח ואיכותי למדי גם בתנאי תאורה קשים (אם כי במצב זה בהחלט מומלץ להשתמש בעינית). מסך איכותי בר הטיה העינית שעל מצלמת ה-X-T1 היא ללא ספק אחד הדברים הבולטים במצלמה (גם מבחינה פיזית, אך גם מבחינת היכולות שהיא מקנה). לעינית הדיגיטלית (בטכנולוגיית OLED) רזולוציה של 2.36 מליון נקודות (מהגבוהות בשוק כיום), הגדלה של 0.77x, זווית ראיה רחבה מאד (38 מעלות לרוחב ו-31 מעלות לאורך). פוג’י טוענת כי מדובר בעינית הגדולה ביותר מכל מצלמה בשוק כיום – כולל מצלמות רפלקס מקצועיות בעלות עיניות אופטיות (דוגמת ה-1D-X של קנון הנחשבת כיום למתקדמת ביותר מבחינה זו). בפועל בהחלט מדובר בחוויה אחרת ממה שהתנסנו בה עד היום ולעינית העצומה גם כמה “טריקים” מעניינים מאד (ככה זה כשיש לך הרבה שטח ורזולוציה גבוהה). לראשונה מאפשרת העינית הצגת התמונה “במהופך” כאשר עוברים לצילום במצב אנכי (כל המידע והתמונה עצמה מתהפכים – נוח למדי). עוד יכולת מרשימה היא אפשרות הצגת ה-focus peeking בתמונה קטנה לצד התמונה הראשית כך שתוכלו לשמור על הקומפוזיציה ובו בזמן לבחון האם האזור שעליו אתם מעוניינים להתמקד נמצא בפוקוס (שימושי ביותר). מבט (חלקי) אל תוך העינית העצומה של ה-X-T1 בפעולה למרות היתרונות הרבים של העינית גילינו שתי נקודות שהפריעו לנו. בתאורה נמוכה העינית נוטה להיות רועשת (בעיה הקיימת בכל עינית דיגיטלית אך גבוהה מעט יותר לדעתנו ב-X-T1). נקודה נוספת הנוגעת לעינית (ואולי למצלמה בכלל) קשורה לקצב הצגת התמונות. במצב צילום single גילינו שצילום מהיר של מספר תמונות נראה בצורה מאד מקוטע בעינית (הצגה של תמונה אחר תמונה בעת צילום מהיר לא מספיק מהיר). בשיחה עם נציג החברה גילינו כי מדובר בתופעה ייחודית למצב single (שכנראה לדעת המהנדסים בפוג’י לא אמור לשמש לצילום מהיר – אנו נוטים לחלוק על כך ומקווים שבפוג’י ישנו את הנושא בעדכון קושחה עתידי). מצבי העינית השונים (תמונת יצרן) אולי החלק שיעניין הכי הרבה קוראים שהתנסו בעבר במצלמות פוג’י (ועניין כמובן גם אותנו) נוגע למערכת הפוקוס של המצלמה. לא נלאה אתכם בפרטים בנקודה זאת וניגש ישר לעניין – מערכת הפוקוס ב-X-T1 טובה מאד. היא לא המהירה ביותר בעולם (למרות שכך טוענים בפוג’י) אבל היא – סוף סוף – מספקת את הסחורה. עוד נקודה לזכותה נוגעת ליכולת להתמקד גם בתנאי תאורה נמוכים בצורה קיצונית (החשכנו את החדר והשארנו נורה זעירה דולקת והמצלמה עם עדשת ה-16-50 מ”מ הצליחה להתמקד כמעט בכל המקרים). בנקודה זו אנו רוצים לומר כמה מילים טובות על שתי העדשות בהן השתמשנו – עדשת ה-16-50 מ”מ לא רק מיקדה טוב, אלא גם מציגה איכות בנייה מעולה ואיכות תמונה טובה מאד. גם עדשת ה-Fujinon 55-200mm F3.5-4.8 R LM OIS תיפקדה מצויין (בניגוד למה שניתן לחשוב לא מדובר בעדשת 55-200 מ”מ טיפוסית כמו אלו של קנון וניקון אלא בדגם “פרימיום” איכותי מאד ומהיר – גם מבחינת הצמצם וגם מבחינת מהירות הפוקוס). בכלל מומלץ בפוג’י לשים לב לסדרות השונות – סדרת העדשות האיכותיות של החברה מכונה XF ( ניתן להקביל אותה אם תרצו לעדשות ה-L של קנון) בעוד שסדרת ה-XC היא בסיסית יותר. וידאו ו-WIFI לא תופתעו בוודאי לגלות שעבור קהל היעד של המצלמה נושא הוידאו הוא בעל חשיבות משנית (במקרה הטוב). בפוג’י מבינים זאת ומעדיפים להשקיע משאבי פיתוח בתחומים אחרים. יחד עם זאת ציידה החברה את המצלמה ביכולות צילום וידאו ב-1080p ב-60 פריימים לשנייה ובכפתור וידאו ייעודי בחלק העליון של המצלה. מצד שני לצורך הקלטת סאונד תצטרכו להשתמש בחיבור 2.5 מ”מ לא סטנדרטי ולמצלמה עצמה אין למיטב ידיעתנו יכולת ניטור סאונד. מההתנסות הקצרה שלנו עם הוידאו במצלמה הוא מספיק בהחלט לצורך צילום בסיסי אבל כל מי שמייחס חשיבות רבה יותר לוידאו יעדיף כנראה מצלמה אחרת. סרטון קצר שצילמנו עם ה-X-T1 (שימו לב לריצוד קל בעת שינוי הזום) [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qhIaSpFFrgU&list=UUOYPHDrN449gFSfS2GqkmaQ[/youtube] ה-X-T1 כוללת WIFI מובנה (אך לא GPS). זאת היא לא המצלמה הראשונה של פוג’י הכוללת יכולת אלחוטית מובנית, אך בשונה מה-X-M1 אותה בדקנו בשנה שעברה ל-X-T1 יש אפליקציה חדשה ומשופרת (תוכלו לראות הדגמה שלה בסרטון המקיף אודות המצלמה שנפרסם באתר LensVid בימים הקרובים). אנו בהחלט מרוצים מהאופן בו פועלת האפליקציה ומהיכולת להשתמש בה לצורך שינוי הגדרות במצלמה והפעלתה מרחוק – גם העובדה שישנו כפתור ייעודי עבור ה-WIFI מבורכת (היינו שמחים לו בניקון היו מאמצים גישה זו ב-D5300 למשל). כפתור צילום לוידאו – לא הצד החזק של המצלמה סיכום ה-X-T1 היא המצלמה השלישית מסדרת ה-X של פוג’יפילם שאנו בוחנים והיא ללא ספק המתקדמת ביותר ומהווה קפיצת מדרגה משמעותית מבחינת החברה. הנקודה החשובה ביותר בנוגע למצלמה לדעתנו היא העובדה שפוג’יפילם הצליחה סוף סוף להביא את מערכת הפוקוס האוטומטי שלה לרמה המקבילה פחות או יותר לזו של מתחרותיה (היא איננה המהירה בעולם כמו ההצהרות אבל היא כבר לא לוקה בחסר בתחום כמו הדגמים הקודמים). אם נשלב זאת עם איכות תמונה נפלאה, עינית דיגיטלית עצומה ומתקדמת (עם יכולות focus peeking מעולות), מהירות צילום רצף גבוהה, אפליקציית WIFI חביבה, מגוון רחב מאד של אפשרויות כיוון והתאמה אישיות, איכות בנייה גבוהה, עיצוב רטרו (לחובבי הז’אנר) ורשימה הולכת וגדלה של עדשות איכותיות (רשימה שבקרוב צפויה להתרחב אף יותר עם כמה עדשות ייחודיות למדי) – אנו מקבלים חבילה אטרקטיבית בהחלט (בהנחה שלא תיעצרו כשתגיעו לשלב המחיר). ה-X-T1 לא מושלמת (אף מצלמה איננה). אי אפשר שלא להזכיר את עקומת הלמידה הגבוהה שנדרשה מאיתנו כשקיבלנו את המצלמה (אם כי בסופו של דבר הצלחנו להגדיר אותנו לשביעות רצוננו פרט לנושא השליטה בצמצם מהמצלמה), למרות גודלה ואיכותה הכללית הגבוהה העינית של המצלמה נוטה לרעש בתנאי תאורה נמוכים (תופעה נפוצה מאד בעיניות דיגיטליות אך לטעמנו בולטת מעט יותר ב-X-T1), לנו הפריע גם מעט שלא הצלחנו למצוא דרך לשלוט בצמצם מהמצלמה (העברנו את ההערה לפוג’י בתקווה שתוכל לתקן את העניין בעדכון חומרה). אם אתם חובבי צילום וידאו אנו לא בטוחים שה-X-T1 היא הבחירה הנכונה עבורכם. למצלמה חיבור מיקרופון לא סטנדרטי (2.5 מ”מ במקום 3.5 מ”מ), ללא ניטור סאונד ובאופן כללי לא אידיאלי לשום דבר פרט לסרטון פה ושם. בשורה התחתונה, למי מתאימה המצלמה לדעתנו? לצלמים מתקדמים חובבי רטרו עם סבלנות לקרוא את מדריך המשתמש, ללמוד כיצד לתפעל את המצלמה וליהנות מתכונותיה המתקדמות. אנשים שיעריכו את איכות התמונה ואת יכולות השליטה וההתאמה האישית הרבות ולא יופרעו יותר מידי מהיעדר יכולות וידאו מתקדמות. אהבנו איכות תמונה טובה מאד (שמירה על פרטים גם ברגישות גבוהה). איכות בנייה מעולה ונוחות אחיזה מהירות פוקוס טוב ומהירות צילום רצף גבוהה. WIFI עם אפליקציה שימושית. הרבה מאד אפשרויות כיוונון ידניות. עינית גדולה מאד ובהירה עם מצבי פוקוס peaking מאד מתקדמים ושימושיים. קצת פחות עקומת למידה חדה (הרבה אפשרויות לא אינטואיטיביות במיוחד). אין אפשרות להשתמש בגלגלת בכדי לשנות צמצם (aperture) – רק עם הטבעת של העדשה במצב A. black out time ארוך (מפריע במידת מה לצילום במצב single). אפשרויות וידאו מוגבלות (לפחות לפי מה שאנחנו הצלחנו למצוא) וחיבור 2.5 מ”מ לא סטנדרטי לסאונד. גלריה כל התמונות צולמו עם מצלמת ה-X-T1 ועדשת ה-XC16-50mmF3.5-5.6 OIS וה-Fujinon 55-200mm F3.5-4.8 R LM OIS. התמונות עברו הקטנה אך לא עברו עיבוד (צילומים: עידו גנוט). תודה לקבוצת שמעוני יבואנית פוג’יפילם על השאלת המצלמה לצורך הביקורת. עידו גנוט עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות. אתם יכולים לתמוך באתר מגה פיקסל על ידי רכישה מהשותפים שלנו משווקים: Amazon, B&H, Adorama and E-bay. למה שתסמכו עלינו?
LensVid Talk (פרק 1): סוני A6700, תאורות GaN, פילטרים ננעלים ועוד היום אנו גאים להביא בפניכם את הפרק הראשון של LensVid Talk (מתוך אתר הבת …
מוצר ראשון מבית LensVid בשיתוף חברת SmallRig – ה-mini L-Shaped Mount Plate אנו גאים במיוחד לפרסם היום את המוצר הראשון פרי פיתוחנו – ה-mini L-Shaped Mount …
LensVid Talk (פרק 2): ZHIYUN Crane 4, DJI Air 3, Came-TV V-Mount Clamp ועוד אנו ממשיכים היום בסדרת של LensVid Talk (מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית), שיחה …