ראשי ביקורות\סקירות Nikon 80-400mm f/4.5-5.6G – ביקורת משתמש

Nikon 80-400mm f/4.5-5.6G – ביקורת משתמש

27
0

זמן קצר לפני ראש השנה קיבלנו לידינו את עדשת הזום הארוכה ביותר של חברת ניקון ה-AF-S NIKKOR 80-400mm f/4.5-5.6G ED VR אשר הוכרזה בראשית השנה. לאחר מספר שבועות של שימוש אינטנסיבי כולל ביקור באגמון החולה ומספר אזורים נוספים ברחבי הארץ וצילום אלפי תמונות אנו מביאים בפניכם את הסקירה המלאה הראשונה בעברית על העדשה.

בשנת 2000 הכריזה חברת ניקון על עדשת ה-AF VR Zoom-Nikkor 80-400mm f/4.5-5.6D ED עדשת זום ארוכה במיוחד המכסה את כל הטווח שבין 80 ל-400 מ”מ ומתאימה לצילומי בעלי חיים וציפורים בפרט כמו גם ספורט ושימושים נוספים. לעדשה היה כבר אז מייצב (עניין חדש באופן יחסי בניקון באותן השנים) ומנוע פוקוס (לא אולטרסוני). העדשה זכתה לפופולאריות מסוימת בעיקר משום שלניקון חסרה עדשה בעלת אורך מוקד שמעבר ל-300 מ”מ במחיר הנגיש לצלמים שאינם מקצועיים. עם השנים התברר כי נקודת התורפה המרכזית של העדשה הייתה מערכת הפוקוס האיטית אשר הקשתה במידה רבה בדיוק על סוגי הצילום להן יועדה עדשה דוגמת ה-80-400 מ”מ – צילום עצמים בתנועה.

80-400 מ”מ – עדשת הזום הארוכה ביותר של ניקון

DSC 2645 fixed

ערכנו עבורכם טבלה המסכמת את ההבדלים בין הדגם הישן לדגם החדש של עדשת ה-80-400 מ”מ של ניקון:

[ws_table id=”12″]

המפרט המלא של ה-AF-S NIKKOR 80-400mm f/4.5-5.6G ED VR החדשה מצוי במערכת המפרטים של האתר.

כמה מילים על המתחרות בקטגוריה

בעוד שעבור משתמשי קנון היצע העדשות הארוכות מכובד למדי, ובמיוחד בולטת עדשת ה-400 מ”מ f/5.6 (עדשת פרייים וותיקה, קלה יחסית ולא יקרה במיוחד אך חסרת מייצב), עבור משתמשי ניקון היצע העדשות מעבר ל-300 מ”מ (במחיר שפוי יחסית) קטן למדי. לניקון עצמה אין עדשת פריים באורכי המוקד הארוכים שאינה מקצועית לחלוטין (ומתומחרת באלפים רבים של דולרים) ועדשת הזום היחידה המגיעה מעבר ל-300 מ”מ היא כאמור ה-80-400 מ”מ. לסיגמא לעומת זאת מספר עדשות זום המגיעות ל-400 מ”מ ומעבר (אם כי גם לה אין כיום עדשת פריים ארוכה במחיר נגיש) – אולי הקרובה ביותר ל-80-400 מ”מ של ניקון היא ה-120-400mm f/4.5-f/5.6 DG OS HSM אשר הוכרזה ב-2008. אף שהעדשה כבדה יותר מהניקון 80-400 מ”מ החדשה (בלא פחות מ-200 גרם) ובנויה היטב, היא זולה משמעותית (כמעט פי 3). אנו מקווים לבחון אותה בהמשך בכדי לברר האם הפער לטובת הניקון אכן מוצדק. עדשות נוספות בקטגוריה הן ה-150-500mm F5-6.3 APO DG OS HSM המפלצתית (קרוב ל-2 ק”ג משקל ואורך סגור של 252 מ”מ) המגיעה עד ל-500 מ”מ בקצה הטלה, ואולי העדשה המפורסמת ביותר בקטגוריה – ה-APO 50-500mm F4.5-6.3 DG OS HSM (המכונה לעיתים בחיוך Bigma על שום גודלה ומשקלה) המכסה את כל אורכי המוקד שבין 50 מ”מ ל-500 מ”מ ועולה קצת יותר ממחצית מעדשת ה-80-400 מ”מ החדשה של ניקון.

צופית (נקבה) לפנות ערב*

DSC 4528 fixed

איכות בנייה

איכות הבנייה של ה-80-400 מ”מ מצוינת – בדיוק כפי שהיינו מצפים מעדשה ברמה שכזו (ובמחיר שכזה). טבעות הזום והפוקוס מסתובבות בצורה חלקה (אך לא חלקה מידי, והן בעלות התנגדות טובה) כמו כן אין תחושה רופפת באף אחת מן הטבעות.

העדשה מרגישה מסיבית מאד (לא מפתיע במיוחד במשקל של למעלה מ-1.6 ק”ג עם הקולר) ואורכה כשהיא סגורה 203 מ”מ וכשהיא פתוחה לא פחות מ-270 מ”מ. אף שניקון עשתה בסך הכל עבודה טובה על מנגנון הפתיחה של העדשה (הוא אינו מספק תחושה רופפת כמו המנגנון בעדשות זום זולות) וזאת למרות שמדובר בהארכה משמעותית למדי של העדשה (כ-7 ס”מ כמעט). אנו עדיין היינו מעדיפים עדשה בלתי מתארכת וזאת למרות שהדבר היה ללא ספק מקשה על הנשיאה של העדשה הגדולה גם כך (אבל מדובר בבחירה אישית שלנו והמתכננים בניקון העדיפו שיקולי קומפקטיות על פני מבנה רובסטי אף יותר).

איכות בנייה גבוהה – ניקון 80-400 מ”מ

DSC 2669 fixed

הרכיב היחיד שיש תחושה קלה שלא תוכנן באופן מושלם איננו חלק ישיר בעדשה אלא דווקא ה-Hood. מגן השמש של העדשה עשוי פלסטיק (מגיני שמש ממתכת הם יקרים וכבדים יותר אם כי עמידים הרבה יותר מן הסתם). במקרה של ה-Hood בעדשת ה-80-400 מ”מ יש לעיתים תחושה שמגן השמש מעט רופף (אם כי אפשר ומדובר רק בעדשת המבחן שלנו). אגב בניגוד לכל העדשות בהן התנסינו עד כה, ל-Hood ב-80-400 מ”מ כפתור מיוחד לחיבור וניתוק – רעיון נחמד ושימושי בדרך כלל אבל דורש הסתגלות קלה.

חנקן אדום גב – צייד קטן ויעיל*

DSC 4318 fixed

ארגונומיה

עבור הידיים הקטנות יחסית שלנו ה-80-400 מ”מ החדשה עבה מאד (למעשה זאת אולי העדשה העבה ביותר איתה עבדנו במשך תקופה ממושכת מעבר לשימוש רגעי בתערוכות שם התנסינו כמעט בכל עדשה שניתן להעלות על הדעת). אפשר בהחלט להתרגל לעובי ובסופו של דבר הוא לא מפריע במיוחד כשלעצמו אבל כאשר אנו רואים את העיצוב “החטוב” של עדשת ה-400 מ”מ f/5.6 של קנון – אפשר בהחלט לקנא (אם כי בהחלט יכול להיות שגם המייצב תורם כאן במידת מה לעובי).

לא בדיוק “קטנה וקלילה” – 80-400 מ”מ

DSC 4612 lens up

ה-80-400 מ”מ מגיעה עם קולר מתכתי (אנו מאד ממליצים להשתמש במונופוד או חצובה לעבודה ממושכת עם העדשה בכדי לא לעייף את הידיים) ומההתנסות שלנו הוא מילא את תפקידו בצורה טובה והיה קל ומהיר לפירוק והרכבה לפי הצורך.

נוטריה באגמון – זקוקה להלבנת שיניים דחופה*

DSC 3426 fixed

נקודה שראוי לציין ולדעתנו איננה ייחודית ל-80-400 מ”מ, אלא נכונה לכל עדשות הטלפוטו הגדולות היא שיש קושי מסוים להבריג את העדשה אל המצלמה כשזאת איננה על חצובה או משטח יציב אחר. אולי מדובר בחוסר ניסיון או בטכניקה לא אופטימאלית שלנו אבל הזמן הדרוש להחלפת העדשה היה לרוב ארוך יותר מזה הדרוש לנו להחלפת עדשות קצרות יותר – לא בעיה משמעותית אבל בהחלט שווה לפתח טכניקה נכונה וזריזה להחלפת עדשות טלה גם במצבים בהם אין חצובה, שולחן או קרקע ישרה (קורה הרבה בצילומים בשטח האופייניים לעדשה מסוג זה).

הדוגמן הקבוע “בפעולה”

DSC 2569 fixed

כפתורים

ה-80-400 מ”מ מגיעה עם לא פחות מ-5 מתגים שונים – הינה פירוט קצר:

  • פוקוס אוטומטי – בעל 3 מצבים – ידני – M, אוטומטי עם “מעקף” (override) ידני – M/A (המצב המוכר ממרבית עדשות ניקון המאפשר בכל רגע לעצור את פעולת הפוקוס האוטומטי ולסובב את הפוקוס ידנית) ומצב נוסף המכונה A/M אשר נותן עדיפות לפוקוס האוטומטי במקרה של הזזה מקרית של טבעת הפוקוס.
  • מגביל פוקוס – בעל שני מצבים: מ-6 מטר ועד אינסוף; כל הטווח.
  • מייצב – מופעל/מופסק.
  • מייצב – Active/Normal (מצב Active נועד כאשר אתם יציבים אך מצויים על פלטפורמה נעה – למשל רכב – עבור שאר המצבים Normal הוא המצב הרצוי).
  • נעילת זום – פתוח/נעול על 80 מ”מ (בכדי למנוע פתיחה מקרית של העדשה בתיק או בצורה אחרת – אנו לא נזקקנו לשימוש בכפתור הנ”ל אך מדובר בעדשה חדשה).

ריבוי כפתורים – שלושה מצבי פוקוס

DSC 4617 switches small

Hands-on וידאו

יתווסף בקרוב…

איית צרעים בתעופה מעל האגמון*

DSC 3355 fixed

פוקוס, מייצב ויכולות מאקרו

כל מי שהשתמש בעבר בעדשת ה-80-400 מ”מ הקודמת ישמח בוודאי לשמוע כי העדשה החדשה מסוגלת למקד מהר. היא אולי איננה העדשה בעלת הפוקוס המהיר ביותר בה נתקלנו (הכבוד הזה ממשיך להיות שמור לעדשת ה-200 מ”מ f/2 של ניקון, לפחות מבחינת התחושה הסובייקטיבית שלנו) ובכל זאת כאשר המגביל בפעולה הפוקוס בהחלט סיפק תחושה מהירה.

סיקסק באגמון בפוזה טיפוסית*

DSC 3259 fixed

בכל הקשור לדיוק המסקנה שלנו מעט פחות חד משמעית. מצד אחד בכל הניסויים שערכנו על חצובה בתנאים מבוקרים לא ראינו בעיה כלשהי עם דיוק הפוקוס, מצד שני בשטח חשנו בכמות פספוסים גדולה יחסית. הסיבה לכך לדעתנו לא קשורה כל כך לעדשה, אלא יותר במטרות הצילום שלנו – בעיקר ציפורים אשר חלקן היו קטנות למדי (400 מ”מ אולי נשמע הרבה אבל עבור צופיות ושלדגים גם זה לא תמיד מספיק) ואלו לעיתים קרובות גם לא בלטו מספיק ביחס לרקע (פספוסי פוקוס יכולים להיגרם ממספר רב של סיבות כידוע).

שלדג גמדי משפד דג (קרופ משמעותי)*

DSC 5415 fixed

דווקא המייצב מורגש מאד ב-80-400 מ”מ וזאת למרות שחלק מן הזמן צילמנו עם מונופוד. מניסויים שערכנו בצילום מהיד עולה כי המייצב מסוגל לספק לכל הפחות 3 סטופים ואולי אפילו יותר (ניקון מצהירה על 4 סטופים) ובהחלט אפשר שעם ידיים יציבות משלנו 4 סטופים הוא נתון הקרוב למציאות. במצב יציב הצלחנו לצלם אפילו במהירות של 1/15 שנייה ב-400 מ”מ – לא עניין של מה בכך. המייצב אגב מאד מסייע לייצב גם את התמונה בעינית בזמן הצילום.

ביציאה מהאגם*

DSC 4446 fixed

אף שעל הנייר ל-80-400 מ”מ אין יכולת הגדלת מאקרו מרשימה במיוחד (1:5.7 לעומת 1:4.8 בדגם הקודם) אנו גילינו כי במצבים מסוימים היא בהחלט מתאימה גם לצילום חרקים גדולים (פרפרים, שפיריות וכו’). החדות ורמת הפרטים שקיבלנו הייתה מצוינת וניתן לבצע קרופים ללא חשש.

שלדג גמדי פורס כנף באגמון*

DSC 3449 fixed

ביצועים אופטיים

הכתבה הנוכחית היא ביקורת משתמש ולא ביקורת מעבדתית ולכן במקום לספק לכם ערמות של טבלאות ומספרים בחרנו לספק תמונות. בגדול יש לחלק את התמונות המופיעות בכתבה וצולמו עם העדשה לשלושה סוגים – צילומים שלא עברו עיבוד (פרט להקטנה בכדי להתאים לצפיה ברשת) – כל אלו מופיעים בגלריה בסוף הכתבה. קרופים בני 100% מתמונות לא מעובדות (מופיעים בהמשך סעיף זה) ותמונות מעובדות (מסומנות בכוכבית). הסיבה שבחרנו לפרסם בכתבה תמונות שעברו עיבוד (לרוב סטנדרטי למדי) היא בכדי להראות לאן ניתן לקחת את העדשה ולמה ניתן לצפות מצילום איתה (אחרי הכל אנו מאמינים כי מרבית המשתמשים הפוטנציאליים של העדשה יעבדו את תמונותיהם בצורה כזו או אחרת). בכל מקרה אלו המעדיפים לצפות אך ורק בתוצאות בלתי מועבדות מוזמנים לגשת לגלריה שם דאגנו לשלב גרסאות מקוריות לכל התמונות המשולבות בכתבה ועוד תמונות נוספות.

חדות ופרטים בצמצם אופטימאלי – קרופ 100% – שימו לב “לזקנקן הלבן” של הצופית – התמונה המקורית בראשית הכתבה – מומלץ להגדיל (D7100, iso 2000, f/8, 1/320 sec, 400mm)

DSC 4528 100 precent crop

חדות ופרטים בצמצם פתוח – קרופ 100% – שימו לב לרמת הפירוט  באזור העין הימנית – התמונה המלאה מופיעה בכתבה – מומלץ להגדיל (D7100, iso 640, f/5.6, 1/30 sec, 400mm)

DSC 2569 100 crop

מבחינת עיוותים אופטיים – בכל אלפי התמונות שצילמנו עם העדשה (רובם המכריע בתנאי יום וחלק גדול באור השמש הישראלית של סוף הקיץ) לא נתקלנו בתופעות משמעותיות כלשהן של flares או ghosting באף תמונה אותה בדקנו (נראה כי ציפוי הננו בכל זאת מסייע בהקשר זה). כפי שאפשר לצפות מעדשת טלפוטו ארוכה, עיוות החבית של העדשה מינימאלי ביותר.

שלדג גמדי משחר לטרף בסמוך לאגם*

DSC 4511 fixed

האפלת פינות (vignette) – כמו בכל עדשה פחות או יותר, גם ה-80-400 מ”מ החדשה כוללת האפלה מסוימת בפינות בעיקר בצמצם פתוח. מכיוון שלא ניסינו את העדשה על מצלמת FX לא נוכל להעיד עד כמה היא משמעותית על חיישן Full Frame אך על חיישן הקרופ ב-D7100 שלנו מדובר באפרט עדין למדי ולא משמעותי במיוחד (מה גם שפוטושופ/לייטרום טובות למדי בטיפול בתופעות אלו כיום).

נתפס תוך כדי תעופה*

DSC 6591 fixed סיכום

ה-80-400 מ”מ החדשה של ניקון היא עדשה איכותית ביותר. הדבר בא לידי ביטוי בכל האספקטים הרלוונטיים של העדשה ובכלל זה איכות הבניה, האיכות האופטית, המייצב ואולי חשוב במיוחד לאלו אשר התנסו בדגם הקודם של העדשה – מהירות הפוקוס.

לא רק ציפורים*

DSC 4958 fixed

הייעוד העיקרי של העדשה לדעתנו הוא צילום טבע (עבורנו במיוחד צילום ציפורים) וכן צילום ספורט וצילום אקסטרים. חשוב לזכור כי למרות הגודל המרשים ותג המחיר הלא צנוע במיוחד, בסופו של יום מדובר בעדשה בעלת צמצם f/5.6 בלבד (ב-400 מ”מ), כלומר בהנחה שאינכם מצלמים בתנאי תאורה טובים באופן מיוחד, היו מוכנים להעלות רגישות מפעם לפעם – במיוחד אם אתם מצלמים במהירויות גבוהות (ציפורים בתעופה דורשות בדרך כלל צילום במהירויות תריס של 1/1000 ומעלה).

80-400 מ”מ – מבט מקדימה

DSC 2022 fixed

אין טוב בלי רע, ולמרות שמבחינות רבות ה-80-400 מ”מ הפגינה יכולות מעולות בכל הבדיקות שלנו, עדיין מדובר בעדשה גדולה, כבדה וגם מסורבלת למדי. אף שניתן להתווכח על כך, לדעתנו היה עדיף גם כי ניקון הייתה מתכננת את העדשה כך שלא תתארך.

קאק מתבונן*

DSC 2307 fixed

עבור רבים המגבלה הגדולה ביותר בנוגע ל-80-400 מ”מ החדשה לא קשורה בהכרח לעדשה עצמה אלא למחיר. בניקון החליטו על תמחור גבוה משמעותית ביחס לדגם הקודם ואף שמדובר בעדשה איכותית יותר כמעט מכל בחינה, רבים יתקשו “לבלוע” את הפער (למעלה מ-11 אלף ש”ח בארץ בזמן כתיבת שורות אלו לעומת כמעט כחצית בלבד לדגם הקודם).

בז מצוי*

DSC 4380 fixed

אהבנו

  • איכות בנייה מעולה.
  • חדה מאד גם בצמצם פתוח.
  • בעלת מנוע פוקוס מהיר.
  • כוללת מייצב אפקטיבי למדי.

קצת פחות

  • מגושמת וכבדה.
  • בעלת מגן שמש מפלסטיק שאינו מתחבר באופן מושלם.
  • יקרה.

גלריה

כל התמונות הבאות צולמו עם עדשת ה-80-400 מ”מ החדשה של ניקון (על מצלמת ה-D7100) באזורים שונים בארץ. התמונות עברו הקטנה אך לא עברו עיבוד כלשהו (צילומים: עידו גנוט, מירב יצחקי).

[mega_gallery]

אנו רוצים להודות לחברת הדר, יבואנית ניקון לישראל על אספקת העדשה לבדיקה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

27 תגובות

  1. Avatar

    אדי

    01/10/2013 ב 3:26 AM

    סחתיין על הצילומים היפים עד-מאד, עידו.

    אם מותר לשאול, באיזה צמצם ואורך מוקד נעשה הצילום “צופית (נקבה) לפנות ערב”

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    01/10/2013 ב 12:56 PM

    רב תודות אדי – דווקא הצילום הזה מפורט באופן מלא כי הבאתי קרופ שלו כדוגמא לחדות (ללא עיבוד כמובן – תסתכל באמצע הכתבה) – ובכל מקרה f/8.

    אני חייב לציין אבל שהאיכות האופטית באמת מרשימה. עד היום לא יצא לי לצלם בשטח עם עדשות הפריים-סופר-טלפוטו המקצועיות של ניקון (פוטוקינה לא נחשב במובן הזה) אז אני לא יכול להשוות אחד לאחד אבל אל מול כל מה שאני מכיר החדות פשוט מעולה.

    השב

  3. Avatar

    אדי

    01/10/2013 ב 1:11 PM

    כן, בינתיים הספקתי לזהות מאיפה הקרופ ומה שכתוב לגביו, אבל אז כבר לא יכולתי למחוק את התגובה שכתבתי.

    שאלתי על אורך-מוקד וצמצם בגלל הצורה של הבוקה

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    01/10/2013 ב 2:37 PM

    כמעט כל מה שאתה רואה בכתבה (אולי פרט לברווז) צולם בעיקרון ב-400 מ”מ. זאת גם הסיבה שציינו שבפועל מדובר לדעתנו בבחירה שגויה של ניקון – במקום להציע עדשת 400 מ”מ f/5.6 פריים קלה יחסית וזולה – הם בחרו להשיק עדשת 80-400 מ”מ כאשר עבור הרוב המוחלט של הצלמים אין בכלל צורך בזום בעדשה כזאת ומה שמעניין אותם זה רק ה-400 מ”מ.

    מצד שני העדשה כשהיא לעצמה מעולה, והיא הישג מאד יפה לניקון – לא קל לתכנן עדשת זום כל כך חדה ב-400 מ”מ (נכון היא לא f/2.8 או אפילו f/4 אבל היא גם עולה הרבה פחות למרות שהיא לא זולה ובכל מקרה היא זום ולא פריים – בקיצור יופי של עדשה אם אתה מסוגל להרשות לעצמך את המחיר והמשקל).

    השב

  5. Avatar

    אדי

    01/10/2013 ב 6:07 PM

    באורכי מוקד כאלה קשה בדרך-כלל לצפות לחדות ועיוות נמוך.

    אם זו עדשת FX שמצלמת עבור חיישן DX זה יכול להסביר את זה, ולכן כמו שציינת, יהיה מעניין לראות את האיכויות האלה, במידה ויהיו, על חיישן FX ברזולוציה גבוהה, כמו על D800E למשל

    השב

  6. Avatar

    עידו גנוט

    01/10/2013 ב 7:31 PM

    מעניין כן – פרקטי – הרבה פחות לטעמי – כמו שהגבתי במקום אחר – בעיני קהל היעד של העדשה הוא בעיקר צלמים טבע (ציפורים) ובמידה מסויימת גם צלמי ספורט. לא מעט מהחברה הללו רוצים כמה שיותר טווח אופטי ולכן יעדיפו מצלמת קרופ על פני מצלמת FX עם איכות קצת יותר גבוהה.

    השב

  7. Avatar

    אדי

    01/10/2013 ב 9:05 PM

    בעצם התכוונתי לומר : “מעניין לראות אם האיכויות האלה כמו כאן, יצליחו לבוא לביטוי, במידה ויהיו, על חיישן FX ברזולוציה גבוהה, כמו על D800E למשל, או, שכצפוי, על חיישן FX, יתחילו לראות את ירידת האיכות בשולי הבבואה” – הכוונה להשוואה מבחינת חדות CA, וינייט, ועיוות גיאומטרי (בטלה נפוץ עיוות “כרית” ובזוית רחבה נפוץ עיוות “חבית”) – עיוות שלא יופיע, אם החיישן רואה רק את השליש המרכזי של הבבואה, ולא את כולה כמו ב FX.

    השב

  8. Avatar

    עידו גנוט

    01/10/2013 ב 9:09 PM

    היית ברור לגמרי וכמו שאמרתי זה מעניין אבל במידה רבה רק כסוג של ניסוי לבדוק למה העדשה מסוגלת. אני מעריך שעל כל צלם שישתמש בעדשה על גוף FX יהיו 2-3 (ואולי גם 4-5) צלמים שירכשו אותה עבור גוף קרופ (וכשתוכרז סוף סוף ה-D400 כנראה שגם יותר).

    השב

  9. Avatar

    "תוכרז הd400?"

    02/10/2013 ב 8:04 AM

    היא תהיה שווה את המחיר שלה אם היא תהיה באותה רמת איכות בערך של ה7100? אם באמת תצא d610 אז להרבה צלמים יהיה עדיף את ה600 יד שניה(בעצם,המחיר שלה גם בחדש יהיה חייב לרדת) אז אם הd400 תוכרז בקרוב זה אומר שהd610 תדחה?בכלל שווה לניקון המשחקים האלה? בכלל ניקון מאכזבים בזמן האחרון,גריפ עם בטריה אחת(חייב להוציא את הגריפ כדי להחליף בטרייה במצלמה)גומיות-במקום לשפר בd800 למשל מתחיל להתקלף אחרי זמן קצר,הd7100 כשאני מחזיק אותה אני מפחד שהיא תתפרק,ה24-70 עדינה מאוד(!)(חפשו בגוגל החלפת מכלול ל24-70) ולא נראית מחליפה בדרך.יש עוד אבל זה גם ככה מעצבן.המצלמה היחידה שבאמת לא גורמת לתהיות האם להחליף חברה זה הd4 והיא מעל הליגה של הרבה חברה גם מהצלמים המקצועים (עובדים בצילום)

    השב

  10. Avatar

    ישראל

    02/10/2013 ב 8:06 AM

    אני המתלונן,רק הכי חשוב זה תודה לכם על כל ההשקעה פה באתר שהפכה אותו לאתר המוביל בחדשות סקירות וביקורות בצילום!

    השב

  11. Avatar

    photographer

    02/10/2013 ב 8:36 AM

    סקירה עניינית ותמונות נהדרות.
    חסרה אולי מעט התייחסות בהשוואה ל-70-300vr הזולה בהרבה ולצמד ה-70-200.

    לצערי כרגע המשפט שכתבת בנוגע למחיר הגבוה העדשה מהווה את המגבלה שלה.

    ול”תוכרז הd400″ אין לך מה לחשוש שתתפרק ה-d7100, היא בנויה מצויין במיוחד בהתחשב במחיר שלה שלא מאוד גבוה.
    תקרא ביקורות ברשת כולם ציינו את זה.

    השב

  12. Avatar

    kalanit

    02/10/2013 ב 9:55 AM

    אידו דבר אחד לא נוסה בעדשה ולא הוזכר מה שעושה את העדשה גם מיוחד .לפי הנתונים שלי בהולנד העדשה הפוקוס היחידה שאפשר להוסיף לה מרחוב (הגדלה)של X 1.4 מה שעושה אותה 560 מ”מ.

    השב

  13. Avatar

    עידו גנוט

    02/10/2013 ב 2:11 PM

    טוב ראשית תודה על התגובות – ננסה אחד אחד:
    1. למגיב בנושא ה-D400 – הצפי (וזאת הערכה לא ידיעה) היא שה-D400 תוכרז בשנה הבאה – אולי CES אולי +CP בפברואר. ה-D610 תוכרז כנראה לפניה. אגב בעיני אין שום קשר בין המצלמות והן מיועדות לקהלים שונים לגמרי ה-D610 היא מצלמת “כניסה” עם חיישן גדול וה-D400 היא מצלמה מקצועית לכל דבר עם חיישן קטן – מן מיקרו D4.
    לגבי ה-D7100 – יש לי אותה (היא מצלמת המבחן כאן) וגם עבדתי איתה הרבה בניו יורק וליסבון – היא לא מתפרקת ולא נראית כאילו היא קרובה להתפרק (אין לי מושג מה אתה עושה עם המצלמה שלך – ואולי יש לך מוצר ספיציפי עם בעיה – אבל בעיקרון היא בנויה מעולה – בכלל איכות הבנייה של מצלמות ניקון טובה). לגבי ה-24-70 מ”מ – בלי קשר לבעיות כאלו ואחרות היא סביר להניח תוחלף בשנה שנתיים הקרובות (כולם מדברים על מייצבים וכו’ וניקון לא יכולה להישאר מאחור בעדשה כל כך חשובה.

    2. לצלם – העדשה עוד אצלי ורציתי לעשות האמת השוואה ל-70-300 (שיש לנו) – בגדול אני יכול לומר גם בלי השוואה מדוייקת שהיא חדה יותר ב-400 מ”מ לטעמי ממה שה-70-300 מ”מ חדה ב-300 מ”מ והרבה יותר חשוב – הפוקוס שלה הרבה יותר מהיר (באופן מאד משמעותי – את רוב התמונות כאן לא הייתי תופס עם ה-70-300 מ”מ – היא פשוט לא הייתה מצליחה למקד בזמן על ציפורים בתעופה).

    3. לכלנית – ביקשנו מכפיל – לא היה במלאי באותו זמן לצערנו. תזכור שמכפיל עבור עדשת f/5.6 זה לא כיף גדול אתה מקבל משהו סביב f/8 לדעתי – שזה בערך הגבול העליון של הרגישות של מערכת הפוקוס החדשה של ניקון וחוץ מזה זה גם קצת מגביל בתנאי תאורה (אם כי צילמתי בלי קשר הרבה ב-f/8 בשביל לקבל חדות מקסימאלית אז זה לא בלתי אפשרי). בכל מקרה חשבנו על זה – רצינו – אבל לא יצא.

    השב

  14. Avatar

    kalanit

    02/10/2013 ב 2:29 PM

    אידו אני תמיד שמח לקרא כתבות שלך בחודש שעבר טיילתי בהרבה מקומות צילום לציפורים ואחי כדאי לצלם עכשיו זה בברכות המלח של עתלית זה בבית הקברות רק אל תשכח להגיד שאתה נכנס לבקר בבית הקברות אחרת לא יתנו לך לכנס אם המכונית השביל עובר ביין הברכות ככה שאתה יכול לצלם ישר מהמכונית בשני הברכות יש קובץ הציפורים הגדול בארץ ברגע זה

    השב

  15. Avatar

    עידו גנוט

    02/10/2013 ב 2:59 PM

    העדשה תוחזר להדר בימים הקרובים כך שספק אם אספיק – אבל אנחנו כבר מתכננים על הביקורות הבאות של עדשות טלפוטו – בהתאם לזמינות שלהן – בתקווה יהיה מעניין.

    נ.ב. עידו לא אידו.

    השב

  16. Avatar

    אדי

    02/10/2013 ב 4:30 PM

    יש מכפיל כללי (Multiplier), ויש מכפיל ייעודי (Matched Multiplier) לדגם עדשה מסויים, ואלה שונים האחד מהשני. גם המחיר שונה, וזה בגלל שמכפיל ייעודי נעשה על ידי צוות הפיתוח של דגם העדשה, והוא מהווה מהבחינה האופטית חלק מרצף העצמיות בעדשה המקורית.

    אפשר להרכיב מכפיל כללי מכל תוצרת שהיא כולל יצרני צד שלישי, אבל מכפיל ייעודי הוא רק מתוצרת יצרן העדשה, והוא מתוכנן על ידי צוות הפיתוח של העדשה.

    השב

  17. Avatar

    עידו גנוט

    02/10/2013 ב 6:40 PM

    ל-800 מ”מ החדשה של ניקון יש מכפיל ייעודי – היום זה נראה לי קצת פחות מקובל מפעם. בכל מקרה זה פחות קשור לעניין אני חושב – לעדשה הזו אין מכפיל ייעודי.

    השב

  18. Avatar

    נועם

    02/10/2013 ב 11:47 PM

    עידו, בלי קשר לעדשה, הצילומים שלך מהממים!

    השב

  19. Avatar

    עידו גנוט

    03/10/2013 ב 2:52 AM

    תודה נועם 🙂

    השב

  20. Avatar

    לוי

    04/10/2013 ב 6:59 AM

    עידו. מבחינה אופטית אך היא ביחס לקנון 100-400 שהיא המתחרה הישירה שלה. ואך היא ביחס לקנון 400 ממ 5.6 ? האם היא מצדיקה מעבר לניקון. או שכדאי לחכות למחליפה של 100-400 הישנה. על אף שאני מחכה כבר שנתיים ל100-400 חדשה.?

    השב

  21. Avatar

    עידו גנוט

    05/10/2013 ב 1:18 AM

    אין לי שום יכולת לענות על השאלות הללו. אני לא קנוניסט ובטח שלא יצא לי לנסות את אף אחת משתי העדשות הללו של קנון (לצערנו אין כרגע עם מי לעבוד בקנון בארץ). לא הייתי עובר בכל מקרה מקנון בשביל העדשה הזאת – לקנון יש ליין טלפוטו הרבה יותר נרחב משל ניקון ולדעתי גם נראה מחליפה ל-400 מ”מ F/5.6 בשנה שנתיים הקרובות עם מייצב.

    הדבר היחיד מהקטגוריה שאולי יש סיכוי שנבדוק בתקופה הקרובה יחסית זה את אחת מהסיגמא הארוכות – אני מתקשה להאמין שהן באותה רמה אבל הן מצד שני גם הרבה הרבה יותר זולות.

    השב

  22. Avatar

    לוי

    05/10/2013 ב 3:58 PM

    תודה עידו. הבעיה בקנון שהכל זוחל אצלם לאט לאט. פרט לעדשות הסופר לבנות. בנתיים נמשיך לחכות ל100-400 החדשה או ל400ממ 5.6 עם צייצב. 🙁

    השב

  23. Avatar

    עידו גנוט

    05/10/2013 ב 9:12 PM

    הם מתקדמים בקצב שלהם. היה לנו פה דיווח על כך שקנון עובדת בדיוק על סדרת העדשות הזאת – חשבנו שזה כבר יקרה אבל בנתיים לא קרה. בוא נגיד כזה דבר – אם לא תראה את זה בהמשך החודש הנוכחי או גג בחודש הבא אז כנראה רק סביב פברואר 2014 וצפונה.

    השב

  24. Avatar

    גיורא

    06/10/2013 ב 5:23 PM

    יופי של תמונות! במיוחד אהבתי את השלדגים. שאפו!

    השב

  25. Avatar

    עידו גנוט

    06/10/2013 ב 6:05 PM

    תודה – תמיד כיף לשמוע ובמיוחד ממך.

    השב

  26. Avatar

    Photographer

    07/10/2013 ב 10:03 PM

    שובר את הראש איזו לבחור, 70-200 2.8VR2 או את ה-80-400 החדשה.
    ה-80-400 יקרה בכ-2000 ש”ח.

    מאוד מפתה ושימושי צמצם ה-2.8 הקבוע של ה-70-200.
    מצד שני, הטווח של ה-80-400 אדיר במיוחד על ה-D7100 עם מצב הקרופ הנוסף.

    השב

  27. Avatar

    גיא

    30/03/2014 ב 8:49 AM

    ביקורת מצוינת
    אני תמיד מעדיף ביקורת של משתמש {כמובן אחד שמבין }
    מאשר אין סוף טבלאות .
    בפרט כשמדובר בגורם שהתנסה במגוון עדשות ויודע להבדיל בנהן לסוג
    השמוש היעודי שלהם
    תודה
    אחלה יום

    השב

להגיב על גיורא לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *