ראשי ביקורות\סקירות Carry Speed FS-PRO – ביקורת רצועת צילום

Carry Speed FS-PRO – ביקורת רצועת צילום

3
0

הרצועה – היא נושאת את המצלמה שלנו לכל מקום, יכולה להקל עלינו יום עבודה מפרך או לגרום לנו גב כואב וכתפיים תפוסות. אנו מביאים בפניכם היום ביקורת ראשונה מסוגה על הרצועה המתקדמת של חברת Carry Speed הממצבת עצמה כרולס רוייס של עולם הרצועות המתקדמות – האם היא עומדת בצפיות?

בשנים האחרונות התפתח מאד תחום מוצרי העזר לצלמים. במיוחד ניתן לראות במגוון תחומים שיפורים משמעותיים בעיצוב ובארגונומיה וכן בשימוש בחומרים מתקדמים אשר לא היו זמינים כלל עד כה (או שלא נעשה בהם שימוש במוצרי הצילום).

ה-Carry Speed FS-PRO – רצועה מתקדמת עם חורי אורור

Carry Speed FS PRO 2 2

הרצועה אותה קיבלנו לאחרונה לבדיקה מחברת ABS היא דוגמא מייצגת טובה במיוחד לחלק משינוי המגמה בעולם מוצרי העזר לצלמים. היא מבוססת על חומרים מתקדמים, מעוצבת מתוך חשיבה ארגונומית וכוללת שורה של פתרונות חכמים אשר נועדו לבדל אותה ממוצרים מקבילים אחרים בשוק התחרותי של רצועות צילום מתקדמות.

לפני שנפתח, כמה מילים על חברת Carry Speed. החברה הוקמה על ידי Tim Hsu – מעצב מוצר מטקסס, בשנת 2010. היא מתמחה ברצועות צילום מתקדמות והשיקה שורה של מוצרים (כולל התקנים לנשיאת שתי מצלמות)  אשר זכו לשדרוגים מאוחר יותר. לנו הזדמן לאחרונה לבדוק את הדגם האחרון של החברה המכונה Carry Speed FS-PRO והוא מיועד לצלמים מתקדמים ומקצועיים ומסוגל לתמוך גם בבצלמות ועדשות כבדות (ראו בהמשך).

ציוד בו נעשה שימוש במסגרת הביקורת

מבנה וחומרים

ה-Carry Speed FS-PRO מורכבת מספר חלקים אותם מחברים יחד ליצירת הרצועה השלמה וחיבורה למצלמה (תהליך חד פעמי לא מורכב במיוחד – חלקו מודגם בסרטון בהמשך הביקורת). החלק המרכזי ברצועה היושב על הכתף הוא רחב מאד ונועד לספק תמיכה מסיבית וחלוקה טובה של משקל גם בעת עבודה עם ציוד צילום כבד במשך שעות רבות (הבדל מורגש מאד ביחס לרצועות “סטנדרטיות”).

החלק המרכזי ברצועה (היושב על הכתף) עשוי מ-neoprene גמיש וגומי המספקים לרצועה את האלסטיות הדרושה לה אם כי לא באופן מוגזם אשר עשוי להפריע לשימוש (שילוב החומרים הללו חזק באופן יוצא מן הכלל וניתן למצוא ברשת סרטונים בהם נראים אנשים ניתלים כשהם אוחזים ברצועה ללא קושי).

neoprene גמיש ונוח

Carry Speed FS PRO 2 1

שאר חלקי הרצועה עשויים בד והיא כוללת אבזם מעניין בן 3 נקודות פתיחה (במקום ה-2 המקובלות) אשר נועד למנוע פתיחה מקרית של הרצועה. הרצועה מתחברת למצלמה באמצעות פלטת מתכת המוברגת על ידי מטבע (ראו התייחסות בהמשך) אליה מתחבר מפרק מתכת כדורי המספק גמישות מסוימת באופן שבו המצלמה “יושבת על הגוף”. ראוי לציין כי הפלטה מאפשרת חיבור חצובה בלא פחות מ-6 נקודות שונות לנוחות המשתמשת במקרה הצורך.

האבזם בעל שלושת החיבורים – מונע פתיחה מקרית

Carry Speed FS PRO 2 9

ל-Carry Speed FS-PRO מספר “שפנים” בשרוול. ראשית למרות שאת הכיוון הקבוע של אורך הרצועה מבצעים באמצעות תפס המצוי בדרך כלל בגב, בחלקה הקדמי ישנו מנגנון משיכה מהיר המאפשר קיצור או הארכה של הרצועה (שימושי מאד כשרוצים לעבור ממצב צילום למצב נשיאה). תכונה מעניינת נוספת נוגעת לאפשרות החיבור הישיר לעדשות כבדות/ארוכות (בעלות רגלית). בשיטה זו במקום לחבר את פלטת המתכת והאליה את הרצועה לגוף המצלמה, מחברים את הפלטה והרצועה לרגלית העדשה ובנוסף מחברים חיבור פשוט יותר מאחד מן האבזמים ברצועה לחיבור החצובה במצלמה במטרה לאזן את המצלמה עם העדשה (ניתן להבין זאת ביתר קלות מן התמונה הרשמית עם עדשת הטלפוטו הארוכה על הרצועה בהמשך). החיבור הנוסף אגב הגיע עם הרצועה.

מנגנון מהיר ונוח לחיצור והארכה של הרצועה

Carry Speed FS PRO 2 10

בגדול אנו יכולים לומר כי איכות החומרים של ה-Carry Speed FS-PRO הרגישה מצויינת ולמרות שימוש מסיבי למדי בחודשיים האחרונים לא ניכרים על הרצועה כל סימני בלאי.

שיטת נשיאה

ה-FS-PRO עושה שימוש בשיטת הנשיאה ההפוכה למצלמה – כלומר, הרצועה מתחברת באמצעות פלטה מיוחדת לחיבור החצובה המצוי בתחתית המצלמה וזאת במקום לשני החיבורים בצידי המצלמה כפי שמקובל במרבית הרצועות בשוק. שיטה זו נראית ללא מעט צלמים לא אינטואיטיבית (גם אנחנו היינו סקפטיים למדי בתחילה), אך לאחר שמנסים אותה קשה לחזור אחורה.

Carry Speed FS-PRO – נשארת צמודה לגוף

Carry Speed FS PRO 2 8

לנו הזדמן לנסות שיטה זאת בעבר עם רצועה של חברת Blackrapid אשר משתמשת בעיקרון פעולה דומה בבסיסו, אך הפסקנו להשתמש בה בסופו של דבר משום שבצורה זו למצלמה יש נטיה מעיקה להתנדנד ולא להישאר מקובעת למותן. חברת Carry Speed פיתחה פיתרון מעניין בו הרצועה מתחברת לפלטת המתכת באמצעות ראש כדורי מתכוונן כך שהמצלמה נעה על פי תנועות הגוף של הצלם ונשארת צמודה כל עת למותן ואינה מתנדנדת. כמו כן, בזכות אותו הפטנט ניתן לאחסן את המצלמה בתיק בצורה נוחה כאשר הרצועה מקופלת כך שאינה בולטת החוצה או תופסת מקום מיותר בתיק. ראוי לציין שבדגם הקודם של הרצועה הפיתרון הכדורי לא היה קיים ולכן הועלתה ביקורת על הנושא. כאמור בדגם הנוכחי (FS-PRO) העניין בא על פתרונו.

פלטת המתכת עם החיבורים לחצובה

plate cs

היתרון המרכזי של שיטת הנשיאה ההפוכה הוא השליפה המהירה והאינטואיטיבית. פשוט מניחים את כף היד על גריפ המצלמה ומיד ניתן להרימה ולכוונה לצילום.

הסרטון הרשמי של Carry Speed מציג את הרצועה, אופן החיבור שלה ודרך נשיאתה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=klC82RwU5W4[/youtube]

ארגונומיה

ההתנסות בת החודשיים שלנו עם הרצועה לימדה אותנו כי מנגנון השחרור והמתיחה של הרצועה (המאריך/מקצר אותה בעת השימוש) הוא נוח ופרקטי מאד. החלק הרחב על הכתף אפשר לנו לעבוד גם יום שלם ללא תחושת כבדות מוגזמת (אף שהרצועה אינה יכולה להעלים את משקל המצלמה והעדשה, היא מייצרת איזון אשר מחלק את מרכז הכובד של המצלמה/עדשה באופן שווה לכל אורכה).

לנו לא זדמן לנסות לחבר את הרצועה לעדשה אבל למי שעושה שימוש בעדשות ארוכות וכבדות באופן קבוע (70-200 מ”מ f/2.8 ומעלה) מומלץ מאד לנסות את הקונפיגורציה הנ”ל אשר אמורה לספק איזון שלא ניתן למצוא בשום רצועה אחרת שאנו מכירים.

הרצועה כשהיא מחוברת לעדשת טלפוטו ולמצלמה

Carry Speed FS PRO 2 5

חיבור הפוך של הרצועה עשוי להרתיע רבים המפחדים ממצב בו המצלמה תתנתק מן החיבור ותיפול. Carry Speed עבדו קשה בכדי למנוע כל אפשרות שהדבר יקרה. הרצועה מתחברת לכדורית המתכת שעל הפלטה באמצעות הברגה בעלת סיבובים רבים בכדי לספק אבטחה מירבית. אחד הדברים המפחידים בשימוש במצלמה הפוכה הוא החשש שמה המצלמה תיפול במהלך הליכה. כאן ניכר שהחברה השקיעה מחשבה ומאמץ רב למנוע תופעות כאלו.

החיבור הכדורי של ה-FS-PRO

plate ball cs

ניסינו את הרצועה גם בזמן ריצה בה רף החשש לנפילה, התנתקות או אפילו תזוזה הלוך ושוב לעבר הגוף היה אף גבוה יותר, אך היא עמדה בציפיות והברגת הרצועה נשארה חזקה ומאובטחת ללא שחרור כלשהו.

סיכום

רצועה למצלמה היא לכאורה מוצר פשוט (וודאי כך כשמדובר ברצועות המקוריות המגיעות עם המצלמה), אך ה-Carry Speed FS-PRO מוכיחה כי גם בתחום זה יש הרבה מאד מקום להתקדמות ולשיפור, הן מבחינת הנוחות והן מבחינת התפעול.

נוחה גם בעת שימוש בגריפ (כפי שאנו בדקנו אותה)

Carry Speed FS PRO 2 7

אף שה-FS-PRO היא לא הראשונה (או היחידה) בשוק העושה שימוש בשיטת הנשיאה ההפוכה למצלמה, היא הראשונה אשר גרמה לנו להמשיך ולהשתמש בה לאורך זמן, וכמי שהתרגלו לשאת את המצלמה באופן “סטנדרטי” במשך שנים רבות וניסו (וחזרו בהם) משימוש ברצועות מתקדמות אחרות בעלות שיטת נשיאה הפוכה בעבר, הדבר אומר לדעתנו לא מעט.

יתרונות

  • מרופדת, רחבה ונוחה ואינה מכבידה על הכתף.
  • מאפשרת עבודה נוחה מבחינת שליפת המצלמה וכיוונה לצילום.
  • כוללת מנגנון קיצור/הארכה מהיר ומפרק כדורי השומר על המצלמה צמודה לגוף בזמן הנשיאה.
  • הרצועה היחידה שהמשכנו להשתמש בה ולא חזרנו לרצועה הסטנדרטית של המצלמה.
  • בעלת איכות בנייה/חומרים גבוהה.

חסרונות

  • לא מצאנו חסרונות ביחס לרצועות אחרות שבדקנו. חלקכם אולי ייתייחסו למחיר כחיסרון אך מצד שני המחיר הוא זניח ביחס למחיר המצלמה התלויה על הרצועה.

מחירה המומלץ של הרצועה: 420 ש”ח וניתן להשיגה בארץ במגוון חנויות צילום מתמחות.

 תודה לחברת ABS יבואנית Carry Speed על השאלת הרצועה לצורך הביקורת

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

3 תגובות

  1. Avatar

    עמי שליו

    05/03/2013 ב 12:25 AM

    נראה מעולה….
    תודה על הכתבה, אכן מאיר עיניים.
    מייד עם הקריאה של הכתבה רכשתי לי רצועה כזו דרך איביי, 350 ש”ח.
    נקווה שהיא תוכיח את עצמה 🙂

    השב

  2. Avatar

    נ

    06/03/2013 ב 3:49 PM

    חייבים לרכוש את הפלטה, אחרת לא תוכלו לחבר את החצובה ולהכניס את המצלמה לתיק אף.

    השב

  3. Avatar

    G

    31/03/2013 ב 9:36 PM

    250 ש״ח בebay

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *