ראשי זווית אישית מיומנו של צלם חתונות

מיומנו של צלם חתונות

4
0

כאשר קראתי את הטור “מיומנו של מוכר בחנות צילום” נהניתי אך גם מצאתי את עצמי מקנא באותו מוכר שיכול לפרוק קצת מהתסכול איתו נאלצים להתמודד לעיתים בעלי עסקים בעת טיפול בלקוחות. לכן כאשר קיבלתי את ההזדמנות לשתף את החוויות שלי כצלם חתונות שמחתי מאוד.

אל תבינו אותי לא נכון, אני אוהב את העבודה שלי, אני כל הזמן סביב אנשים שמחים, ואפשר לומר ש-90% מהזוגות שלי הם ממש אחלה אנשים שמאוד כיף לתעד אותם ביום המיוחד שלהם. אבל… והנה האבל, יש את ה-10% שיכולים להיות “קצת בעייתיים” או מוזרים – הסיפור הבא הוא על אחד המקרים הללו.

צילמתי חתונה של זוג רגיל מאזור הצפון, קצת ביישנים אבל לא נתנו סימנים שהם יכולים לעשות בעיות כל שהן בעתיד, צילמנו אותם לאורך כל יום החתונה והכול היה מצוין. לאחר מכן סיימתי לעבוד על התמונות שלהם ב-LIGHTROOM ו-PHOTOSHOP ומסרתי להם אותן.

כעבור מספר שבועות שמתי לב שאני לא שומע מהם אף מילה, בעוד שבדרך כלל הזוג יוצר איתי קשר להמשך העבודה שאני צריך לעשות עבורם הכוללת אלבום מעוצב וסרט חתונה. ניסיתי ליצור איתם קשר מספר פעמים ללא הצלחה עד שלבסוף החתן ענה לטלפון וכבר בטון הדיבור שלו הבנתי שיש להם בעיה כל שהיא עם העבודה שעשינו עבורם. שאלתי אותו האם הכול בסדר ולאן הם נעלמו כל כך הרבה זמן?

מה קרה בחתונה (צילום אילוסטרציה)

wedding rings

החתן התחיל לספר לי שהם מאוכזבים מהצילומים שצילמתי ולשכור את שירותי הייתה טעות אחת גדולה. כצלם חתונות שעוסק בתחום כבר קרוב ל-12 שנה מעולם לא קיבלתי ביקורת כזאת מלקוח והייתי מאוד מופתע שזה מה שאני שומע באותו הרגע.

שלא תבינו לא נכון היו מקרים שלקוחות שלי התלוננו בפני על כל מיני דברים קטנים – לא צילמתי מספיק את האחות הרווקה שצריכה תמונה יפה לפרופיל שלה בפייסבוק וכו’, אבל מעולם לא היה לי לקוח  שהתבטא כמו הלקוח הזה..

כאשר שאלתי את החתן מה לא עשיתי בסדר? הוא ציין בפשטות שאין אפילו תמונה אחת שלהם שיצא טוב. שאלתי אותו, אתה יכול להרחיב קצת, כי בזמן שאנחנו מדברים פתחתי את תיקיית התמונות ואני מדפדף בין התמונות ולא מוצא שום בעיה עם האופן שבו צילמתי.

והוא ענה שהוא “לא חייב לתת לי הסברים. למה?  פשוט ככה”. אז הבנתי שיש כאן מקרה של לקוח קצת מופנם, והמשכתי לדרבן אותו להיות כנה ולומר לי מה עשיתי לא בסדר על מנת שאוכל לקחת את הביקורת לתשומת לבי ולהימנע ממצב דומה בעתיד. לאחר מספר דקות החתן נרגע קצת והסכים להיות יותר פתוח.

ואז הוא אומר  לי שהוא לא מבין איך כצלם מקצועי לא דאגתי להימנע מלראות בתמונות שלו את  זה שהסנטר שלו כל כך גדול ? והוא  המשיך “אני מודע לזה שיש לי סנטר גדול מאוד, אבל אתה הייתה צריך לעשות הכל כדי שלו יראו אותי כך בתמונות”.

אני באותו הרגע הייתי צריך לספור עד 10 ולהירגע ובאמת לא הבנתי למה הוא מתכוון. שאלתי אותו היכן הוא רואה תמונות כאלו? והוא ציין שבכל התמונות מרחבת הריקודים רואים את הסנטר הענקי שלו ואני כצלם מקצועי הייתי צריך לראות את זה ולמצוא את הזוויות המתאימות כך שהסנטר שלו לא יראה כל כך גדול.

צילום חתונות – לקוחות לא פשוטים (צילום אילוסטרציה)

wedding2

עכשיו, מכיוון שאני לא יכול לפרסם כאן את התמונות שלו, אז הרשו לי לצייר לכם תמונה: מתוך כ-200 תמונות  של החתן מרחבת הריקודים (פלוס מינוס) כאשר הוא רוקד וקופץ יש כ-30 תמונות בהן רואים שיש לו סנטר גדול. אלא שזה הסנטר שלו – כך הוא נולד, זה לא שהמצלמה עיוותה את הפנים שלו וגרמה לו להראות כך. וזה גם מה שציינתי בפניו, ואני באופן אישי לא חושב שזה נראה רע בתמונות ושהוא לוקח את זה קצת קשה מדי. בנוסף הוספתי שהעניין בולט בעיקר ברחבת הריקודים כאשר הוא זז כל הזמן, ולכן גם אם הייתי חושב שיש בעיה עם הסנטר שלו, במצב שהוא רוקד וזז לא ניתן לשלוט בזווית הצילום באופן מושלם.

הוספתי לשאול אותו אז מדוע הוא טוען שאין הם מרוצים מן השירות והעבודה שלי כאשר מדובר רק בעניין אחד? והוא טען שלא מדובר רק המקרה הזה, והם אינם מרוצים מכל התמונות. ניסיתי לברר פעם נוספת מה בדיוק לא בסדר בשאר הצילומים, אבל כל מה ששמעתי ממנו היה: “אני לא יודע מה לא בסדר פשוט ככה ואני לא צריך להסביר לך את עצמי”. מאותו הרגע חשתי כי נפלתי על אוזניים ערלות והוא המשיך באותו טון דיבור. אני לצערי פשוט עברתי לזוג הבא מבלי לפתור את הסוגיה.

העניין עם צילום חתונות הוא שאתה מבלה עם הזוג ביום החתונה קרוב ל-12 שעות ולפעמים יותר. בזמן הזה הם מצפים שנהיה עבורם לא רק הצלם אלא גם: חבר, נחמד, חיובי, זורם, יצירתי, מקצועי, קוסם, פסיכולוג, מנהל אירועים ומה לא? והם מצידם לא צרכים לעשות שום דבר, כי זה היום המיוחד שלהם וכולנו שם כדי לשרת אותם.

אודות הכותב: “צלם החתונות” הוא צלם אירועים וותיק אשר בחר להישאר בעילום שם מסיבות מובנות.

Avatarצלם החתונות
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב זווית אישית

4 תגובות

  1. Avatar

    מוחמד עמאר

    21/11/2011 ב 5:32 PM

    יא אללה אלה המשוגעים האלה תאמין לי לא מגיע להם צלם טוב כמוך יא עיוני

    השב

  2. Avatar

    צלם חתונות

    21/11/2011 ב 5:40 PM

    מקרה קל. אפשר היה לרכז בכתבה מקרים מוזרים\חמורים הרבה יותר מנסיון של מספר צלמים ולא רק אחד.. 🙂

    השב

  3. Avatar

    עידו גנוט

    21/11/2011 ב 5:51 PM

    אין ספק שיש מקרים מורכבים יותר. זה טור אחד של צלם אחד על מקרה אחד. מי שרוצה מוזמן להוסיף בתגובות מקרים שקרו לו או שהוא מכיר (אפשר כמובן בעילום שם).

    השב

  4. Avatar

    הני

    22/11/2011 ב 6:44 PM

    אני חושב שזה נחמד
    כל פעם סיפור אחר ..יהיה מענין

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *