ראשי זווית אישית מיומנו של מוכר בחנות צילום – חלק א'

מיומנו של מוכר בחנות צילום – חלק א'

15
0

כשהוצע לי על ידי MegaPixel לשתף את קהל הגולשים של האתר בחוויותיי כמוכר בחנות צילום, החלטתי לקפוץ על המציאה. סוף סוף אני יכול לשתף מספר רב של אנשים היודעים דבר או שניים על צילום, בחוויות אותן עברתי (ואני ממשיך לעבור מדי יום) עם לקוחות מסוגים שונים: מצלמים חובבים ועד מקצוענים וגם כאלה שעבורם המצלמה היא רק עוד מוצר בבית המשמש מדי פעם באירועים משפחתיים וטיולים.

כל מי שעובד או עבד בעבר בתפקיד מכירתי או שירותי במדינתנו, חווה על בשרו מקרים מוזרים ומשעשעים עם חלק מלקוחותיו ויודע שהחוק הנצחי אותו מלמדים את רובנו כבר היום הראשון לתפקיד: "הלקוח תמיד צודק", הוא לא יותר מסתם קלישאה לעוסה שכל קשר בינה לבין המציאות מקרי בהחלט.

את באה לכאן הרבה? (אילוסטרציה: Thomas Hawk)את באה לכאן הרבה? (אילוסטרציה:Thomas Hawk)

קריקטורת הצרכן הישראלי המצוי, זה שחושב שמגיע לו הכול ומאמין שאנחנו המוכרים כאן רק כדי לדפוק אותו, מוכרת בהחלט לכל הסקטורים המסחריים המציעים מכירה ושירות; החל מסופרים המוכרים מזון, דרך חנויות אלקטרוניקה וכלה בחברות הסלולאר. כמובן שלא כל הצרכנים הישראליים דומים ומדובר במיעוט היוצר שם רע לכל היתר, אך הוא מספיק בולט בכדי למרר את חיינו, אנשי המכירות והשירות ואי אפשר להתעלם ממנו.

בטור האישי שלי, אנסה מעתה לשתף, אתכם בסיפורים ההזויים והמשעשעים יותר שחוויתי במהלך שנותיי כאיש מכירות בחנות צילום. בכדי לא לפגוע בעסק בו אני עובד, בחרתי להישאר בעילום שם ולטשטש כל נתון מזהה, אך אני מבטיח לכם כי כל הסיפורים הם אמיתיים לגמרי, גם אם חלקם נשמעים מופרכים לחלוטין.

את הטור הראשון שלי אפתח בסיפור אודות לקוחה אשר רכשה מצלמה קומפקטית ממוצעת של יצרן מוכר. אותה לקוחה רכשה את המצלמה עבור שימושים ביתיים לאחר ששמעה המלצות ומצאה בחנות דיל נחמד הכולל גם כרטיס זיכרון ונרתיק אופנתי. על פניו, מקרה נוסף של לקוחה מרוצה שקנתה בדיוק את מה שחיפשה והכי חשוב במחיר אותו ייעדה לצורך הרכישה. אממה, יומיים לאחר שקיבלה הלקוחה את המצלמה, היא עיינה פעם נוספת בפרטי הדיל ותחושת שביעות הרצון המלאה שלה התפוגגה כלא הייתה. ללא היסוס החליטה להרים את השפופרת ולהתקשר לחנות:

“שלום, אני הזמנתי מכם לפני יומיים את המצלמה מדגם XX ואני מרגישה מאוד מרומה".

“למה גברתי מרגישה כך?” שאלתי אותה.

“מכיוון שבדף המכירה שלכם מצוין: מצלמה מדגם XX הכוללת 10 מגה פיקסל, זום אופטי 4X ומייצב תמונה + כרטיס זיכרון 4GB ונרתיק"

“ומה הבעיה?” ניסיתי להבין.

“אז זהו, שלא קיבלתי את כל האביזרים כמובטח אצלכם באתר. את הדגם הנכון קיבלתי וגם את כרטיס הזיכרון ואת הנרתיק אבל… לא קיבלתי מכם את מייצב התמונה המובטח".

לקחתי נשימה ארוכה וביקשתי מהלקוחה להסביר לי פעם נוספת את מהות תלונתה, אך היא חזרה שוב על המשפט, אם כי בגרסה קצת אחרת:

“פשוט לא שלחתם לי את מייצב התמונה המובטח ואני מרגיש מאוד מרומה. רכשתי מכם רק בגלל שאתם היחידים שמספקים גם מייצב תמונה וגם כרטיס זיכרון 4 גיגה במחיר הזה".

לקחתי עוד נשימה ארוכה והבנתי שהנורא מכל קרה – למעשה הבנתי את תלונתה כבר בפעם הראשונה אך מפאת כבודה של הגברת בחרתי להדחיק זאת ולחשוב שזה בעצם אמור להיות די מובן מאליו שמייצב התמונה הוא רכיב אלקטרוני הנמצא בתוך המצלמה ולא מוצר נלווה.

“גברתי, מייצב התמונה הוא רכיב אלקטרוני הנמצא בתוך המצלמה ותפקידו הוא לתקן רעידות הנוצרות על ידי הצלם בעת הצילום." הסברתי לה בסבלנות שכנראה גרמה למפלצת שבה לצאת החוצה:

“אז אתה טוען שאני טיפשה?” היא השיבה (ובליבי הנהנתי בחיוב).

“חס ושלום גבירתי, כנראה שפשוט לא ידעת ש….” לא הצלחתי להשלים את המשפט והיא החלה חופרת נמרצות:

“ידעתי שאין באמת מציאות ושהייתי צריכה לבדוק במקומות אחרים, אני אדאג שכולם ידעו שאתם רמאים, יש לי דוד שעובד ב-Ynet והוא כבר ידאג ש…” (מנטרה כפי שנראה בסיפורים נוספים עוד תחזור על עצמה רבות עם לקוחות אחרים. מסתבר שאנחנו באמת מדינה קטנה ולכל אחד מאיתנו יש דוד שעובד ב-Ynet או שבאמת ב-Ynet מועסקים בחשאי מאות אלפי דודים)".

לאחר כחצי שעה של ניסיונות להרגיע את הרוחות ולהסביר לגברת שאין לתלונתה כל שחר, עברתי לאסטרטגיה אחרת:

“אוקיי גבירתי, זמנך יקר לפחות כמו שלי ואני באמת רוצה שתישארי לקוחה מרוצה שלנו ולפיכך החלטתי להשלים לך הפריט החסר, וזאת למרות שלא נתקלתי בו מעולם ואין לי מושג אפילו איך הוא נראה".

“אוו, אתה רואה? אף פעם לא מאוחר להודות בטעויות" אמרה לי במבטא המזכיר את המורה שלי מהתיכון.

“רק ברשותך, תתארי לי בבקשה איך נראה בדיוק מייצב התמונה בו את חושקת בכדי שאוכל למצוא לך אחד כזה". את תשובתה לבקשתי קיבלתי ללא היסוס:

“אין בעיה, אתה כנראה עובד חדש בעולם הצילום ואינך יודע שמייצב התמונה הוא בעל שלוש רגליים ו…”

“חצובה??!!!” השבתי בפליאה.

“כן, ידעתי שיש לזה גם שם אחר" היא ענתה לי בסיפוק יתר.

הנחתי לרגע את הטלפון על השולחן ושאלתי את הסובבים אם למישהו יש אקמול… או מייצב ראש.

אודות הכותב: המוֹכֶר – טשטשנו את פניו, עיוותנו את קולו ושמו האמיתי שמור עמוק בכספת.

טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב זווית אישית

15 תגובות

  1. שוקי

    28/10/2011 ב 4:53 PM

    חחח ,אבל בת כמה היא הייתה ?

    השב

  2. עידו גנוט

    28/10/2011 ב 4:58 PM

    בלי לדעת אני מניח שקצת יותר מבוגרת מהבחורה בתמונה.

    השב

  3. חג

    28/10/2011 ב 5:25 PM

    מה הקשר לגיל ? מאיפה ההנחה שבחורה בת 24 יודעת מה זה מייצב
    תמונה יותר מאישה בוגרת יותר? זו שאלה פשוטה של ידע ותו לא.

    השב

  4. עידן

    28/10/2011 ב 5:36 PM

    הרי בינינו (אלו שמבינים דבר או שניים בצילום) אם נחשוב על זה רגע, החצובה היא באמת סוג של "מייצב תמונה" ואם נשים רגע את הטיפשות והמנטליות של הישראלי הממוצע בצד, אפשר להבין איך המוח של אותה לקוחה קישר בין השניים..

    לחילופין, אם לקוח ממוצע ייכנס ותמכור לו חצובה בטענה שקוראים לה מייצב תמונה, סביר להניח שחלק גדול לא יתקן אותך.. 🙂

    השב

  5. עידו גנוט

    28/10/2011 ב 8:28 PM

    אכן אין קשר בהכרח לגיל אם כי באופן כללי הדור הצעיר חשוף יותר לטכנולוגיה (ולמושגים טכנולוגיים) מדורות קודמים (מייצב תמונה הוא מונח טכני חדש יחסית המוכר בקרב הקהל הרחב להערכתי פחות מעשור).

    לגבי הטעות עצמה – מייצב תמונה וחצובה דומים אולי באותה מידה שתפוח ותפוז דומים – שניהם פירות, שניהם עגולים, בשניהם גרעינים ושניהם מתוקים.

    השב

  6. ולדי

    28/10/2011 ב 11:30 PM

    טור מגניב.
    מחכה לפוסט הבא.

    השב

  7. bOrderline

    29/10/2011 ב 9:13 AM

    צחוק בצד, מעניין אותי לראות את הניסוח המדויק של הדיל שהוצע בחנות. מרבית האנשים אינם יודעים מהו מייצב תמונה, ולכן צריך לבחון אם מהניסוח של הדיל ניתן אולי להבין שמייצב התמונה הוא עוד פריט הכלול בעיסקה ולא פיצ'ר של המצלמה. הגברת אינה בהכרח טיפשה, היא פשוט בורה בענייני צילום, כמו שאני בור בענייני קוסמטיקה. אני נתקל מדי יום בניסוחים מטעים של בתי עסק שונים, לעתים מתוך נוכלות ולעתים משום שאינם יודעים להתנסח. עד שלא נראה את המודעה כפי שנוסחה, קשה לקבוע שאין כל צדק בתלונתה.

    השב

  8. סימה

    29/10/2011 ב 3:19 PM

    א מ י ת י – המקרה ??? לא להאמין. לכן צריכים כשרונות בשירות לקוחות. ואנשים שיוצאים מן הכלל – כמו הלקוחה, וזה לא מצחיק.

    השב

  9. המוכר

    29/10/2011 ב 6:34 PM

    סימה, אמיתי לגמרי. וזה עוד כלום, חכי שתקראי את הטורים הבאים שלי. 🙂

    השב

  10. איתי

    29/10/2011 ב 7:18 PM

    'המוכר' טור אדיר!
    תמשיך ככה

    השב

  11. martha

    31/10/2011 ב 5:14 PM

    אוף….אין הרבה מה להוסיף! למזלי עברתי את התחום השירותי ללקוחות מדינת ישראל.עצוב 🙁

    השב

  12. אסתר

    31/10/2011 ב 6:09 PM

    באמת מצחיק, אבל לפני שקונים צריכים לשאול כל מה שלא יודעים מזה?
    מזכיר לי את הגוזניק בצבא,

    השב

  13. בלונדינית

    21/11/2011 ב 6:26 PM

    בתמונת האילוסטרציה רואים בבירור שמדובר בבחורה משמאל.

    השב

  14. הני

    22/11/2011 ב 6:53 PM

    טוב ..סיפור יפה
    היא לא מבינה במצלמות
    אני בטוח שכל אחד מאיתנו יתקל בדבר כזה ואחר שלא מבין בו
    והוא יראה טמבל לא פחות ממנה.
    אפילו יכול להיות שזה יהיה במקצוע שהיא מתעסקת בו.

    השב

  15. אור שייר

    04/04/2012 ב 11:46 AM

    אוי זה נפלאXD עשית לי את הבוקר 🙂

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *