זווית אישית Timelapse ישראלי ע״י עמוס רפאלי פורסם ב 06/07/2011 4 0 המשיכה שלי לצילום Timelapse, קיימת מאז שאני זוכר את עצמי כצלם. אני לא זוכר מתי בדיוק נחשפתי לטכניקה, אבל אני מניח שזה היה בעיקר בסרטי טבע, או בסרטים כמו “הנבואה“. אני צלם טלוויזיה, ועד לפני כשלוש שנים הייתי מצלם Timelapse בצורה פרימיטיבית באמצעות הרצה של הקלטת ברצף לאורך זמן (ואז ביצוע Fast motion בתוכנת העריכה), או בעזרת מצלמות מסויימות להן אינטרווולים, אולם אלו היו מאוד מוגבלות מבחינת הרווחים בין צילום לצילום והשליטה במספר הפריימים המצולמים. רידינג (צילום: עמוס רפאלי) חקרתי מעט את ההיסטוריה של טכניקת ה-Timelapse וגיליתי שהראשון שהשתמש בה היה אחד מחלוצי הקולנוע: הצרפתי ז’ורז’ מלייס (Georges Méliès) בסרטו משנת 1897 – Carrefour De L’Opera. למעשה עד עידן ה-DSLR היה ניתן לצלם Timelapse איכותי רק בעזרת מצלמת קולנוע, 16 או 35 מ”מ, וזאת משום שמצלמות סטילס לא הכילו מספיק תמונות כדי לייצר שוט בן מספר שניות, והשימוש בטכניקה היה נפוץ בעיקר במסגרת הפקות טבע מתוקצבות. מהרגע שיצאו לשוק מצלמות סטילס דיגיטליות איכותיות, כל צלם או חובב יכול היה להרשות לעצמו לצלם Timelapse באמצעים פשוטים למדי. קו המלונות (צילום: עמוס רפאלי) הרשת מלאה בדוגמאות לצלמים שהתמקצעו בתחום בצורה יוצאת דופן. עבורי הגורו של התחום הוא טום לואו (Tom Lowe) המפעיל את האתר Timescapes, ומצלם נופים ואסטרונומיה (ב-MegaPixel פרסמנו כמה מעבודתיו). לואו פיתח את היכולות לצלם שוטים מרהיבים בשילוב של תנועות Dolly, ו-Crane. דוגמאות נוספות לצילומים יוצאי דופן של Timelapses הם עדיין מבית היוצר של BBC Nature, בסדרה Life, מ-2009 היו מספר רב של קטעים מדהימים, בעיקר במסגרת הפרק “Plants” (אשר אינו זמין לצפיה מישראל). אחד הקטעים במסגרת הפרק צולם במשך יותר משנה, כשהוא משלב שכבות רבות של צילומים מלוקיישן ואולפן. ה-BBC כאמור לא מאפשרים להציג את הסרטון עבור קהל ישראלי אך סרטון נוסף של ה-BBC דווקא מאושר להצגה: את אוסף ה-Timelapse שלי התחלתי עם מצלמת וידאו מסוג EX1, שהיתה אחת ממצלמות ה-HD הראשונות שאיפשרו לצלם פריים בודד (מה שמכונה “מצלמת כרטיס”) בכל מרווח אפשרי (שניה ומעלה). את השוטים הראשונים שלי מת”א ומהר הבית צילמתי עם מצלמה זו, וההתלהבות העצמית שלי מהעניין גרמה לי לחקור קצת בנושא ולהבין את הפוטנציאל הגלום בצילום Timelapse עם מצלמות DSLR. המצלמה הראשונה שלי היתה ניקון D5000, אותה רכשתי משום שיצאה עם טיימר מובנה. והיום אני מצלם גם עם מצלמת פנסוניק GH1, עם טיימר חיצוני. המצלמה לא כל כך פופולרית בארץ ונחשבת אולי פחות מקצועית מניקון או קנון, אבל נוכחתי לגלות שהיא טובה יותר במניעת Flicker (ויש לה גם יכולות וידאו מצויינות). עמוס רפאלי צילום Timelapse כרוך בהרבה ניסוי וטעיה, בהתחלה ראיתי שהשוטים שלי מלאים ב-Flickering (הבהובים), ולמדתי להתמודד עם כך. נושא המרווחים: כל כמה שניות לחשוף שוט, לנסות לצפות איך למקם את השוט ביחס לשמש, עננים ומזג אויר כללי. אני מניח שגם למנוסים בתחום כמו טום יוצאים עדיים שוטים לא מוצלחים. ירושלים בשקיעה (צילום: עמוס רפאלי) לכל מי שרוצה להרחיב ידיעתו בתחום מצורף קישור למדריך בסיסי לכניסה לתחום. תל אביב – Timelapse (צילום: עמוס רפאלי) [raw] [/raw] ירושלים – Timelapse (צילום: עמוס רפאלי) [raw] [/raw] נופים בישראל – Timelapse (צילום: עמוס רפאלי) [raw] [/raw] עמוס רפאלי: צלם טלויזיה וחובב Time lapse. עמוס רפאלי אתם יכולים לתמוך באתר מגה פיקסל על ידי רכישה מהשותפים שלנו משווקים: Amazon, B&H, Adorama and E-bay. למה שתסמכו עלינו?
LensVid Talk (פרק 1): סוני A6700, תאורות GaN, פילטרים ננעלים ועוד היום אנו גאים להביא בפניכם את הפרק הראשון של LensVid Talk (מתוך אתר הבת …
מוצר ראשון מבית LensVid בשיתוף חברת SmallRig – ה-mini L-Shaped Mount Plate אנו גאים במיוחד לפרסם היום את המוצר הראשון פרי פיתוחנו – ה-mini L-Shaped Mount …
LensVid Talk (פרק 2): ZHIYUN Crane 4, DJI Air 3, Came-TV V-Mount Clamp ועוד אנו ממשיכים היום בסדרת של LensVid Talk (מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית), שיחה …