ראשי ביקורות\סקירות קנון BG-E11 – גריפ ל-5D Mark III – ביקורת משתמש

קנון BG-E11 – גריפ ל-5D Mark III – ביקורת משתמש

26
0

לאחרונה התחדשתי בקנון 5D Mark III  ועם השדרוג גם התחדשתי ב-BG-E11 שהוא הגריפ הייעודי של קנון למצלמה. הגריפ הוא עזר חיוני עבורי וזאת משום שאני מוצא עצמי פעמים רבות בשטח למשך שעות רבות בהן אין למצלמה הרבה מנוח (וגם לי לא) ואני נזקק לכל טיפת אנרגיה אותן יכולות להעניק לי זוג הסוללות.

לגריפ מספר יתרונות, הוא מאפשר לצלם בזווית אנכית בדיוק באותה קלות ונוחות כמו בצילום אופקי וזאת מבלי צורך לשנות אחיזה. בנוסף הוא מאפשר כאמור שימוש בו זמני בזוג סוללות, דבר המכפיל את מספר התמונות אותן ניתן לצלם בין הטענות. בדגמי מצלמות מסוימים הגריפ גם מאפשר להאיץ את קצב הצילום הרציף.
עוד יתרון של הגריפ הוא האפשרות להשתמש בסוללות מסוג AA  (“אצבע”) אותן ניתן למצוא בחנויות רבות (נוח במקרה ואין אפשרות להטעין למשל בטיול ארוך). בנוסף כאשר הגריפ מחובר למצלמה הוא מאזן את משקלה ומפחית את נטייתה קדימה בעת שימוש בעדשות כבדות יותר.
את הביקורת ערכתי בין השאר כהשוואה לגריפ הקודם של חברת קנון עבור דגם ה7D  (המוכר גם כ-BG-E7) אשר נחשב בזמנו לאחד הגריפים הטובים של חברת קנון. לדגם ה-BG-E11 החדש מספר שיפורים, שינויים ויתרונות על פני ה-BG-E7 וריכזתי אותם להלן.

איכות הבנייה
בעוד שה-BG-E7 מספק תחושה פלסטיקית (בדומה גם לגריפ ה-BG-E6 המיועד ל-5D Mark II) הBG-E11 מרגיש טוב ביד ונותן תחושה יציבה. למרות ששני הגריפים עשויים פלסטיק תחושתי הסובייקטיבית היא שהדגם החדש חזק ועמיד יותר. אף שלא בדקתי את עמידות שני הגריפים לנפילות (ולא הייתי ממליץ לעשות זאת) התחושה אותה מקנה הגריפ החדש ביד טובה יותר. גם הכפתורים של ה-BG-E11  מרגישים טוב יותר ובייחוד כפתור הצילום אשר לעומת זה ה-BG-E7 מספק תחושה זהה לזה כפתור הצילום במצלמה עצמה.

Grip1

 

Grip14

 

Grip26

 

Grip27

ארגונומיה – הנדסת אנוש/נוחות
ב-BG-E7 הכפתורים של נעילת החשיפה והמיקוד קרובים מידי ויש להם נטייה להילחץ דווקא כשלא צריך וכך לכפתור ה-On/Off יש נטייה להידלק בטעות כשלא צריכים ולהיכבות ברגעים הכי קריטיים וגם כדי להפעיל אותו צריך אצבעות E.T.. הכפתורים בגדלים שונים דבר שבאמת לא מצאתי לו שום הסבר הגיוני חוץ משעמום של המעצב ועוד פרט קטן – תא הסוללות – את הסוללות מכניסים דרך חלקו האחורי של הגריפ ודלת התא בולטת מעט למטה בעת הפתיחה. כתוצאה מכך יש קושי לפתוח אותה בעת שימוש בראשי חצובה מסוימים. לעומת זאת ב-BG-E11 מכניסים את הסוללות מן הצד בדומה לאופן בו מקובל להכניס סוללות לדגמי העל של קנון וניקון (במצלמות Full Body

ל-BG-E7 צורה מרובעת ובחלקו הקדמי אין מספיק מקום לאצבעות ולכן האחיזה היא בקצות האצבעות – לא נוח ועשוי אף להיות מסוכן אם אינכם עושים שימוש ברצועה באותה העת.
לעומת זאת ה-BG-E11 פחות מרובע והרבה יותר נוח לאחיזה. מיקום הכפתורים מעולה ויש בליטה קטנה בין כפתור נעילת החשיפה לכפתור הפוקוס אשר מונעת לחיצה של השניים בטעות! בנוסף שונה גלגל ה-On/Off המוזר של ה BG-E7 ובמקומו יש מתג הזזה On/Off אשר נבנה בקו אחד עם פני השטח של הגריפ ובכך מונע הדלקה או כיבוי בטעות! גם מיקומו של המתג נוח מאוד. מעבר לכל אלו חלקו הקדמי של ה-BG-E11 רחב יותר ומאפשר אחיזה נוחה יותר.

Grip23

 

Grip19

 

Grip20

 

Grip21

Grip22

 

Grip3

Grip4

Grip9

Grip13

Grip30

Grip29

חלקים “מיותרים”?
כל צלם המשתמש בגריפ יודע כי על מנת להרכיב את הגריפ על המצלמה יש צורך לפרק את מכסה תא הסוללה של המצלמה. ב-BG-E7 קיים חלל מעט מוזר אשר נועד לתת מענה למיקום החלק החשוב הזה אלא שהחלל אינו יעיל במיוחד ולא מחזיק את החלק כראוי וזה נפל/אבד לא פעם (ונמצא אחרי חיפוש ממושך) בזמן הורדת הגריפ.
אני שמח לבשר כי מהנדסי קנון פתרו את הבעיה המציקה הזו ב-BG-E11 ועשו זאת בצורה מושלמת.
ב-BG-E11 קיים חיבור המאפשר לנעול את המכסה בדיוק כמו שנועלים על המצלמה. עם שני הפינים שמאחור ועם הכפתור שמלפנים מה שמחזיק אותו בצורה חזקה ומבטיח הגנה מפני אובדן המכסה (כאשר הוא מחובר).

Grip6

 

Grip7

Grip10

 

תוספות
למעשה ה-BG-E11  מביא עימו תוספת אחת, אבל היא בהחלט חשובה (לי על כל פנים). בדגם ה-BG-E11 התווסף MultiController אשר מוכר לכל משתמשי ה7D- והוא משמעותי מאוד.
הוא הוצב במקום שבוא היה כפתור פתיחת תא הסוללות בדגם ה-BG-E7 הקודם. בנוסף ה-BG-E11 מגיע גם עם נרתיק קטן מניילון (עמיד וחזק) המאפשר נשיאה של המתאם הייעודי לסוללות כשזה אינו בשימוש (מתאם לסוללות ה-AA או מתאם לסוללות ה-LP-E6 כפי שניתן לראות בתמונות).

Grip17

Grip18

Grip24

Grip25

אטימה
לעניין החוזק המבני כבר התייחסנו בסעיף איכות הבנייה אבל לגבי אטימות ראוי להוסיף עוד מילה.
את ה-BG-E7 לקחתי עימי תמיד ואני יכול לומר שהוא שרד איתי הפגנות אלימות, גשמי זלעפות, ברד כבד, כפור אימים, חום נוראי, בוץ, חול, אבק ושלל חיות שמשום מה החליטו לשחק עימו…. עם ה-BG-E11 טרם הזדמן לי לעבור כל זאת אבל מן המעט שכבר הספקתי לעבור איתו עד כה אני משוכנע שהוא יספק את הסחורה גם בתחום זה.

Grip26

לא הכול דבש
חייבים חסרון לא? אני הצלחתי למצוא רק אחד!
הכנסת הסוללות ל-BG-E7 הוותיק נעשתה ללא צורך במתאם ואחת לצד השנייה לא כל הפרעה בין השתיים. ב-BG-E11 הכנסת הסוללות מתבצעת באמצעות מתאם הנכנס אל הגריפ מהצד ועל מנת להחליף את שתי הסוללות ולהכניסן יש להוציא את כל המתאם ולהשתמש בשתי הידיים בכדי להכניס את הסוללות. פעולה זו לוקחת זמן ארוך משמעותית מזה שהיה מקובל ב-BG-E7.

בסופו של יום ההשוואה נועדה לספק נקודת התייחסות לשיפורים ולשינויים אשר הוכנסו בגריפ החדש. ה-BG-E7 הוותיק וה- BG-E11 החדש אינם מוצרים מתחרים, שניהם טובים וממלאים את תפקידם ובכל מקרה אין ביניהם בחירה משום שכל גריפ מיועד למצלמה אחרת.

Grip28

Grip16

הכותב: עדי בראון, בן 17 מהמרכז, מצלם ספורט. לעמוד הפייסבוק של עדי.

Avatarעדי בראון
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

26 תגובות

  1. Avatar

    יוסף מעירייה

    10/07/2012 ב 11:24 PM

    לא מצאתם מישהו יותר רציני מילד בן 17 שימליץ
    אז בואו אני יספר לכם שכל הענין של סוללה לכל מצלמה הינו סחטנות לשמה גם בקנון וגם בניקון ואם לא נעמוד על שתי הרגליים האחוריות אף אחד לא יתיחס….זהו החסרון העיקרי העיקרי למרות מחירו הזעום יחסית והחסרון הגדול של מצלמה. ת פ נ י מ ו…..

    השב

    • Avatar

      אופיר אילוז

      10/07/2012 ב 11:55 PM

      כאחד שמשתמש בגריפ מזה שנים רבות אני לא מסכים אותך. אני רואה בגריפ אביזר משלים חשוב למצלמה שלי (זה אינדיודואלי כמובן,אתה לא חייב להסכים איתי)
      ולגבי ההערה הראשונה שלך, למרות שהיא נכתבה בצורה מזלזלת אני אתייחס אליה: מה זה משנה מהו גיל הכותב? גולשינו האדוקים יודעים היטב שאנו לעולם לא מתפשרים על איכות ומקצועיות התוכן המפורסם אצלנו באתר ורמת הביקורת הנ”ל מוכיחה שעניין גילו של הכתב אינו מהווה סתירה לפרמטרים אילו.

      השב

  2. Avatar

    שקד

    10/07/2012 ב 11:49 PM

    מאיפה הכסף???????????

    השב

  3. Avatar

    n_aviv1

    10/07/2012 ב 11:59 PM

    שמע יוסף אני לא מכיר אותך אישית אבל רק רציתי לומר לך שאתה בנאדם מעצבן! אם הוא היה בן 70 הביקורת הייתה מספיק רצינית בשבילך?
    אל תשפוט בנאדם לפי הגיל שלו, אם אתה מסוגל לעשות ביקורת טובה יותר אתה מוזמן לעשות אותה בעצמך – אם לא,תסתפק בביקורת של “ילד”

    השב

  4. Avatar

    צח

    11/07/2012 ב 12:00 AM

    מבלי להעליב…. ביקורת ארוכה מידי ולא מקצועית ….

    השב

    • Avatar

      אופיר אילוז

      11/07/2012 ב 12:08 AM

      איך לדעתך היינו יכולים לקצר אותה? לוותר על חלק “ארגונומיה” או “איכות בנייה”?
      וברצינות, מי שמחפש ביקורות קצרות יוכל למצוא כאלה בשפע באתרים אחרים (או פשוט לגלול לסיכום).
      כנס למדור הביקורות שלנו ותראה שמדובר אולי באחת הביקורות הקצרות יותר שפרסמנו.
      ולגבי חוסר המקצועיות לטענתך, אשמח אם תפרט בכדי שנוכל לשפר.

      השב

  5. Avatar

    עדי בראון

    11/07/2012 ב 9:53 AM

    יוסף, אתה אדם צר עין ועצוב שככה אתה חושב. אבל זו זכותך.
    שקד, מה זה עניינך?!
    אביב תודה.
    צח, אשמח לשמוע קצת יותר בהרחבה מה הפריע לך ומה ההצעות שלך.

    השב

  6. Avatar

    יובל

    11/07/2012 ב 10:59 AM

    לטעמי ההשוואה הייתה צריכה להיות בין הגריפ של ה5DmkII והmk3 , העובדה שלכותב הכתבה (שאותו אני מאוד מעריך) משתמש ב7D לא אומר שכל הביקורת צריכה להיות השוואה עם הbg-e7 , נראה לי שרוב האנשים שיקנו את המצלמה (וכמובן את הגריפ) משדרגים מסדרת ה 5D – קהל היעד של ה7D וה5D שונה לגמרי – תראה לי בנאדם אחד שמצלם ספורט ב5D או מצלם נוף (קנה את המצלמה כדי לצלם נוף וצילומים על דגש הזוית הרחבה) שמשתמש ב7D..

    נ.ב – אני יותר צעיר מכותב הכתבה . הרבה יותר .

    השב

  7. Avatar

    עדי בראון

    11/07/2012 ב 11:04 AM

    יובל היקר, הגריפ של המארק 2 זהה כמעט לחלוטין לזה של ה7D.
    ההשוואה נעשתה בין השניים האלו מכיוון שזה הגריפ הכי חדש וזה שאחריו בסדר הכרונולוגי.

    השב

  8. Avatar

    אלעד ג'רבי

    11/07/2012 ב 11:19 AM

    ביקורת מעולה , לדעתי יותר מדי תמונות , יכלת להקטין אותם ולתת את אותה תחושה , לשלב תמונות אחד מול השני ולא אחד מתחת לשני ולגרום לכתבה להיות יותר “קצרה”
    כתיבה יפה

    יוסף , לגבי הערה שלך , גיל הוא ממש לא מדד לכתיבה יפה ונכונה ואיכותית , עם הזמן יש יותר ניסיון אך אני יכול להגיד לך שיש המון ילדים נקרא לזה שכותבים הרבה יותר טוב אנשים מבוגרים.

    דוגמא מתחום ההייטק זה בנושא עבודה שרוב הצעירים “חסרי הניסיון” הם אנשים שתופסים אחוז נכבד מאוד מהעבודות של אנשי עם עשרות שנות ניסיון בתחום.

    השב

  9. Avatar

    גיא

    11/07/2012 ב 11:46 AM

    צלמות וצלמים יקרים,
    בעידן היום של תקשורת חופשית ומידע שקיים בכל מקום, כל אחד בוחר מה לקרוא ומה לקחת ממה שקרא. העובדה שמשהו טרח וסיכם את מה שלדעתו הם הדברים המשמעותיים בין שני מוצרים, היא כבר סוג של עזרה באוקיינוס המידע שמציף אותנו.
    אהבתם, יופי. לא אהבתם – חושבים שיש לכם מה להוסיף שלא נכנס לכתבה, אני חושב שיש מקום לשתף. אבל גם ביקורת צריך לדעת להעביר, אם אתם רוצים שיקשיבו לכם. ואם משהו חושב שהוא יכול טוב יותר, בבקשה.
    לאן נעלמה התרבות בארץ של “תודה, בבקשה, סליחה”?

    השב

  10. Avatar

    kopitchinski

    11/07/2012 ב 12:23 PM

    אני לא משתמש משום מה בגריפ. מעולם לא נזקקתי, או לפחות לא חשבתי שנזקקתי. אך אני עדיין מוטרד מגילו של הכותב וברצוני לדעת(שכן אני סבור שהדבר מאד רללוונטי)שני דברים נוספים . האחד, האם הוא באמת בן 17. האם חגג כבר יום הולדת או שעדיין הוא בכלל בן 16 ו11 חודש?? ודבר נוסף האם הוא מפותח לגילו? האם זקנו צימח? ובכלל, אם הוא עוד גר אצל ההורים אז בכלל אין לו זכות דיבור.

    השב

  11. Avatar

    עדי בראון

    11/07/2012 ב 12:29 PM

    kopitchinski
    אני חוגג ב20 לחודש. תביא מתנה!
    מאוד מפותח לגילי,וכן ואני מוכן לגלח אותו ולתת לך למזכרת 🙂
    ואני לא גר אצל ההורים אז יש לי זכות דיבור 😉

    השב

  12. Avatar

    משה

    11/07/2012 ב 12:51 PM

    ליוסף מעירייה :
    אני לא יודע בן כמה אתה רק בטוח שיותר מגיל 17
    ומסתבר שיש ילדים יותר חכמים ממך ראה את
    עדי בראון .
    אני בן 30 סתם לידע .
    לעדי . כתבה יפה וברורה .

    השב

  13. Avatar

    kopitchinski

    11/07/2012 ב 12:56 PM

    תתפלא חמוד שלי. גם אני לא גר אצל ההורים אבל עדיין אצל אמא אין לי זכות דיבור. יפה כתבת !!

    השב

  14. Avatar

    עדי בראון

    11/07/2012 ב 1:28 PM

    kopitchinski אתה מלך. מעריץ אותך 🙂
    ולגבי מה שאמרת לי על ניו יורק. זה יקרה 😉

    השב

  15. Avatar

    עמרי

    11/07/2012 ב 1:29 PM

    ליובל מתגובה 6 – לדעתי אתה דווקא טועה. אני לא חושב שקהל היעד של המארק 3 הוא משתמשי המארק 2. ההבדל הכי משמעותי בין שתי המצלמות האלה הוא השינוי במערכת הפוקוס. כל שאר השיפורים הם נחמדים אבל יחסית זניחים, לא משהו שבשביל רוב האנשים יהיה שווה בשבילו להחליף מצלמה. ומי שהסתדר עד עכשיו עם המארק 2, לא בטוח שירוץ לשדרג אותה במחירים הנוכחיים.
    לדעתי קהל היעד המשמעותי יותר של ה-5d3 הוא דווקא מי שהיה “תקוע” בגוף קרופ כי לקנון פשוט לא היה שום גוף FF נורמלי עד היום (חוץ מה-1Ds.. נו) ולכן ה-7D היתה האופציה הכי טובה שלו. עכשיו סוף סוף הם הוציאו גוף FF נורמלי והנה ההזדמנות לשדרג.

    אני מאמין שרוב האנשים שיעברו ל-5D3 יעשו את זה מה-7D או אולי מה-5D הראשונה, יותר מאשר האנשים שכבר משתמשים ב-5D2.

    השב

  16. Avatar

    SCHARIA

    11/07/2012 ב 2:14 PM

    עדי, סקירה מצויינת על הגריפ.
    ד”א, הקטע עם המכסה של הבטריה שצריך כל הזמן להוריד מחרפן ת’חיים ונושק לטמטום. איך עוד לא עשו את זה עד עכשיו?

    השב

  17. Avatar

    עדי בראון

    11/07/2012 ב 2:25 PM

    אלנתן, לו רק הייתי יודע..

    השב

  18. Avatar

    ולריה

    11/07/2012 ב 3:24 PM

    כולם אומרים שגריפ זה לפוזה אבל בעייני זה נורא נוח לצלם עם גריפ. גם האחיזה יותר נוחה במיוחד בצילום ורטיקאלי. ומי שלא טוב לו……………שידחוף תגריפ למקום אחר….

    השב

  19. Avatar

    יובל

    11/07/2012 ב 7:21 PM

    לעמרי – אתה די צודק.. עכשיו שאני חושב על זה 5D mkIII היא גירסת פולפריים ל7D
    עדי – לא ממש מדוייק , הוא הגריפ המקצועי הכי קרוב ל11 (במספר אחד מה5D :-)) אבל הגריפ הנוכחי הכי קרוב הוא ה1100d ,אחריו של ה60D ושל ה550/600/650 , אם מתייחסים לקהל היעד של הכתבה עדיין יותר מתאים לדעתי לעשות השוואה עם ה60D (ראה למשל את נושא ה”דלת” של הסוללה – טופל עוד בbg-e8..

    לא התייחסתי בכלל לכתבה – טובה מאוד.. לא קצר אבל כן לעניין

    השב

  20. Avatar

    שייקה

    12/07/2012 ב 2:35 AM

    מאכזב, לא נוח, מסורבל, ולוקח הרבה יותר זמן להחליף סוללות בגריפ החדש. חבל. בקודם אם הייתי רוצה למשל להחליף בטריה הייתי פותח ומיד בוחר את הריקה, נניח ימין, ומוציא, בזה חייבים להוציא עד הסוף וגם בכלל כל העיצוב של הגריפ בנושא הבטריות לוקה בחסר גדול לדעתי..זה לא כמו ה1D שזו בטריה אחת שנשלפת במהירות אלא שתיים בתושבת…חבל. הייתי מוותר על הכפתור הג’ויסטיק בגריפ מאחור ובלבד שיעשו לו פתיחה רגילה למכסה הבטריות.

    ולסקירה, סקירה מעולה ומעניינת, רק חבל לדעתי(עם כל הכבוד לזה שהוא חדש יותר) שההשוואה היא אל מול הגריפ של ה7 ולא ה5. למרות שהם אולי דומים אבל זו לא ההשוואה המתבקשת, אלא אל מול המצלמה הקודמת שאותה החדשה מחליפה, משמע ה5DII , וגם עקב הגודל הפיזי של שתי המצלמות (שתי ה5) שהוא שונה מה7.

    השב

  21. Avatar

    ליאור

    12/07/2012 ב 8:42 PM

    הבעיה עם המכסה של הסוללה לא קיימת בניקון d7000.

    השב

  22. Avatar

    גיא וינר

    13/07/2012 ב 10:46 AM

    ליוסף, אני לא אוהב את עדי, הור יודע את זה. אבל לא כי הוא ילד בן 17. אלא כי הוא מציק באופן כללי. אבל מה ששלו שלו והוא כתה אחלה סקירה לגריפ. ההפך, בגלל שהוא צעיר יש לו זמן להשקיע בבדיקה ובסקירה ויש לו רצון עז להוכיח את עצמו. עוד שנה הוא עם נשק שומר עליך ועלי (מחשבה מפחידה לכשעצמה אבל לא ניכנס לזה) אז לשמור על החיים שלך הוא מספיק בוגר אבל לכתוב מה דעתו על גריפ לא? חוץ מזה, הוא מבין בצילום לא קצת. כי הוא קונה המון ציוד וקורא עליי, תמונות שלו לא ראיתי לאחרונה אבל לא באתי לריב איתו, את זה אני שומר למפגש פנים מול פנים חחחח

    השב

  23. Avatar

    ניר גייגר

    15/08/2012 ב 12:47 AM

    מסכים עם כל מילה שגיא וינר כתב,

    עדי הוא קרציה,
    אבל הביקורת מצויינת, ועושה חשק שיעשו כזה גריפ גם ל7די

    השב

  24. Avatar

    עדי בראון

    27/08/2012 ב 10:21 PM

    תודה ניר..
    גם אני אוהב אותך.

    השב

להגיב על גיא וינר לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *