ראשי ניוזלטר הניוזלטר השבועי של MegaPixel לתאריכים 29-4/1-2/2011

הניוזלטר השבועי של MegaPixel לתאריכים 29-4/1-2/2011

0
0

מוקד העניין העולמי השבוע הגיע מכיוונה של מצריים שם ממשיכות בשעות אלו ההפגנות ההמוניות. אנחנו התייחסנו בבלוג לאירועים מנקודת מבטם של העיתונאים ובמיוחד הצלמים אשר רבים מהם נפגעו במהלך המהומות (באירועים בטוניס אף נהרג צלם צרפתי מפגיעה של כוחות הביטחון המקומיים).

הרבה מאד חדשות היו עימנו מעולם הצילום השבוע, החל מפיתוחים טכנולוגיים חדשים באקדמיה המאפשרים לראשונה יכולות זום בחיישנים המסוגלים לשנות צורה, דרך קונספט מעניין למצלמה בעלת מסך שקוף וכלה בחדשות קונבנציונאליות מעט יותר בניהן ההכרזות על דור חדש של מצלמות אולטרה זום של סוני ומוקדם יותר היום הכרזה רשמית של JVC על מצלמת סטילס (היברידית) ראשונה.

גם השבוע לא הזנחנו את נושא הוידאו הרפלקסי והצגנו פיתוח של חברת OKii מארה”ב אשר מייצרת מערכת Follow Focus דיגיטלית עבור מצלמות רפלקס של קנון (נושא זה כמו נושאים נוספים בתחום הוידאו הרפלקסי ידון בכנס יוגנד למדיה דיגיטלית אותו הזכרנו גם בשבוע שעבר וצפוי להיפתח בעוד כ-8 ימים).

הרבה דגש נתנו השבוע לסיקור צלמים שונים ובמיוחד צלמי פורטרטים – נושא שזכה להתעניינות רבה מצד הגולשים. בין השאר הצגנו את הצלם Peter Hurley אשר ניפק בוידאו אותו הבאנו כמה תובנות פסיכולוגיות מעניינות בכל הנוגע לצילום פורטרטים וגם את הצלם Clay Enos בפרויקט מיוחד אשר צולם כולו בפינת הרחוב.

לסיום, השבוע הייתה עימנו גם פינת הוידאו טיפ של הצלם רפאל בן דור (הפעם עם תגבור בדמות צפי הצפרדע) אשר הדגים בסרטון קצר את נושא פיצוי החשיפה וכן סרטון של הצלם ההוליוודי Jay P. Morgan אשר הדגים כיצד מצלמים סצנת קרב אקדוחנים במערב הפרוע תוך שימוש בתאורה מורכבת.

חדשות השבוע

מן הבלוג

וידאו טיפ

מבזקים

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ניוזלטר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *