ראשי זווית אישית ישראל פיכמן ז”ל, במלאת 30 למותו של צלם

ישראל פיכמן ז”ל, במלאת 30 למותו של צלם

2
0

מה כותבים על חבר שהלך?

ולא סתם חבר. חבר שהוא קודם כל אדם נטול יומרות, צלם ברמ”ח איבריו, מורה דרך, איש נעים הליכות ועניו.

ישראל פיכמן, חבר אישי יקר וצלם ענק הלך מאיתנו בטרם עת לפני כחודש ימים בהפתעה גמורה.

israel 1 8

דווקא הדרך בה בחר להסתלק מעימנו, מעידה עד כמה מסור היה לעולם הצילום.

4 1

ישראל נפטר במהלך סט צילומי נוף בצפון הארץ בעודו אוחז בכבל המחשף של מצלמתו…ובמחשבה שנייה, אולי כך צריך צלם להסתלק מהעולם…רק חבל שכה צעיר היה – בטרם מלאו לו שישים שנה. חבל.

israel 1 6

את ישראל הכרתי לפני כחמש שנים. מסר פרטי בעניין טכני באחד מאתרי הצילום המקומיים הוביל לידידות עמוקה וחברות אמת. לעיתים, כאשר נוצרת כימיה בין בני אדם, הצילום הוא רק בונוס נלווה. ואכן, את ישראל אזכור קודם כל כאדם. עדין נפש, רגיש לאדם ולטבע כמעט הייתי אומר נחבא אל הכלים. הצילום היה רק אחד מתחומי העניין המגוונים שלו.

israel 1 5

מעט יודעים כי ישראל היה אחד מחלוצי המפיקים של מוסיקת הטראנס והמוסיקה האלקטרונית בארץ, חבר בכיר באגודת מגדלי הקקטוסים בארץ – בגינתו מאות זנים של קקטוסים מכל רחבי העולם. בתחומים אלו היתה השקעתו רבה לאין ערוך מהתועלת שנצמחה לו מהם אבל האהבה לנושא, המסירות והרצינות הפכו אותו לדמות מובילה וחלוצית כמעט בכל עיסוק בו בחר לעסוק.

israel 1 4

כך קרה גם עם הצילום. אמנם לפני שנים, עוד בטרם פרץ העידן הדיגיטאלי, עסק ישראל בצילום באופן מקצועי – צילום טכני ואירועים, אך לפני כעשרים וחמש שנים עזב את התחום ופנה אל עיסוקיו האחרים – מוסיקה וקקטוסים. ואולם עם כניסת הצילום הדיגיטאלי, חזר לאהבתו הישנה – הצילום, ובעוצמה מדהימה.

israel 1 3

ישראל היה אחד הצלמים המגוונים ביותר שזכיתי להכיר. כמעט ולא היה תחום צילומי שבו לא התנסה. החל מצילומי טבע, מאקרו, אקסטרים מאקרו ועד לצילומי רחוב, פורטרט ודוגמנות. שליטתו בכל טכניקה שבה התנסה היתה פנומנאלית! כשישראל היה מחליט “להתלבש” על נושא מסויים הוא היה עושה זאת במסירות ודייקנות כזאת שתוך פרק זמן קצר ביותר, היו עבודותיו מתחרות לצד עבודותיהם של המובילים בתחום ובקנה מידה עולמי.

israel 1 2

הבנתו העמוקה באור ובקומפוזיציה לצד שליטתו בציוד ובטכניקות צילום מתקדמות היו רק חלק מיכולותיו כצלם ואמן. ישראל לא עצר כאן. הוא שידרג והעמיק כל העת את יכולותיו גם בתחום עיבוד התמונה והיה, בעיני, לאשף פוטושופ כל יכול. לאחרונה התעסק גם בתחום הדיגיטל ארט ויצר אימג’ים דיגיטאלים בפוטושופ ברמה מעוררת התפעלות.

israel 1 1

מותו הפתאומי פער אצלי חלל עמוק. שעות רבות של צילומים משותפים, סיורים יחדיו בטבע בחיפוש אחרי הפריים המנצח, שיחות ארוכות על טכניקה וציוד…כל אלו לא יחזרו עוד. שלא לדבר על האובדן המיידי של ידע עצום ונסיון רב שנים, אותם חלק ישראל בלב חפץ עם כל דורש וללא תמורה. אדם נותן היה.

13 1

אך בכל זאת, נחמה והשראה ניתן יהיה למצוא בין אלפי התמונות אותן צילם במסירות ואהבה והשאיר לעולם כמזכרת וחותם אישי. מאות רבות  מתמונותיו של ישראל מוצגות בגלריית האינטרנט החינמית PBASE.COM.

12 1

מומלץ להכנס ולהתרשם מיכולותיו כצלם מופלא, יחיד במינו ברב הגוניות שבו ומהשלמות שעוברת כחוט השני בין צילומיו.

11 1

אבדה אמיתי לקהילת הצלמים בארץ. יהי זכרו ברוך.

10 1

תמונות נוספות של ישראל פיכמן:

[mega_gallery]

הכותב: אלון קירה, מנהל “אלון קירה ביה”ס לצילום“.

Avatarאלון קירה
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב זווית אישית

2 תגובות

  1. Avatar

    amosdor

    10/01/2011 ב 4:29 PM

    יהי זכרו ברוך

    השב

  2. Avatar

    טל ניניו

    21/02/2011 ב 3:09 PM

    זכיתי להכיר את האיש.
    אבידה גדולה.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *