ראשי פוטוקינה 2018 פוטוקינה 2018: ראיון עם מנכ”ל סיגמא

פוטוקינה 2018: ראיון עם מנכ”ל סיגמא

0
0

הראיון המרכזי שלנו בתערוכת פוטוקינה 2018 היה עם מנכ”ל חברת סיגמא, מר Kazuto Yamaki עימו שוחחנו על מגוון נושאים, החל משיתוף הפעולה החדש של החברה עם פנסוניק ולייקה ליצירת מערכת חסרת מראה המבוססת על תושבת ה-L, על שורת העדשות החדשה שהחברה השיקה לקראת התערוכה, על ליין העדשות הקיים של החברה ועל טכנולוגיות צילום בכלל ועל השינויים שעוברים על שוק הצילום בתקופה האחרונה.

מר.  Kazuto Yamaki הוא אחת הדמויות הבכירות המוכרות (והסימפטיות) ביותר בתעשיית הצילום כיום. הוא נכנס לנעליו של אביו המנוח שהקים את חברת סיגמא והצעיד את החברה קדימה באופן משמעותי בשנים האחרונות. בשונה מבכירים רבים אחרים בחברות צילום אחרות  Kazuto Yamaki פתוח, גלוי, בעל ידע טכני נרחב ביותר ותמיד שמח להקדיש מזמנו גם לשאלות מורכבות (ולא פחות חשוב כשמדובר במנהל בכיר יפני – בעל אנגלית טובה למדי).

העדשות החדשות של חברת סיגמא שהושקו בתערוכה (אנו אוחזים בעדשת ה-60-600 מ”מ)

P1577745

עבורנו מדובר בראיון שני עם מר Kazuto Yamaki (את הראיון הקודם תוכלו לשמוע כאן מתערוכת פוטוקינה 2016) והוא נאות להקדיש לנו גם הפעם לא מעט מזמנו וענה על כל השאלות שהצגנו בפניו. הראיון עצמו ארוך למדי ולכן יצרנו תקציר כתוב של חלק מהנקודות המרכזיות (אם כי כמובן מומלץ למי שמתעניין לשמוע את הראיון עצמו):

  • סיגמא עבדה על מצלמה חסרת מראה (FF) משלה במשך מספר שנים אבל סביב 2015-2016 פנתה אליה פנסוניק בהצעה לשיתוף פעולה ואחרי מחשבה ובחינה של הנושא החליטו בסיגמא להפסיק את הפרויקט העצמי ולהצטרף לשיתוף פעולה עם פנסוניק (ועם לייקה שהצטרפה גם היא בשלב כלשהו) ולאמץ את תושבת ה-L (שקיימת במצלמות ה-SL של לייקה כבסיס לעדשות של הקבוצה החדשה).
  • סיגמא תשיק גם עדשות בתושבת L אבל היא כבר עובדת על מצלמה חדשה עם חיישן Foveon משלה (FF) שתגיע לשוק במהלך 2019.
  • סיגמא, פנסוניק ולייקה לא מחליפות מידע על העדשות העתידיות (והמצלמות) שהן ישיקו אחת עם השנייה אבל הן כן פועלות יחד בכדי לדאוג שהמצלמות והעדשות של החברות השונות יעבדו היטב זו עם זו וכדי לשפר ולשדרג אספקטים טכניים משותפים לתושבת ה-L.
  • בשלב זה הקבוצה (המכונה L-Mount Alliance – לא ברור עדיין אם תזכה לשם קליט יותר) בה חברות סיגמא, לייקה ופנסוניק כוללת רק את שלושת החברות הללו אבל מנכ”ל סיגמא איננו פוסל אפשרות עתידית בה עוד חברות יצטרפו לקבוצה (אם יהיה להן מה להציע), ובכל מקרה לא מדובר בתושבת בסטנדרט פתוח (כמו המיקרו 4/3 או במידה מסוימת הסוני E).
  • עדשת ה-60-600 מ”מ החדשה שהוצגה בתערוכה היא הגרסה החדשה של עדשת ה-50-500 מ”מ הוותיקה. הדגם החדש איכותי יותר בכל רמה ושייך לליין הספורט של החברה. הוא כולל לא פחות מ-25 אלמנטים אופטיים וסיגמא עשתה ככל שביכולתה לצמצם את משקל העדשה (שעדיין איננו קל במיוחד – 2.7 ק”ג – ממש כמו דגם הספורט של ה-150-600 מ”מ). בכדי להוריד במשקל עשתה סיגמא שימוש בחומר בשם CFRP (או Carbon fiber reinforced polymer) אשר הינו יקר אבל מאפשר חוזק מבני במשקל נמוך יחסית.  Kazuto Yamaki מודה שמי שמעוניין באיכות האופטית הטובה ביותר יעדיף את ה-150-600 מ”מ (בגרסת הספורט) אבל מי שרוצה גמישות רבה יותר בטווח הזום יבחר ב-60-600 מ”מ.
  • שאלנו את מנכ”ל סיגמא לגבי עדשות tilt-shift למצלמות חסרות מראה. הוא אמר שהוא קיבל בקשות ממשתמשי סיגמא בנושא אבל מדובר בנישה קטנה ומשאבי הפיתוח של החברה מוגבלים ולכן אם לא תגיע דרישה משמעותית כנראה שלא נראה עדשות כאלו מבית סיגמא בעתיד הקרוב.
  • אחת השאלות שחזרה שוב ושוב בקרב גולשים נוגעת למשקל העדשות בדגש על משקל וגודל העדשות החדשות עבור מצלמות סוני (FF). בסיגמא בהחלט מודעים לעניין ואחת החדשות המעניינות ביותר שעלו מן הראיון הייתה שסיגמא תשיק בשנה הבאה ליין עדשות המיועד למצלמות חסרות מראה (אנו מניחים שהכוונה למצלמות FF) ולמרות שמנכ”ל סיגמא לא ציין זאת במפורש אנחנו מרשים לעצמנו להניח שהכוונה שלו היא כי עדשות אלו יתאימו גם לסוני וגם למצלמות בתושבת L (כאמור הוא עצמו לא פירט בדיוק למה הכוונה בראיון אבל זאת היא הנחה סבירה).
  • עוד הוסיף מנכ”ל סיגמא כי לא כדאי לצפות לצמצום דרסטי בגודל ובמשקל גם בעדשות המתוכננות מראש למצלמות חסרות מראה ולראיה הוא הביא את עדשת ה-35 מ”מ של סוני (FF) לעומת הדגם של סיגמא עם המתאם המובנה ולטענתו ההבדלים לא עצומים (לדעתנו אגב יש עדשות בהן ההבדלים האלו יהיו מעט יותר משמעותיים אבל נחכה ונראה בשנה הבאה).
  • כמו בראיון הקודם גם כאן שאלנו את מנכ”ל סיגמא לגבי טכנולוגיית ה-Phase Fresnel (בה עושה ניקון שימוש לאחרונה גם בעדשת ה-300 מ”מ PF וגם בדגם ה-500 מ”מ PF החדש). הוא סיפר לנו שהטכנולוגיה אכן מעניינת את סיגמא אבל אין בשלב זה תוכנית ברורה לפיתוח עדשות המבוסות עליה (מהראיון הקודם הבנו שמדובר בטכנולוגיה יקרה ומורכבת למדי).
  • סיגמא תמשיך לבחון את תושבת ה-Z החדשה של ניקון וה-RF החדשה של קנון בכדי לראות האם כדאי לה להשיק עבורן עדשות או שהיא תסתמך על המתאמים של החברות עצמן לעדשות DSLR (אגב מאז הראיון סיגמא הודיעה כי מבדיקה שערכה על מצלמות ניקון המתאם של החברה מאפשר עבודה ללא בעיה עם עדשות סיגמא – אנחנו טרם בדקנו זאת.
  • לדעת  Kazuto Yamaki אנחנו נמצאים בפתחו של עידן חדש בתעשיית הצילום. הוא מאמין כי בכל 2 או 3 עשורים ישנו שינוי משמעותי בתעשיה. אם לפני שני עשורים לערך ראינו את המהפכה הדיגיטלית ושני עשורים לערך לפני כן את המעבר לפוקוס אוטומטי (וזמן דומה לפני כן את המעבר ממצלמות ריינגפיינדר ל-DSLR) אז כיום אנחנו נמצאים לדבריו בפתחה של מהפכת חסרות המראה (הכוונה אם אנו מבינים אותו נכון היא למעבר של השוק כולו או רובו למצלמות חסרות מראה בשנים הקרובות).
  • באותו עניין סיפק לנו  Kazuto Yamaki גם תחזית – בתוך כשלוש שנים יימכרו בעולם יותר מצלמות חסרות מראה ממצלמות רפלקס (לא עניין של מה בכך – שוב המצלמות חסרות המראה היה תקוע במשך תקופה ארוכה והחל לצמוח שוב רק בשנה שעברה – מצד שני ההשקה של המצלמות החדשות של קנון, ניקון ובקרוב גם פנסוניק) עשוי להאיץ את התהליך.

הראיון המלא שקיימנו עם מנכ”ל סיגמא – מר  Kazuto Yamaki בפוטוקינה 2018

בימים הקרובים אנו נמשיך לפרסם כאן קרוב ל-20 סרטונים וראיונות מן התערוכה עם מיטב החברות, המוצרים והמציגים ואתם מוזמנים להמשיך לעקוב אחרינו כאן במגה פיקסל, בעמוד הפייסבוק שלנו ודרך ערוץ היוטיוב של אתר הבת LenaVid.com.

תודה מיוחדת לצלם ודים סוחרבסקי שהתלווה אלינו לתערוכת פוטוקינה והיה אחראי על צילום הסרטונים והתמונות בתערוכה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב פוטוקינה 2018

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *