זווית אישית טור אישי ואני ראיתי ברוש ע״י דוד עידן פורסם ב 16/10/2012 24 0 המסע וההכרות עם עצי הברושים, הייתה לכאורה אקראית. חלפתי על פניהם מדי יום ביומו בואכה צריפין, בעת שהסעתי חייל אל בסיסו. המסע הוויזואלי בזמן יכול לעיתים לעורר הרבה יותר מסקרנות. כוח מהפנט ורב עוצמה היה בקבוצת הברושים הבודדים שניצבו בראש הגבעה,כצופים פסיביים אל הנוף. כך מצאתי את עצמי מנסה לפענח באמצעות המצלמה טריטוריה חדשה חסרת שלטי אזהרה וגבולות מסומנים ומוגדרים, ראיתי את עצמי עכשיו יותר כמשיג גבול. התעוררה בי סקרנות חזקה מכל, להתקרב פיזית ונפשית אל הנוף והסביבה שהיו מנוכרים וזרים לי. גיששתי את דרכי כחוקר מתחיל המחפש אחר סימנים, עקבות ורמזים, לעבר עצי הברושים, אל מבנה הבית הישן והמתפורר, שעמד לצידם. הם היו קשורים זה לזה, כל אחד מהם מגן בגופו ונותן מחסה. יחד עם זאת סימני הזמן היו בולטים וניכרים בצידו החיצוני של הבית ואילו החללים הפנימיים הסתירו פצע, כאב וזיכרונות של אלה שניהלו פה אורח חיים צנוע ופשוט, אבל עכשיו רק אור חיוור ולבן עמד וחדר לתוכם. מפתה להתקרב אל עץ הברוש, אך שמתקרבים הוא דוקרני, מחוספס ולא נעים למגע. בסגירותו יש משהו מסתורי. כמו אורח זר לעיתים בלתי קרוא, שבתי וחזרתי אליו בתקופות שונות בחייו,בזמנים של אור רך, לפעמים קשה, לעיתים גם צל שחור ואטום עמד בנינו. ענני מחשבות נעו בתוכי, מעוררים סימני שאלה וספקות, האם אצליח להתקרב ולגעת? האם ביכולתי להעביר תחושות ורגשות באמצעות עדשת המצלמה? אילו פערים עלולים להיווצר ביו דמיון למציאות. מה הוא קנה המידה הנכון להשתמש בו כדי להציג רעיון וקונספט. בתחילת הדרך בחרתי להשתמש בעדשות רחבות זווית כדי לקבל פרספקטיבה של זמן ומקום. עדשות המאקרו לעומת זאת סייעו לי להתקרב בצורה אינטימית אל הברוש, עד לקבלת טקסטורה ומרקם. בכל תקופות הזמן וחילופי העונות, ניצבו הברושים זקופים, פולחים את השמיים, ועם זאת נקודת העל שלהם חושפת את ערוות האדמה. כך מצאתי לפתע את הברושים בחורף, עומדים ומתכסים במעיל דק של ענפים. אחרי הכול גילתי, כי הברוש נותר בודד וערירי, בנוף ההולך ופושט צורה. אותה התקרבות אינטימית אל הברושים, אפשרה לי, לחבר את הצילום הוויזואלי גם לשפת השירה שלי: "ברושים שהזמן שולט בהם. פונים לכל עבר וזווית. נעים בנוף כמו אנשים, נסתרים וגלויים. עומדים בשנות אור. בקשר הדוק וכפוף לאדמה. מראש הצמרת רואים את ערוות הארץ הזאת. ברושים מסמנים לנו את גבולות הנוף, וקמטים את גבולות גופנו." המגע הישיר והבלתי אמצעי אל הברושים, חידד וגם הבהיר לי כי הולך ומתרופף הקשר בין הברושים, לאדמה ולאדם. בניגוד לעבר, שם היוו סמל לעוצמה, לרוח איתנה וזקופה. הבחירה שלי להדפיס את התצלומים על בד קנבס, נעשתה מתוך זיכרון ילדות אישי וקולקטיבי לציירי הברושים (הירשברג, קובנר ואחרים) שידעו, להעניק במגע יד קל את אותה תחושה ציורית רכה כמעט מלטפת ויחד עם זאת מדגישה את קווי מתאר גופו הכהה של הברוש. עמדתי עכשיו קרוב, מתבונן בעצי הברושים, חש ברוח שנעה בצמרות. שמש אוקטובר נשארה תלויה גבוה ברקיע, עמוס העננים. לרגע הצטיירו כל אלה בעיניי כגלויה יפה. כזו שתישאר תמיד בתיבת גופי. הכותב: חבר בעמותת אומני הצילום בראשון לציון, בעל תואר אמן צילום ישראלי E.IPAS, בעל תואר אמן צילום בינלאומי A.FIAP, מחבר ספר השירים "קיפודים בעיניך". מלמד צילום וכתיבה יצירתית [בהתנדבות] בבית ספר יסודי בבת-ים. כותב ומצלם עבור ירחוני משטרה שונים, מדריך ומלמד קציני ואנשי משטרה מאפריקה את מקצעות הזיהוי הפלילי, שרת כקצין זיהוי פלילי במשטרת מחוז תל אביב [כיום רפ"ק בדימוס]. בראשית חודש נובמבר 2012 תוצג תערוכת צילומיו "יצאתי לאנגולה, תכף אשוב". דוד עידן אתם יכולים לתמוך באתר מגה פיקסל על ידי רכישה מהשותפים שלנו משווקים: Amazon, B&H, Adorama and E-bay. למה שתסמכו עלינו?
Luminar Neo – מסכות מבוססות בינה מלאכותית משנות את כללי המשחק בעריכת תמונה לאחרונה שחררה חברת Skylum האוקראינית עדכון לגרסת תוכנת עריכת התמונה מבוססת הבינה המלאכותית שלה …
מה קרה לשוק הצילום 2020-2021: השפעות המגיפה כמו בכל שנה, אנו עוקבים אחר נתוני שוק הצילום (מסורת שהתחלנו ב-MegaPixel עוד בשנת …
EOS R10 ו-EOS R7: קנון משיקה ליין מצלמות APS-C חסרות מראה בתושבת R חברת קנון השיקה מוקדם יותר היום זוג מצלמות בתושבת R חסרות מראה – EOS …
סוני משיקה את עדשת ה-FE 24-70 F2.8 GM II מוקדם יותר היום השיקה חברת סוני עדשת זום מסדרת ה-GM המתקדמת שלה – ה-FE …