הצילום

5
0

הצילום הוא אחד הדברים הנפלאים ביותר שסיפקה הטכנולוגיה המודרנית לביטוי נפש האדם, אך לא רק…

הצילום מספק לנו את היכולת להוציא לפועל את היצר האומנותי המתפרץ או החבוי, הטבוע בחלק גדול של האנושות, ללא צורך בהשקעה של שנים ארוכות ומתסכלות של לימוד, כמו הציור או הפיסול, ולהגיע לבסוף למסקנה שאין לנו את הכישורים הטכניים הדרושים לצייר או לפסל לבטא את היצר האומנותי והדחף לתעד את סביבתנו ומעשי ידינו, המבדיל בינינו לחיית השדה.

הצילום הוא מיידי אך ניחן בחיים ארוכים, הוא מספק משוב טכני מיידי לביצוע בפועל אך הוא גם מראת הנפש, הוא יצירתי ומתבטא בצורה שונה אצל כל אחד בהתאם לאופיו ולמקום שממנו הוא בא, ומשקף את דמותו ההיולית, את רגשותיו, תסכוליו, כעסיו, שמחותיו או את אהבתו לסובב אותו.

הצילום מאפשר לנו להתחבר לחומר שממנו אנחנו עשויים, האדמה וכל מה שנגזר ממנה, הטבע, הנוף, החיה והאדם עצמו.

הצילום מאפשר לנו להשאיר אחרינו עדות לקיומינו, כמו יצר ההישרדות הגורם לנו ליצור את הדור הבא אחרינו על מנת שישא את שמנו והגזע ימשיך להתקיים, צילומינו יישארו אחרינו ויטביעו חותם על המשך המין האנושי קצר הימים ביחס להיסטוריה.

לצילום השפעה רבת עוצמה על המתבונן, דעותיו ורגשותיו, אך גם על התקדמות הטכנולוגיה, המדע והרפואה שבלעדיו קשה לנו לתאר את החיים המודרניים, הצילום שותף לכל תחום בחיים המודרניים ואין בלתו.

Avatarד"ר אריה שרון
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב זווית אישית

5 תגובות

  1. Avatar

    אבי

    30/08/2010 ב 9:38 AM

    מה חדש בכתבה?

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    30/08/2010 ב 12:08 PM

    זאת איננה חדשה אלא טור אישי. המטרה כאן לא לחדש אלא להציג את תפיסתו של הכותב. טורים אחרים מתארים חוויות אישיות, נקודות מבט שונות הנוגעות לצילום ונושאים אחרים.

    השב

  3. Avatar

    אבי

    30/08/2010 ב 12:55 PM

    “תפיסתו של הכותב” נדושה.

    השב

  4. Avatar

    תפיסת עולמי הצילומית

    30/08/2010 ב 3:45 PM

    אבי היקר, הייתי מבקש שתפרסם את תפיסת עולמך הצילומית / אומנותית ואנחנו נבקר אותה, בא נראה עד כמה תפיסתך אינה נדושה, מיוחדת ויוצאת דופן, או שאתה יודע רק לבקר אחרים ?

    אריה
    צלם עם תפיסת עולם נדושה.

    השב

  5. Avatar

    חיים הוייזמן

    04/09/2010 ב 3:19 PM

    אני סבור שיש מידת צדק בדבריו של אבי ואין צורך להתקיף אותו כדי שיציג את תפיסתו. הדברים שנכתבו בכתבה אינם ממש חדשים וכתובים במבוא במילים כאלה או אחרות של כל ספר צילום כמעט, החל מיעקב בורשטיין, מדריך שטח לצילום, מצלמה 35 מ”מ של מייקל לנגפורד, המדריך המלא לצילום של מייקל לנגפורד, המדריך של ג’ון הג’קו,
    ושלא נדבר על ספרות זרה. בעיקר בצילום ואמנות יש לקבל ביקורת
    בעין יפה ובתגובה עניינית.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *