ראשי מדריכים לייטרום – ענייני אספנות

לייטרום – ענייני אספנות

0
0

הדרך הקלה והיעילה ביותר למיין את עשרות/מאות/אלפי התמונות שבקטלוג לצורך צפייה, טיפול, או ביצוע כל משימה אחרת שמסוגלת Lightroom לעשות היא באמצעות אוספים (Collections). פאנל האוספים – המזוהה בשמו Collections – נגיש מכל אחד משבעת המודולים של Lightroom ומאפשר ליצור כמה אוספים שתרצו משני סוגים: אוסף רגיל (Collection) ואוסף חכם (Smart Collection).

פאנל האוספים

 001 CollectionsPanel

איך יוצרים אוספים?

האמת ששהנושא פשוט מאד. בפאנל האוספים (Collections) לוחצים על ה-“+” שבפינה הימנית העליונה ובוחרים Create Collecion ליצירת אוסף רגיל או Create Smart Collection ליצירת אוסף חכם. אפשרות זמינה נוספת היא Create Collection Set ליצירת קבוצת אוספים שהיא בעצם “תת-תיקיה” או רמה שניה של קבוצת אוספים.

לא משנה איזה סוג של אוסף תבחרו ליצור, יהיה עליכם להעניק לה שם ולהגדיר אם הוא ממוקם ברמה העליונה של הרשימה (Top level) או בהיררכיה משנית בתוך קבוצת אוספים קיימת.

תפריט יצירת אוספים

 002 CreateCollectionsMenu

אוסף רגיל

אוסף רגיל הוא פשוט קבוצה של תמונות שבחרתם לאסוף יחד על פי כל קריטריון שמצאתם לנכון. במידה ולא בחרתם את התמונות מראש לפני שיצרתם את האוסף, תוכלו פשוט להשליך את התמונות הרצויות לרשומת האוסף שאליו ברצונכם לצרף אותן. התמונות אינן מועתקות או מועברות, אלא משוייכות לאוסף שאליו צורפו. אין כמובן כל מניעה לשייך את אותה תמונה למספר אוספים.

אפשרויות אוסף רגיל

 003 RegularCollectionOptions

אוסף חכם

בשונה מאוסף רגיל, אוסף חכם אינו מצפה מכם לשייך אליו את התמונות באופן ידני, אלא מבצע את השיוך על-פי קריטריונים שתקבעו עבורו, כך שתמונות יתווספו אליו אוטומטית ברגע שהן עונות לאחד הקריטריונים שקבעתם או לכולם – בהתאם לאופן שבו הגדרתם את האוסף החכם. גם כאן, תמונה שעונה לקריטריונים של מספר אוספים תוצג במסגרת כל אחד מהם.

אפשרויות אוסף חכם

 004 SmartCollectioOptions

קבוצת אוספים

לאלו בינינו שאוהבים ליצור מספר רמות מיון וחלוקה של התמונות, מאפשרת Lightroom יצירה של “תת-תיקיות” ברשימת האוספים שקרויות Collection Set. כל קבוצת אוספים יכולה לכלול תחתה אוספים (רגילים או חכמים) וקבוצות אוספים נוספות. למרות שכבר בשלב היצירה של אוסף או קבוצה חדשים ניתן להגדיר היכן הם ימוקמו בהיררכיית האוספים, תמיד תוכלו לערוך את המיקום באמצעות פעולות גרירה והשלכה פשוטות.

אפשרויות קבוצת אוספים

 005 CollctionSetOptions

בסופו של יום, שימוש מושכל באוספים וסידור של הרשימה באופן שישרת את הצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר, יקל עליכם את תהליך העבודה עם התמונות ויקצר את משכי הזמן שתדרשו להשקיע.

Avatarעדי רביד, אדובי ישראל
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מדריכים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *