זווית אישית בין המיקרופון לעדשה חלק ב’ ע״י אלעד אקרמן פורסם ב 03/05/2011 14 0 בטור הראשון בסדרה כתבתי על צילום אמנים במצלמה קומפקטית. אבל כידוע, לכל תעלול יש גבול, והגבול שלי הגיע די מהר. על מצלמת DSLR עוד לא העזתי לחלום – המחירים היו היסטריים יחסית לתקופה והייתי משוכנע שאין לי מה לעשות עם מצלמה כזאת. למי יש כוח להחליף עדשות בהופעה? מי צריך לכוון כל כך הרבה פרמטרים כדי לתפוס פריים טוב? אני רוצה P&S מתוחכמת. החלטתי לרכוש מצלמה קומפקטית עם זום אופטי כפול 10, וההחלטה נפלה על Olympus C-770 UltraZoom בעלת 4.0 מגה פיקסל. סוף סוף מצלמה קטנה שמאפשרת קצת משחק עם הצמצם (2.8-3.7), מהירות תריס, נעילת חשיפה, כוונון עוצמת הפלאש ואפילו צילום קליפים בפורמט MP4. תענוג. תיכף גיליתי שצילום במצבי טלה מחייב יד מאוד (מאוד) יציבה. כאמור, השנה היא 2005 ומייצב תמונה במצלמות קומפקטיות היה בגדר חלום. אלקס פולק והגיטרה (צילום: אלעד אקרמן) הגיטרה של פולק מקרוב (צילום: אלעד אקרמן) התחלתי “לסחוט” את המצלמה. אם אעלה את מהירות התריס והצמצם יהיה סגור מדי, התמונה תצא חשוכה. ועכשיו? הגיטרה של תמר גלעדי (צילום: אלעד אקרמן) עכשיו צריך להוריד קצת מהירות תריס, לנעול חשיפה ולהשתמש בפלאש עם סינכרון אחורי (כן, יש לה). לא! עדיף בלי פלאש, זה נורא! עדיף להסתפק בתאורת הבמה. יהודית רביץ (צילום: אלעד אקרמן) הפוקוס איטי. צריך עוד אור. ואסור לצלם על 400 ISO כי התמונה תצא מגורענת כמו פיצוחי התקווה. הופעת הרכב ג’אז (צילום: אלעד אקרמן) – מהופעה להופעה למדתי לגלות את יכולותיה המופלאות יותר והמופלאות פחות של ה-C770. החוזקות שלה היו באופטיקה (עדשת ED), במשחקי הצמצם-תריס-פלאש-חשיפה, ובגוף העשוי ממתכת. החולשות? עיניכם הרואות: חיישן קטן, טווח דינאמי מוגבל (מדי) ופוקוס איטי. במילים אחרות: יופי של מצלמת ביניים ללימוד עצמי. אלון אוליארצ’יק (צילום: אלעד אקרמן) יצחק קלפטר והגיטרה (צילום: אלעד אקרמן) ובעצם, מה כבר אפשר לעשות עם 4.0 מגה פיקסל? כשצילמתי את אחת מהופעות ההרכב ג’אז אנד רול, לא ידעתי שהם יתלהבו מהתמונות ויכינו מהן פוסטרים שיתגלגלו איתם עד חו”ל. הנה אלה תדמור הסולנית ופוסטר הלהקה בעברית מהתמונות שצילמתי. אלה תדמור (צילום: אלעד אקרמן) ג’אז אנד רול (צילום: אלעד אקרמן) הכניסה לעולם ה-DSLR כעבור 3 שנים מיציתי גם את המצלמה הזו. זהו, נמאס לי. רציתי מצלמה גדולה יותר, רצינית, שאפשר לעבוד איתה. רציתי ריפלקס דיגיטלית! רכשתי Olympus E-510 שהגיעה עם שתי עדשות קיט: 14-42 ו-40-150. לאחר כמעט שנתיים נוספות, הבנתי שהמשחק האמיתי בצילום טמון באופטיקה ואין פה חוכמות. שלום חנוך (צילום: אלעד אקרמן) ג’וזי כץ ושלום חנוך (צילום: אלעד אקרמן) פתאום אפשר לשחק עם יותר רגישות בכל הפרמטרים; להתקדם לעדשות עם צמצמים בקטגוריה מקצועית יותר; לקבל פוקוס מהיר יותר; להוסיף עוד אביזרים; ולהרגיש שאני מצלם עם מצלמה אמיתית ולא עם צעצוע. לרגל נסיעה לארה”ב הצטיידתי בעדשת Zuiko SWD 12-60 ומאוחר יותר גם בפלאש חיצוני ובעדשת טלה Zuiko SWD 50-200 (עליה פרסמתי סקירת משתמש קצרה). מיקי שביב (צילום: אלעד אקרמן) ככל שהשתכללתי יותר בציוד הצילום, כך חשתי ביטחון רב יותר לצלם. כמובן שאיני חף מטעויות, אך הביטחון העצמי בצילום עלה כי ידעתי שאני עובד עם ציוד איכותי שיפיק בדיוק את מה שאני דורש ממנו. עם זאת, זכרתי כי עלי לדעת בהתאם גם את המגבלות שלו ולהתאים את הציפיות. הרגשתי איך התחביב החביב שהחל לפני 6 שנים במצלמה קומפקטית בשווי 1,200 שקלים, הופך לתענוג יקר שמחירו נושק ל-10,00 שקלים, ועוד היד נטויה. עדשה נוספת, תכנון מעבר לגוף חזק, מתקדם, איכותי ומהיר יותר, תיק גב לציוד, קריאה בלתי פוסקת של טיפים לצילום, פורומים, השוואות, וכמובן – עוד הופעה, עוד אירוע, עוד הזדמנות. מרינה מקסימיליאן בלומין (צילום: אלעד אקרמן) סוזי מילר, “שדות ירוקים” (צילום: אלעד אקרמן) מוני ארנון, “שדות ירוקים” (צילום: אלעד אקרמן) התחביב הזה מגשים לי הרבה חלומות: לצלם מקרוב אמנים גדולים דוגמת ג’וזי כץ, יצחק קלפטר, אלון אוליארצ’יק, שלום חנוך, יורם קניוק, יהודית רביץ ועוד רבים אחרים. לראות ולחוות את ההתרגשות על הבמה, בהופעה, בחדר החזרות, ללכוד בכל פעם מחדש את האנרגיות והחשמל של הרגע ולהנציח אותם. מנגד, חשוב לזכור שצריך להשתפר כל הזמן, כי תמיד יש לאן. יורם קניוק (צילום: אלעד אקרמן) אלעד אקרמן: עורך תוכן, משורר וחובב צילום (הבלוג של אלעד). אלעד אקרמן אתם יכולים לתמוך באתר מגה פיקסל על ידי רכישה מהשותפים שלנו משווקים: Amazon, B&H, Adorama and E-bay. למה שתסמכו עלינו?
LensVid Talk (פרק 1): סוני A6700, תאורות GaN, פילטרים ננעלים ועוד היום אנו גאים להביא בפניכם את הפרק הראשון של LensVid Talk (מתוך אתר הבת …
מוצר ראשון מבית LensVid בשיתוף חברת SmallRig – ה-mini L-Shaped Mount Plate אנו גאים במיוחד לפרסם היום את המוצר הראשון פרי פיתוחנו – ה-mini L-Shaped Mount …
LensVid Talk (פרק 2): ZHIYUN Crane 4, DJI Air 3, Came-TV V-Mount Clamp ועוד אנו ממשיכים היום בסדרת של LensVid Talk (מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית), שיחה …