ראשי ביקורות\סקירות Nikon D5100 – סקירה

Nikon D5100 – סקירה

7
0

ביצועים

ישנם שורה ארוכה של אספקטים בהם ניתן למדוד מצלמה רפלקסית מודרנית. אנו בדקנו כמה מן המרכזיים שבהם והתוצאות לפניכם:

מהירות הדלקה – איטית יותר מה-D5000 (וגם מה-NX11 של סמסונג אשר הייתה זמינה לנו בעת הבדיקה) אך עדיין מספקת מהירות סבירה למדי (קצת יותר משנייה עד הדלקה).

צילום רצף – ערכנו מספר בדיקות הנוגעות לצילום רצף עם ה-D5100. ראשית בדקנו כמה תמונות מסוגלת המצלמה לצלם ברצף בטרם תתחיל לגמגם. ערכנו את אותה בדיקה ממש גם ל-D5000 באותם תנאי תאורה, עם אותן ההגדרות, אותה העדשה (במקרה זה 35 מ”מ) ועם אותו כרטיס זיכרון (SanDisk Extreme HD Video – 16 GB – Class 6). התוצאה מעניינת – בעוד ה-D5000 מסוגלת לצלם 5 תמונות ברצף בטרם נוצרה האטה משמעותית, ה-D5100 מסוגלת לצלם לא פחות מ-10 תמונות ברצף – בהחלט שינוי חשוב. המהירות בין תמונה לתמונה גם היא מעט מהירה יותר ב-D5100 עם כ-10 תמונות ב-2.8 שניות (3.5 תמונות לשנייה) לעומת 5 תמונות בכ-1.5 שניות (או 3.3 תמונות לשנייה).

רגישות – לפני שניגש לבחון את נושא רגישות החיישן, כמה מילים על החיישן עצמו. כמו בכל מצלמותיה בשנים האחרונות, עושה ניקון גם ב-D5100 שימוש בחיישן מתוצרת סוני (מעט מצחיק כעת להיזכר כמה תילי תילים של ספקולציות נכתבו על מוצאו של החיישן ב-D7000 עד שהתבררה זהותו בוודאות). ה-D5100 עושה שימוש בחיישן זהה לזה המצוי ב-D7000 ומבחינה זו היא יורשת את איכות התמונה והרגישות הגבוהה של אחותה הגדולה. עד כמה רגיש החיישן? ערכנו בדיקה השוואתית בין ה-D5100 ל-D5000 הוותיקה – התוצאות לפניכם (כל התמונות צולמו במצב P עם עדשת ה-AF-S VR Zoom-Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED ב-70 מ”מ):

ISO 100 – ה-D5000 מול ה-D5100 – לחצו לצפיה בגודל מלא

iso100 low

ל-D5100 רגישות בסיסית נמוכה יותר מאשר ל-D5000 ולפיכך ההבדל לכאורה ברישום.

ISO 200 – ה-D5000 מול ה-D5100 – לחצו לצפיה בגודל מלא

iso200

לא ניכרים הבדלים מהותיים ברגישות נמוכה.

ISO 400 – ה-D5000 מול ה-D5100 – לחצו לצפיה בגודל מלא

iso800

מעט מאד רעש ניתן לראות גם בהגדלה של 100%.

ISO 800 – ה-D5000 מול ה-D5100 – לחצו לצפיה בגודל מלא

iso800

כאן כבר נראים סימנים ראשונים לרעש אך אלו עדיין נמוכים יחסית. גם כאן ההבדלים בין שתי המצלמות קטנים אם בכלל.

ISO 1600 – ה-D5000 מול ה-D5100 – לחצו לצפיה בגודל מלא

iso1600

ב-ISO 1600 ניכרים הרעשים בתמונה באופן בולט יותר וכאן גם ניכר יתרון מסוים לטובת ה-D5100.

ISO 3200 – ה-D5000 מול ה-D5100 – לחצו לצפיה בגודל מלא

iso3200

ב-ISO 3200 הרעשים משתלטים לחלוטין על ה-D5000, לעומתה ה-D5100 מציגה רעש מסוים אך התמונות עשויות עדיין להיות שימושיות אפילו להדפסה (תלוי בתמונה ובגודל) ובוודאי לשימושי רשת.

ISO 6400 – ב-D5100 – לחצו לצפיה בגודל מלא

iso6400

ברגישות הטבעית המקסימאלית של ה-D5100 (או ISO 6400 – רגישות אשר לא קיימת ב-D5000 ללא הגברה) התמונה מלאה רעש ובלתי שימושית למרבית היישומים. ראוי לציין שברזולוציה זו פרט לרעש התגלו בתמונה המלאה גם עיוותי צבע.

אם לסכם את נושא הרגישות – ברמות הבסיסיות אין הבדל מהותי בין ה-D5100 לדור המצלמות הקודם של ניקון. ב-ISO 1600 (ובמידה פחותה ISO 3200) ישנם הבדלים משמעותיים יחסית (בכדי להבין את משמעויותיו של הבדל זה אנו ממליצים לקרוא את המדריך העוסק בחיישן וברגישות התמונה בערוץ מדריכי הצילום של האתר).

הסוללה של ה-D5100 חזקה למדי (הדגם הוא EN-EL14 הדומה לזה המצוי ב-D3100 אך שונה מזו של ה-D5000). באופן רשמי הסוללה אמורה להחזיק 660 תמונות. בפועל מספר התמונות אותן ניתן היה לצלם היה נמוך יותר בעיקר בעת שימוש משמעותי במסך להצגת תמונות (הצגת Live-View או צילום וידאו רוקנו את הסוללה מהר במיוחד). הסיבה לכך ברורה – המסך הגדול ברזולוציה הגבוהה של ה-D5100 צורך יותר חשמל מזה של קודמו. ניתן בהחלט לצמצם את הצריכה באמצעות הפחתת השימוש במסך או באמצעות הורדת בהירות המסך.

D5100 – סוללה (צילום: אופיר אילוז)

IMG 9905

שתי הערות בנוגע לביצועים/יציבות באופן כללי: בשני מקרים לפחות ה-D5100 נתקעה והיינו צריכים לשלוף את הסוללה ולהחזירה בטרם חזרה לפעולה. חיפוש מקיף ברחבי הרשת לא העלה שום אינדיקציה למקרים דומים אצל משתמשים נוספים ומכיוון שמדובר במצלמה אשר מצויה בשוק זמן מה אנו יכולים רק לשער שמדובר בבעיה נקודתית עם מצלמת הבדיקה שלנו. עוד נקודה אליה שמנו לב היא כי מד האור של ה-D5100 שלנו נטה לעיתים לחשיפת חסר בעיקר באור שמש חזק (כשני סטופים נמוך) – הדבר בר תיקון כמובן באמצעות פיצוי חשיפה. גם במקרה זה כמו במקרה הקודם לא מצאנו תיעוד לתופעה ברחבי הרשת ולכן קשה להצביע האם מדובר בבעיה כלשהי במצלמת המבחן שלנו או בבעיה כללית.

עמודים: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

7 תגובות

  1. Avatar

    איל טל

    10/08/2011 ב 8:10 PM

    יש לי d5000, וגם בה יש אפשרות לצילום במרווחי זמן קבועים. לא השתמשתי בפונקציה הזו מעולם, אך היא בהחלט קיימת.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    10/08/2011 ב 8:37 PM

    אכן. אחרי די הרבה נבירה מצאתי את האפשרות גם ב-D5000 (גם לי לא יצא להשתמש בה). נציין זאת במאמר – תודה.

    השב

  3. Avatar

    נתנאל

    11/08/2011 ב 12:13 AM

    ככה אני אוהב ביקורות כאלה שוות הכל!

    השב

  4. Avatar

    יונתן

    11/08/2011 ב 9:47 AM

    כמה הערות:
    ניתן לצלם עד 100 תמונות במצב רציף הן בD5000 והן בD5100 בפורמט JPG. אך יש לבטל את פונקציית התיקון האוטומטי בתפריט המצלמה. פונקציה זו מתקנת אברציות כרומטיות ומתקנת פרספקטיבה בהתאם לדגם העדשה המחוברת אליה. תיקון זה דורש מאמץ מצד מעבד המצלמה ומכאן ההשהייה.
    לגבי מנוע פוקוס, במצלמות קנון אין מנוע פוקוס פנימי, המנוע נמצא בעדשות, והשליטה עליו מתבצעת ע”י מגעי הנחושת

    השב

  5. Avatar

    עידו גנוט

    11/08/2011 ב 11:04 AM

    יונתן – אני לא מקבל את ההערה הראשונה – לא מקובל לבטל את הפונקציה בבדיקות (קרא כל מתודולוגיית בדיקה ברשת) אין בכך גם היגיון – בדיקות אמורות לרוב לדמות מצבי שימוש רגילים ובמצב שימוש רגיל איש לא מבטל את האפשרות הזאת. בכלל אם רוצים עוד מהירות תמיד אפשר לצלם ברזולוציה יותר נמוכה או לא על FINE – אבל שוב זאת לא המטרה של הבדיקה. לגבי מנוע הפוקוס – אצטרך להיוועץ במשתמשי קנון – למיטב ידיעתי לקנון פשוט אין את המגבלה של ניקון בעדשות הכניסה – יכולת להיות שהיא נובעת מסיבות אחרות.

    השב

  6. Avatar

    אני

    25/01/2012 ב 10:16 AM

    מצלמה גרועה לוידאו
    ייצוב ופוקוס בעייתי

    השב

    • Avatar

      עידו גנוט

      25/01/2012 ב 1:20 PM

      ייצוב הוא יותר פונקציה של העדשה אבל בגדול אנחנו די נוטים להסכים כי לא מדובר במצלמה אידאלית לוידאו.

      השב

להגיב על עידו גנוט לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *