ראשי חדשות אולימפוס מפתחת עדשה רוטטת נגד מים

אולימפוס מפתחת עדשה רוטטת נגד מים

0
0

חברות צילום רבות רושמות פטנטים שונים ומשונים, חלקן במטרה לפתח מוצרים עתידיים, חלקן בכדי לדאוג לקניין רוחני וחלקן בכדי לחסום פטנטים של חברות מתחרות. חברת אולימפוס רשמה לאחרונה פטנט מעניין אשר אם ימומש יאפשר יצירת עדשות בעלות מנגנון מיוחד לצילום בגשם.

חברות רבות מייצרות מצלמות ועדשות בעלות עמידות לגשם, אבק ומזג אויר גרוע. ישנם כמובן גם פתרונות שונים לטיפות הנופלות על חלקה הקדמי של העדשה (כיסויי גשם למיניהם וכמובן מגן שמש המשמש גם כמגן גשם לעת מצוא) אלא שאלו נוטים לסרבל את המצלמה ואינם אהודים במיוחד על חלק מן הצלמים.

המהנדסים בחברת אולימפוס רשמו לאחרונה פטנט אשר מטרתו למנוע מטיפות להיצמד לחלקה הקדמי של העדשה. באמצעות גלי אוטרסאונד יצרו המהנדסים של חברת אולימפוס רטט בחלקה הקדמי של העדשה אשר אמור למנוע מטיפות הגשם להיצמד למשטח. חשוב לציין כי כיום ישנם חומרים שקופים מתקדמים המונעים היצמדות של טיפות למשטח ואף מאפשרים ניקוי עצמאי של משטחים מאבק ולכלוך, אלא שחומרים אלו אינם בהכרח מתאימים לשימוש בעדשות למצלמות.

הפרטים אודות הטכנולוגיה מצומצמים למדי בשלב זה ולא ברור כלל כיצד תסייע הטכנולוגיה להתגבר על גשם רציף למצשל. בראיון שנקיים עם החברה בתערוכת פוטוקינה 2010 הקרובה ננסה לברר פרטים נוספים ולדווח.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *