ראשי פוטוקינה 2018 פוטוקינה 2018: ראיון עם חברת צייס (ZX1 ועוד)

פוטוקינה 2018: ראיון עם חברת צייס (ZX1 ועוד)

0
0

בתערוכת פוטוקינה 2018 שנסתיימה זה מכבר הייתה נעדרת בולטת אחת – חברת צייס. אלא שהחברה לא נטשה לחלוטין את קלן והחליטה לקיים מסיבת עיתונאים עצמאית בנפרד מהתערוכה הסגורה לעיתונאים ונציגים נבחרים בלבד ואנחנו כמובן הוזמנו להשתתף. במסגרת האירוע הכריזה החברה על שני מוצרים מעניינים ואנו מביאים לך רשמים וראיון מיוחד.

כאשר תיכננו את סדרת הראיונות המקיפה שלנו מפוטוקינה 2018 שוחחנו עם חברת צייס והתפלאנו לשמוע שהחברה לא מתכננת להשתתף השנה בתערוכה (החברה כן הבטיחה לחזור לפוטוקינה 2019 אגב כך שצייס לא הולכת לשום מקום). במקום הביתן הקבוע שלה בפוטוקינה החליטה החברה הגרמנית השנה על מהלך שונה (ואם לומר את האמת מרען ומושקע מאד). ממש בסיום אחד מימי התערוכה עלינו יחד עם עוד קבוצה לא גדולה של עיתונאים ונציגים אחרים מהתעשיה על אוטובוסים שלקחו אותנו לצפון העיר קלן לאזור תעשייה שנראה במבט ראשון כמעט נטוש. שלוש קומות של מדרגות וגשר הובילו אותנו לאולם קבלת פנים מפואר מזכוכית (ראו סרטון בהמשך) ובמיד אחריו מסדרון צר מואר בכחול בלבד (צבע הלוגו של צייס) בו קיבלו את פנינו מה שנראה כמו חלק משמעותי מהחברה (צייס היא חברה ענקית אך חטיבת הצילום לא גדולה במיוחד).

במסיבת העיתונאים הארוכה הציגה חברת צייס את עדשת ה-Batis 40mm f/2 החדשה (מיועדת למצלמות FF של סוני) איתה גם הזדמן לנו “לשחק” מעט אחרי מסיבת העיתונאים (העדשה כוללת מנוע פוקוס בדומה לכל שאר עדשות הליין ומסך נתונים עליון בטכנולוגיית OLED והיא קטנה וקלה יחסית עם משקל של 360 גרם ויחס הגדלה של בערך 1:3 – לא מאקרו אבל גם לא רע ויש לה גם כפתור מגביל פוקוס בין 24-50 ס”מ, 40 ס”מ-אינסוף או טווח מלא – בהחלט נוח לעבודות תקריב). העדשה תגיע לשוק בדצמבר השנה תמורת 1300 דולרים בחו”ל.

עדשת ה-Batis 40mm החדשה

Batis 40mm

גולת הכותרת של הערב לא הייתה העדשה החדשה אלא מצלמה ייחודית בקונספט שטרם נראה בשוק הצילום. שמה של המצלמה ZX1 – והיא מבוססת על התפיסה שפיתחה צייס ועל פיה הצילום בעשור השני של המאה ה-21 לא נגמר בלחיצה על כפתור הצילום אלא נמשך לעריכת התמונה ובשיתוף ברשתות החברתיות ולפיכך המצלמה צריכה להיות מסוגלת לעשות את כל הפעולות הללו (מה שצייס מכנה השילוש – shoot/edit/share). לצורך כך פיתחה החברה מצלמה דיגיטלית (לא בשיתוף סוני, אלא מצלמה מפיתוח עצמי לגמרי כולל פיתוח החיישן אגב).

אף שהמפרט של המצלמה בהחלט מסקרן (נגיע אליו מייד) אנו מוצאים שהחלט המעניין ביותר במצלמה הוא שיתוף הפעולה עם חברת אדובי. לראשונה אי פעם מוכרזת מצלמה כשתוכנת לייטרום CC (בגרסת המובייל) משולבת בתוכה ומאפשרת לבצע עריכות תמונה ברמה גבוהה יחסית ועם ממשק מגע על המצלמה. לא פחות מעניין – ניתן לבצע עריכה ראשונית על המצלמה ובאמצעות טכנולוגיית הענן של אדובי להמשיך את העריכה על המחשב לאחר שתגיעו הביתה/למשרד. אנו מאד אוהבים את הקונספט הזה (למרות שצריך לנסות אותו כמובן בפועל) ולמרות שהוא מחייב מסכים גדולים יותר מאלו הקיימים כיום במרבית המצלמות (ל-ZX1 יש מסך 4.3 אינצ’ ברזולוציה גבוהה) אנו בהחלט נשמח לראות אותו בעתיד גם בעוד מצלמות.

חלקה האחורי של ה-XZ1 – מסך מגע גדול

Zeiss zx1 back

החלק האחרון של השילוש של צייס נוגע לשיתוף. בשלב זה הציגה החברה מגוון אפשרויות דל למדי (דרופבוקס/מייל) אבל בחברה הבטיחו לנו גם שילוב פייסבוק ושירותים נוספים עד להגעת המוצר לשוק בשנה הבאה (שילוב כלשהו של אנדרואיד כבסיס למערכת ההפעלה ייקל מן הסתם על שילוב שירותי שיתוף אבל עשוי להכביד על המכשיר מבחינת צריכת סוללה וכוח עיבוד נדרש).

ZX1 – עדשת 35 מ”מ קבועה

ZX1 side

הנתונים המלאים אודות ה-ZX1 טרם פורסמו (המצלמה תגיע כאמור לשוק רק בראשית 2019) אבל יש כבר לא מעט מידע שנחשף:

  • חיישן FF בן 37.4 מגה פיקסל (מפיתוח צייס עצמה).
  • רגישות – 80-51,200 ISO.
  • תריס: 30-1/8000 עם פעולה שקטה.
  • עדשת 35 מ”מ צמצם f/2 (עם ציפוי T*).
  • מרחק פוקוס מיניאמלי 30 ס”מ.
  • עיצוב כפתורים מינימאליסטי במיוחד – חוגת רגישות וחוגת מהירות תריס וכמובן כפתור צילום – כל שאר הפעולות מתבצעות באמצעות מסך המגע (4.3 אינצ’ – לא מפרקי או בר הטיה, בניגוד למקובל כיום).
  • עינית דיגיטלית צידית גדולה – 0.7 אינצ’ ברזולוציה גבוהה במיוחד – 1080p (בטכנולוגיית OLED).
  • למצלמה אין חריצים לכרטיסי זיכרון כלל – במקום זאת היא כוללת זיכרון פנימי מובנה בן 512 ג’יגה בייט (כיוון התפתחות מעניין ועוד משהו שלא ראינו עד כה בתעשיה).
  • מהירות צילום רצף – 3 תמונות בשנייה (נמוך באופן יחסי – לא מצלמה שנועדה לצילום ספורט ואפילו לא תנועה מהירה).
  • וידאו – 4K עד 30 פריימים לשנייה – מוגבל לסרטונים בני 15 דקות (ב-1080p תוכלו להגיע עד 60 פריימים לשנייה – צייס לא רואה ב-ZX1 מצלמה המיועדת לצילום וידאו אלא כתחום משני בלבד).
  • חיבור USB-C הן להטענת הסוללה (למצלמה סוללה ברת החלפה חזקה במיוחד – 3190 מיליאמפר) והן להעברת תמונות מהמצלמה למחשב במהירות.
  • חיבורי HDMI/אוזניות ומיקרופון.
  • WIFI/BT מובנים (מפתיע שבצייס בחרו שלא לשלב במצלמה גם תמיכה ב-SIM דור 4 והיא נסמכת על קישוריות למכשיר נייד או רשת WIFI).
  • משקל 800 גרם כולל סוללה.
  • תמיכה בלייטרום CC בגרסה הניידת ואפשרויות שיתוף (שצפויות להתפתח בהמשך – לנו הוצג שיתוף לדרופבוקס ודרך המייל בלבד).
  • מחיר – טרם פורסם, זמינות בחלק הראשון של שנת 2019.

צייס לקחה הימור משמעותי עם המצלמה. קשה לדעת האם מדובר בסנונית ראשונה אשר תבשר על שינוי יסודי בעולם הצילום או מצלמת נישה שתישאר בגדר סוג של גימיק ייחודי. אנו בכל מקרה מקווים לבדוק אותה בעצמנו בשנה הבאה.

האירוע של חברת צייס וראיון עם נציגת החברה

בימים הקרובים אנו נמשיך לפרסם כאן קרוב ל-20 סרטונים וראיונות מן התערוכה עם מיטב החברות, המוצרים והמציגים ואתם מוזמנים להמשיך לעקוב אחרינו כאן במגה פיקסל, בעמוד הפייסבוק שלנו ודרך ערוץ היוטיוב של אתר הבת LenaVid.com.

תודה מיוחדת לצלם ודים סוחרבסקי שהתלווה אלינו לתערוכת פוטוקינה והיה אחראי על צילום הסרטונים והתמונות בתערוכה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב פוטוקינה 2018

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *